רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 12 בספטמבר 2013

שוד מחירי העופות למהדרין

לחיים שלום,
אולי תרים את הכפפה באחד הנושאים הכואבים ביותר בציבור שלנו: מחירי העופות למהדרין.
בשעה שעוף כשר רבנות (לפעמים אפילו רבנות מהדרין) עולה 10 ש"ח (ובמבצעים אצל "רמי לוי" ניתן לקנות ב 6 שקלים), עוף מהדרין של הבד"צים עולה 30 שקלים!!!
כמובן שיאמרו שיש לכך הצדקה, מהטעמים הנ"ל:
א. צריך יותר משגיחים, ובודקים.
ב. מספר העופות הנפסלים גדול יותר
ג. צריכים יותר משגיחים על הלולים וכו'
ד. הליין עובד לאט יותר.
הבה נבחן את הטענות אחת לאחת:
א. צריך יותר משגיחים, ובודקים: לכל היותר, בבצ"דים המחמירים ביותר, יש להוסיף לצוות הקיים עוד 8 אנשים. משכורת של 300 שקלים ליום עבודה. סה"כ תוספת עלות 2400 שקלים.
ב. מספר העופות הנפסלים גדול יותר: לכל המשחטות יש הסדרי מכירה לערבים, נכרים וחנויות לא כשרות, כך שההפסד הוא זהה לשחיטת רבנות ושחיטת בד"צ.
ג. צריכים יותר משגיחים על הלולים וכו': הלולנים רבים על הלקוח החרדי. משתלם להם לשלם למשגיחים שיבאו לערוך ביקורים בלולים. לכל היותר זה עוד תוספת של משכורת חודשית.
ד. הליין עובד לאט יותר. הפער בעופות בין רבנות לבד"צ הוא לא משמעותי.
הגענו לתוספת של שקל אחד לכל עוף – לכל היותר. גם אם יהיה תוספרת של שני שקלים, החרשנו. הרי מדובר על 30.000 ביום ! במשחטות המתקדמות.
מדוע לעשוק ?

8 תגובות:

  1. כאחד שעובד בענף
    הכותב שכתב לך מקודם טעה והטעה בכמה פרטים, א' בשחיטת מהדרין הצוות הוא גדל פי 3 ב' הפער בכמות הוא עצום מאד, ג' ההשגחה ברוב שחטית מהדרין מתחיל הרבה יותר קודם.
    וזה הסדר של שחיטת מהדרין, דבר ראשון ישנו פיקוח על הזריקות, ומאחר והזריקות מבצעים בעופות בין היום התשיעי ליום האחד עשר לבקיעתם, והשחיטה מתבצעת בין היום ה29 ליום ה-35 לבקיעה הרי שלא יודעים בשעת הזריקה באיזה משק ישתמשו, כמו"כ בכל המשחטות ששוחטים שם לבידצי"ם הרי שבכל יום מביאים כמות קטנה מהמשק של מחר כדי לבדוק מה אחוזי הכשר והטרף שלהם כדי לדעת אם משתלם לשחוט לביד"ץ או להעביר אותו מלכתחילה לשחיטה של הרבנות, ולכן צריכים לפקח על משקים רבים מאד בשעת הזריקות והרבה מזה אפי' לא משמשים בהם למעשה, ולזה יש צות מיוחד לכל משחטה גדולה שיש להם מפקחים במשקים בשעת הזריקות ואת ההוצאות האלו הם גובים מהבדצי"ם ששוחטים אצליהם,
    לילה לפני השחיטה נשלחים משגיחים שיעמדו בשעת העמסת העופות על הכלובים למנוע זריקת העופות מגובה יותר מי' טפחים דבר המטריף את העופות , משגיחים אלו עומדים כמה שעות בלילה בלולים לראות את ההעמסה וכל אלו שעושים סיור במשחטה מתוך סקרנות לא רואים אותם
    בשעת השחיטה הרי שיש רב מפקח בשעת שחיטה ובנוסף לכך ישנו בודק סכינים ו-6 שוחטים ו-4 בודקי ריאות ו-4 בודקי צומת הגידים ו-4 משגיחים על הנקיון בעופות מדם בעין וצרירות הדם לפני המליחה ו-3 מולחים (אברכים ולא ערבים) ומשגיח בשעת הפרוק ואריזה ומשגיח כללי על כל החלקי פנים ס"ה 25 אנשי צוות וצוות כזה שוחט בין 8 ל10 אלף עופות במידה ושוחטים יותר הצוות גודל ביחס זה ובמשחטה שצוין אצלך ששוחטים שם 30 אלף ליום דבר כזה אין בארץ לכל יום בבדצי"ם ואם זה קורה אז יש להם באותו יותר מ50 אנשי צות כי אז עובדים או על שתי ליינים נפרדים כמו בגלאט עוף ואז יש לכל ליין צוות משלו חוץ מהרב שהוא על כל הליינים, או שעובדים בשתי משמרות כמו קהילות והרב מחפוד ואז יש פשוט שתי צוותות הספק השחיטה לצוות כזה בבדצי"ם הוא 30 עופות לדקה שזה אומר שהם שוחטים כמות הנ"ל בין 5 ל6 שעות עבודה השוחטים מקבלים כל אחד בין 450 ל550 ש"ח והבודקים והמשגיחים בין 350 ל450 ש"ח שזה יוצא שהמשכורת של הצות הנ"ל הוא ב10 ל15 אלף ש"ח ליום הוסף לכך שהפועלים הערבים שיש במשחטה והחשמל והמים שעולה במכונת המריטה לכל כך הרבה שעות והספק כזה קטן,
    העופות שנפסלים בשחיטה ביד"ץ והם עוברים לכשר רגיל על פי הרוב מאחר ופותחים להם את השוק הם הולכים לסוג ב' שזה הפסד עצום
    בכשר לעומת זאת ינו רב ובודק סכינים אחד על 20 שוחטים ויש משחטה אחד בארץ ליד באר שבע שיש בודק סכינים אחד על 40 שוחטים וההספק בשחיטה כזאת הוא 150 -170 עופות לדקה והמהירות של הליין עומדים 2 משגיחים בריאות ו2 משגיחים בגידים משגיח אחד במליחה (לא בוקים אחר הנקיון מהדם בעין) והמולחים הם ערבים וערביות ומשגיח אחד שנמצא בבית רוב היום אחראי על הפירוק של אלפי עופות ובצוות מצומצם כזה שוחטים בין 90 אלף עופות (בעוף הנגב ובעף הגליל) ו120אלף עופות (בעוף טוב, ובשגב שלום) וזה במשחטת יום, ובמשחטות לילה כגון בלוד, ואור יהודה, אשדוד, ועוד כמה משחטות קטנות המצב הרבה יותר גרוע יש לפעמים מגיח אחד שבודק גם ריאות וגם גידים וכן החגיגות שם גדולות בהרבה תחומים, כי גם הויטרינרים יושנים בלילה והעופות שלהם מוכרים כעוף חם בשוק מיד בבוקר וזה על פי הרוב הכי זול

    השבמחק
  2. גם אם ניקח את התגובה ככתבה וכלשונה (והיא מוגזמת) הרי שיש הוצאות של 15.000 על 10.000 עופות הרי שקיבלנו תוספת של שקל וחצי לעוף.
    לגבי ההזרקות: יש צוותים קבועים שעושים את ההזרקות. התאיילנים יודעים את העבודה היטב, גם בלי המשגיח. וגם אם יש עליהם השגחה מדובר במשגיח אחד או שנים על לול שלם.
    נו, אז לאחר כל החישובים והחומרות והמשגיחים והתשלום לבדצ, הגענו (לכל היותר) לתוספת של שני שקלים.
    והדר קושיא לדוכתא: אם כשר עולה 10 שקלים, ותוספת לבדצ עולה עוד 2 שקלים, מדוע המחיר הסופי הוא 30 שקלים ???

    השבמחק
  3. אם בהוצאות מדובר הרי אפשר לקצץ עוד יותר.
    למשל מדוע צריך מזוזה לכל דלת ?
    ומדוע צריך יותר משלשה ספרי תורה בבית כנסת ?

    אבל נראה שכותב המאמר כבר מזמן שכח מה זה תורה וכנראה גם כשרות המזון לא מענין

    השבמחק
    תשובות
    1. למה לקצץ ?
      דוקא להוסיף.
      להוסיף משגיחים, בודקים ורבנים. שמוסיפים עוד שקל וחצי לכל עוף.

      זהו. עוף מהדרין (גם בלי ללמוד את הליב"ה) אמור לעלות שקל וחצי יותר מעוף רבנות.

      אני מוכן להסתפק אפילו בחמש שקל יותר.

      מחק
  4. השאלה הראשונה שיהודי נשאל, כאשר הוא מגיע לעולם האמת היא "נשאת ונתת באמונה"?
    הפשט אצל היהודים האלה הוא "עשית איזה ביזנס מהאמונה"?

    השבמחק
  5. שחיתות בחסות הבד"צים

    הניצול של ציבור האברכים ומשפחות ברוכות ילדים זועק לשמיים!

    אין שום הצדקה למחירים המופקעים.....

    השבמחק
  6. לאחרונה התפרסם שהזריקות כיום מתבצעות עם סוג של מחטים קטנים שאין חשש להטרפה.

    כמובן שהבדצים לא יכולים לוותר על החומרה הזו שהיא בעצם משהו שווקי לגמרי.

    כל בד"צ חייב להמציא חומרות משל עצמו כדי שהם יכולים לומר "אצלנו יש יותר חומרות" גם עם לחומרות אין בסיס בהלכה.

    השבמחק
  7. "בלילה לפני השחיטה נשלחים משגיחים שיעמדו בשעת העמסת העופות על הכלובים למנוע זריקת העופות מגובה יותר מי' טפחים דבר המטריף את העופות.."
    מעניין מה קורה אם כן בעופות של הכפרות ?!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.