רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 1 בספטמבר 2013

חסידת גור: בהלכה היהודית אין שום בעיה שאישה תייצג אתכם בכנסת

מאת חסידת גור

אני קצת מבולבלת. מצד אחד אני רואה אותך בתור אדם ליברלי יותר, מעיז לפתוח את הפה נגד אי אלו פרות קדושות שהיהדות החרדית המציאה. מצד שני, לעיתים אף אתה סגור ומסוגר באותה דיעה קדומה ומרובעת שנועלת את מוחותיהם של החרדים בדורינו.
יש הרבה מקרים כאלו, ואולי אדבר על כולם פעם, אבל עכשיו רציתי סתם להזכיר את אותה חברת עיריה חרדית נגדה יצאת לפני יומיים, נגדה ונגד גור הצבועים שמדירים נשים אבל כשמדובר בהם אז הכל בסדר והשם ירחם הם דוחפים אישה לעמדת הנהגה ובלה בלה בלה.
אכן גור צבועים, ומדירים נשים, אבל אין שום בעיה באישה שמנהיגה.
נתחיל בכך שלי אין כל חשק להיות חברת כנסת או אפילו סתם עורכת דין או בכל תפקיד אחר שירתק אותי לכסא ליותר מ7 שעות. אני מעדיפה לגדל את ילדי בבית ולעבוד בעבודה קלה ולא דורשת.
אבל יש נשים שכבר חיתנו ילדים, או שהן מוכנות להקרבה הזו ולעבודה קשה וממוטטת ואשריהן, צריך קולות של נשים חרדיות בהנהגה הצבועה שלנו. גם לי פעם היה חלום להיות חברת כנסת, להרים את קולן של הנשים שביום יום נדחקות לפינה.
הרי בציבור החרדי אישה לא מספיק טובה אפילו כדי לכתוב חדשות באיזה עיתון ליגה ו', נכון??? נשים במדיה החרדית כותבות רק על חיי הבית וטורים סאטיריים ואולי גם סיפורים. אתה היחיד בינתיים שנותן במה גם לנשים להביע את דעתן, וכל הכבוד.
בהלכה היהודית אין שום בעיה שאישה תייצג אתכם בכנסת!!! תאמינו לי שאם בראשות יהדות התורה היו עומדות נשים ולא כמה גברים עם זקן מדובלל ועברית עילגת, אולי החיים היו נראים טובים יותר. אני לא מדברת על אישה שתהיה ראש הישיבה שלכם ותצטרכו לראות את פניה מדי יום, לא, אני מדברת על אישה שבסך הכל תשב בכנסת וכנראה תפיק תוצאות טובות יותר, ובחיים לא תראו את תמונתה כי המודיע לא מפרסם אפילו שמות של נשים.
מה עם דבורה הנביאה??? ברוריה אשת רבי מאיר??? בפוסט הקודם שכתבתי לך טענתי שיש הקצנה ביהדות החרדית, ומגיבים חסרי עמוד שידרה טענו שאין, להפך, הציבור החרדי נהיה מודרני מיום ליום. אגב, זה נכון חלקית. אבל זה קורה רק בגלל שהחוקים וההגבלות מוקצנים מדי יום.
לפני מספר שבועות נכתב בבלוג שלך על כך ששמואל חיים פפנהיים תומך בנציגותה של עליזה בלוך לראשות העיר.
נכתב בזעזוע וסלידה מהרעיון בכלל, שהוא צבוע ותומך לא עלינו בנשים. וכאן נשאלת השאלה, מהי המטרה שלנו? לגור בעיר מתוקנת או לשמור על טהרה גברית בשלטון???
ולמגיבים המשכילים, אנא חישבו פעמיים לפני שאתם מגיבים בזלזול תגובה רבויית דיעות קדומות ושנאת נשים, קריטריונים מומצאים של צניעות ופחד מהשתלטות נשים על הפלנטה, ואולי גם רצון להיות המין החזק והשולט בבית הפרטי שלכם.
מחקרים מוכיחים שנשים חכמות יותר, ומצליחות יותר. (בציבור החרדי זה לא מורגש, כי גם אם האישה היא המפרנסת, הרי שהיא לא הוציאה בגרויות כי למדה בסמינר, והיא לא יכולה לעבוד במשרה חשובה יותר מקופאית כי זה לא צנוע). אם ההדרה תמשיך כך בציבור החרדי, יקום פה דור חדש של נשים ואחריהן הילדים שלהן שיעזבו את הדת לתמיד, אתם כבר לא חיים בימי הביניים ואי אפשר לדחוק את רגלינו לקיר.
וכל תגובה נגד מה שכתבתי, רק תוציא אתכם בורים יותר, שחורים יותר ונגד נשים רק מסיבות פרקטיות.
די

 חיים שאולזון מעיר:
מעולם לא כתבתי נגד נשים בתפקידים ציבוריים, אני כותב נגד צבועים, ובמקרה הזה מדובר במשחק צבוע כשזה משתלם להם הם שוכחים מפרישות ומצניעות ומקשר עם נשים ומדיני הרחקה, לא תראי אותי בא בטענה כזו למי שאורח חייו אחרים

12 תגובות:

  1. כמה שאת צודקת!
    כאשה חרדית מהמגזר הליטאי ששם הדברים מתנהלים בצורה קצת יותר שפויה, אני עדיין מזדהה מאד עם מה שכתבת.

    בתוכי אני לא מגדירה עצמי כחרדית למרות אורח חיי שנראה כך, רק בגלל הגועל שאני חשה מכל הצביעות של העסקנים החרדים.

    לקחו לנו את היהדות והחליפו אותה בחרדיות.
    אז זהו שאני כבר לא חרדית אלא יהודית!!!

    השבמחק
  2. כמה שאת צודקת!
    כאשה חרדית מהמגזר הליטאי ששם הדברים מתנהלים בצורה קצת יותר שפויה, אני עדיין מזדהה מאד עם מה שכתבת.

    בתוכי אני לא מגדירה עצמי כחרדית למרות אורח חיי שנראה כך, רק בגלל הגועל שאני חשה מכל הצביעות של העסקנים החרדים.

    לקחו לנו את היהדות והחליפו אותה בחרדיות.
    אז זהו שאני כבר לא חרדית אלא יהודית!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. את צודקת גם אני מעדיפה להגדיר את עצמי כדתיה או כחרדית מודרנית מאוד אני בכלל מתביישת להגיד שאני חסידת גור... בושה וחרפה לאן שהגענו. ולא עוד- אלא שאני חיה לפי כל גדרי ההלכה אבל לא לפי האיסורים המומצאים של העסקנים החרדים ולכן אני בעצמי מרגישה כופרת... בושה


      ---חיים שאולזון סליחה כתבתי בסערת רגשות אתה צודק כתבת רק נגד הצביעות.
      אולם המגיבים פה בבלוג שונאים נשים רק בגלל שיותר קל להם להשתיק אותן ולהעמיד אותן בפינה.
      ישר כוח שאתה נותן במה לכל דבר!!!!

      מחק
  3. פא פא פא... אלה חסידות או ליטאיות כמו שאני צנצנת... מדובר בכמה משועממים שמחליפים את הכינויים שלהם חדשים לבקרים.
    היום העיברית של חברי הכנסת כבר לא עילגת. העיברית של שאולזון ומרעיו הכביכול חסידים היא נוראה,עילגת זה כבר זהב לעומתה.
    תמשיכי להיות כופרת ותתחברי עם גרינהויז, אבל את הילדים שלך מהר מהר תוציאי, או תוציא, ממסודות הלימוד החרדיים כדי שלא יקלקלו לנו את הילדים עם המחשב שאצלך בבית.
    אני יושב בעבודה במוסד ליטאי, עם אינטרנט חסום ב"רימון" ויכול לגלוש לשאולזון, אך ורק בשעות הפסקתי, אתם כל היום גולשים, אחרת איך היגיע ל 9 מיליון גולשים? עוד כמה חודשים יגיע ל14 מיליון יותר ממה שיש יהודים בעולם...
    היום שק החבטות של שאולזון הוא הרבי מבעלז שליט"א. ומחר, אם הרב שטיינמן שליט"א לא ימצא חן בעיניו הוא כבר לא יהיה פקח הדור אלא טפש מטופש, תראו איך הוא משנה את עורו ודעותיו כל יום.
    אני לא שונא נשים, אני מצווה לאהב את אשתי כגופי, ואני ידוע כאגואיסט גדול,

    ישראוליק

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום ישראליק היקר,
      אני חרדית, שומרת על כל התורה מא ועד ת'.
      נכון אז יש לי אינטרנט מסונן (בדיוק כמוך), ויש לי אייפון שאני משתמשת בו לשיחות ולניווט GPS, בקושי לאינטרנט כי זה קשה לגלוש ממנו. אני גולשת גם בשעות שאני פנויה כי בניגוד אליך לי יש בית לטפל בו.
      טוב, הגענו למסקנה שרמת הדתיות שלנו שווה???
      אוקיי נעבור הלאה.
      אתה לא שונא נשים אתה מכבד את אישתך כגופך, מה טוב ומה נעים. לאישתך יש רשיון נהיגה??? מן הסתם לא. למה? כי זה לא צנוע.
      לא צנוע???? תחשוב על זה שניה. מה ההבדל בין נהיגה של נשים לבין זה שהן סתם הולכות ברחוב??? טוב אז תגיד לי שנשים לא יודעות לנהוג וזה מסוכן. אז מחקרים הוכיחו שנשים בקושי עושות תאונות, כי הן נוהגות בזהירות ולא עוקפות את המהירות המותרת, לא כמו הגברברים הצעירים שחושבים להוכיח את גבריותם על ידי נסיעה על 180 קמ''ש בלי לאותת ובלי להתייחס לחוקים.
      טוב קצת גלשנו.
      נמשיך הלאה, אם הייתה ברשימת יהדות התורה אישה מה היית עושה? מן הסתם בוחר בש''ס, למה? כי זה לא צנוע.
      אבל כל ה"לא צנוע" האלו זה סתם כדי להדחיק את רגלי הנשים לפינה, כי יותר קל לכם לחיות בשליטה, לכן אתם ממציאים הלכות.


      אגב, לא. אני לא סתם אנשים משועממים שמחליפים את הניק שלהם פעם בחמש דקות, ובכלל לא ציינתי שאני חסידת גור במכתב, שאולזון הוסיף את זה בעצמו מכיוון שהוא מכיר אותי ויודע את הזיהות האמיתית שלי.



      אה והערה קטנה- כן חברי הכנסת החרדיים עדיין מדובללי זקן ובעלי עברית לקויה.
      בהצלחה

      מחק
    2. מה בעצם כל כך גרוע בזקן מדובלל?? לי יש זקן מדובלל ודברייך מעליבים אותי, אולי כדאי לך לומר זאת למי שבראני... ונכון הוויכוח מי טוב יותר (או חכם יותר או מוכשר יותר) גברים או נשים עתיק כימי הפמיניזם אבל זה לא קשור לעניין והא לך דברי הרמב"ם "אין מעמידים אישה במלכות, שנאמר: עליך מלך, ולא מלכה. וכן כל משימות שבישראל אין ממנים בהם אלא איש ולא אישה" (הלכות מלכים פרק א') אז כנראה כן מוזכר דבר כזה בהלכה עם כל הצער שבדבר...

      מחק
  4. דווקא יש סעיף כזה בשו"ע על הנהגה של נשים

    נשים חכמות ומשכילות היו, מנהיגות לא זכור לי, ברוריה לא היתה מנהיגה, וגם נביאה אינה מנהיגה (רק השופט)


    חרדית, ליטאית

    השבמחק
    תשובות
    1. מדובר על הנהגה של הלכה.
      ברוריה לא היתה מנהיגה אך הדוגמא מן הסתם הובאה כדי לחדד את הקיצוניות שבימינו, שימי לב שאם בימינו היתה קמה אישה שמתיימרת ללמד בחורים תודה היו סוקלים אותה ומשליכים אותה מכל המדרגות, ואם היתה דבורה הנביאה שהייתה מקבלת גברים ושופטת את העם, היא הייתה שופטת שימי לב, היו בימינו מחזיקים אותה לפרוצה.
      אין שום בעיה עם נשים בשלטון, עם נשים שינהיגו ויתנו הוראות.
      רק לכמה גברים בעלי אגו יש בעיה כזו

      מחק
    2. הגוריות המסכנות לא יודעות איפוא להוציא את התסכולים שלהן !!!! רחמים!!!

      מחק
  5. שוב, אני לא מוכן שילדי ילמדו עם ילדי אשה נוהגת! את מזכירה לי את נחמה ליבוביץ ע"ה, אולי אני שובינסט אבל את כנראה מסכנה שלא תופסת שאת מחר מחרתיים תשארי ערום ועריה , ילדיך או יעזבו אותך או ילכו בדרכיך ואת תשבי לבד בבית כמו כספומט שרק שצריך כסף באים לבקרו...
    עדיין אני סבור שאת גבר!!!! תתקן אותי אם אני טועה.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי זה שוב אתה ישראליק? מההמשכיות של התגובה אני מניחה שכן.
      מה הבעיה באישה נוהגת? אם אתה לא מוכן שילדיך ילמדו עם ילדי אישה נוהגת גם אני לא מוכנה שילדיי ילמדו עם ילדיך, מכיוון שאביהם סתם שונא נשים פאנאט וקיצוני.
      מה הבעיה באישה נוהגת?????????????
      לא אני באמת לא מבינה, אשמח אם תסביר לי.
      האמת היא שאם אני הייתי במקום כל אותם עסקנים ו"רבנים" שעליהם עומד העולם, הייתי ממציאה גם שלנשים אסור ללכת ברחוב כי זה מכשיל גברים, נשים ישבו בבית ויסתכלו על הכיור ובכך נגמר תפקידן בעולם, הרי הן לא טובות בכלום, למה לא להקצין כשאפשר, אני לא צודקת???
      אז אתה אכן שוביניסט כמו שאמרת בעצמיך, ואני לא מסכנה המסכנה פה היא אישתך.
      וגם אתה.
      החיים שלי מעולים. אני לומדת מקצוע שמאוד מתחשק לי ללמוד ומן הסתם אעבוד בו בהמשך בעוד אישתך תעבוד מקסימום בתור מורה... כי אסור ללמוד במכללה.
      החיים שלי מעולים כי בעלי היקר מתייחס אלי יותר יפה ממה השוא מתייחס לעצמו, ומעריך אותי כאילו אני בהרבה יותר חכמה ומבינה ממנו,
      החיים שלי טובים כי לילדים שלי לא חסר כלום, אסור לראות סרטים לא צנועים אז הם מקבלים תחליף בתור סרטים דתיים צנועים לילדים, בניגוד לאח שלי למשל שחי בבית סגור מאוד שאפילו נגן MP היה אסור וכיום הוא חילוני לגמרי.
      הילדים שלי יקיימו תורה ומצוות עם כל ההידורים בניגוד לדור הבא של החרדים, שהיום הם ילדים ומגדלים אותם בצורה שלא מתאימה לדור.... ולכן הם יפרקו כל עול.
      הנשים החרדיות של הדור הבא כבר לא יתנו לרמוס אותן והן יעזבו את הדת לגמרי.
      החיים שלי יהיו טובים והילדים שלי ישארו לצידי בגלל העובדה הפשוטה שאני מגדלת אותם לפי התורה כי אני באמת מאמינה בתורה, וכבר ניסיתי דברים אחרים וראיתי שזה שקר, ואילו אתם מגדלים את הילדים שלכם בדרך מסויימת כי אתם פוחדים מתגובות הסביבה.
      החיים שלי ישארו טובים כי אני אישה שעומדת על שלי ובדעה אחת כמו בעלי, לא כמוכם לדוגמא, שם האישה חסרת דיעה עצמית לא מתנגדת לכלום ועושה כל מה שאומרים לה אבל בפנים היא קומלת לאט לאט... בניגגוד לבעלה שמבלה ימים שלמים במשרד עם אינטרנט וגישה לכל דבר...
      אינטרנט רימון אעלק? בשניה אפשר לפרוץ. אם אתה מאמין בו בבקשה קנה לאישתך מחשב הביתה שהיא תהיה בדיוק כמוך במשרד שלך.

      אם אתה חושב שאני גבר שיבושם לך, זה רק מראה את הכסילות שלך.

      מחק
  6. איזה כיף ...האישה עם הרישיון חכמה ביותר ואין על זה עוררין !!!!!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.