רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 18 בספטמבר 2013

שלשה ימי חג ימי מנוחה ימי עונג רוחני - נשוב אי"ה בכוחות מחודשים במוצאי שבת

ישנם מי שאומרים כי שלשה ימים זה סיוט, ואני אומר ההיפך, שלשה ימי חג הם תענוג, היום הראשון עייפים ועד שחוזרים לכוחות כבר החג יצא, היום השני של החג הוא היום הכי יפה, מפני שאתה בכוחות מלאים שום דבר לא בוער הכל רגוע, מתפללים לומדים אוכלים קוראים וגם נחים, זה יום מלא, מי שיודע לנצל אותו נכון אין טוב ממנו. לפני עשרות שנים חשבתי כי זה סיוט, מאז שאני באמריקה אומר לכם זה החלק שטוב כאן, אם כי אני מודה אין כמו ארץ ישראל וחג שם זה חג, כאן האוירה יותר גשמית היא קצת שונה, אבל מי שמתרכז בסביבתו בלבד ועוסק במה שעוסקים בחג, תענוג

אני נהנה מכל רגע בחג, וכשבאה שבת מיד אחרי זה אין כמו שבת כזו, מפני שבכל שבת אני נכנס אליה עייף והרוג, ואילו בשבת של אחרי חג זה עונג ולא סתם עונג, אתה מגיע במלוא הכוחות, ליל שבת אתה מאריך עד ללפנות בוקר וכל השבת היא אחרת

מה שהכי משמח אותי שאני נפרד מכל המכשירים האלקטרוניים, כמה ימי מנוחה, בימים אלה אני בוחן את עצמי האם אני עוד זוכר משהו ממה שלמדתי במשך השנים או שהאינטרנט זה מה שעושה אותי לידען. אף פעם לא הבנתי את המושג ששבת היא בבחינת תלמיד חכם, היום אני יודע למה. מפני שכל השבוע לא צריך להיות תלמיד חכם בשביל לדעת, בלחיצת כפתור אתה מקבל את כל התשובות, אבל בשבת שאי אפשר לעשות זאת, אתה צריך לדעת ואם אינך יודע סימן שאתה רחוק מלהיות  תלמיד חכם

בסוכות אני לא אומר דרשה בבית הכנסת אני אומר להם כי אנו בזמן שמחתנו, ומה השמחה הכי גדולה של מתפללי בית הכנסת שהרב לא מדבר אין דרשה רק מתפללים, זה נותן לי עוד סיבה מדוע להיות שמח, אם כי אומר לכם את האמת אני כל כך רגיל לדבר ולדבר שזה כבר חסר לי אני לא יכול בלי זה, מאז שנת תשמ"ד כמעט ולא החסרתי שבת כלשהי שלא אמרתי דרשה בבית הכנסת, וכשהייתי בדרכים בשמחות או היכן שהייתי דיברתי שם, כך שלקום ולדבר הפך להיות אצלי הרגל שני וכמעט בכל נושא

מה שמעניין מאוד, מחר או יותר נכון הלילה אנו חודרים לראשון לחשבון עוונות, עברנו ארבעה ימים מאוד מעניינים של לעשות מה שאתה עושה בלי עוון, והאמת היא שאלו הימים הכי גדולים בחיי האדם מפני שכאן המבחן שלך כשאין זה עוון איך תתנהג האם תנצל זאת או שתחשוב כמו שיהודי צריך לחשוב שאני שומר על תורה ומצוות בגלל שזה רצון ה' ולא בגלל חשבון שכר ועונש

כאמור, אני נפרד מן המכשיר הזה לשלשה ימים, אשוב אליכם אי"ה במוצאי שבת, ועד אז חג שמח

9 תגובות:

  1. כל כמה ימים אתה חייב לספק את עצמך בפומבי?לאונן?
    אני ואני ואני? די מספיק הבנו אתה הגדול מכולם.

    השבמחק
    תשובות
    1. גערער נואף, תפסיק לטנף!!!

      מפני קדושת המועד לכל הפחות...

      מחק
    2. גערער נואף, תפסיק לטנף!!!

      מפני קדושת המועד לכל הפחות...

      מחק
    3. שאולזון הוא גערער? הוא מהחברה של העיון או הבקיאות?

      מחק
  2. ר חיים
    עם כל ההתפעלות מהחג בגולה יש לזכור
    1. התורה אינה מצווה על יו"ט שני של גלויות זהו פתרון חז"ל לבעית שלוחי קידוש החודש.
    2. ישיבה בגלות היא עונש על מעשינו מפני חטאינו גלינו מארצנו. יש שהפכו את העונש לתענוג כאסיר המפחד להשתחרר מבית הכלא.
    ברור שעם כל ההנאה הכביכול רוחנית, אין זו הדרך בה בחר בורא עולם עבורנו לחוג את חגיו הקדושים.
    ולואי ויגלה לנו ה מתורתו
    מועדים לשמחה

    השבמחק
  3. התמונה של הרעבעעא היא לבושתך ולכלימתך !!!
    הרבעעא, נשיא הדור ותפארתו, שאמר לכתוב טוב על יהודים לא היה נותן לך דולר אם היה כותב על הדברים הנוראים שאתה כותב וביותר על השקרים הנוראים על הראשון לציון הנבחר, ויזניץ' בעלזא וכל מי שלא בא לך טוב בעין ...
    נואף !

    השבמחק
  4. הינה מוצאי שבת ועוד לא חזרת. אולי השי"ת ייטיב איתנו וייקח אותך ואת הרב המתחזה מפלג העם עובדיה יוסף שר"י לעולם הבא - מדור הגיהנום.

    השבמחק
  5. אולי סוף סוף תגלה לנו היכן ממוקם בית הכנסת ה"סודי" שלך ?

    השבמחק
  6. אולי סוף סוף תגלה לנו היכן ממוקם בית הכנסת ה"סודי" שלך ?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.