רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 16 בספטמבר 2013

אם לגור מותר היה לעשות שבת לעצמם מותר לכל אחד אחר לעשות כך

הם לא לקחו בחשבון כשיצאו למלחמה נגד מאיר פרוש בירושלים את מה שהם גורמים לעצמם. עד לסיבוב הקודם בבחירות איש לא העלה על הדעת כי מי באגודת ישראל יכול לקום ולעשות שבת לעצמו, מה שהחליטו כך עשו, גם מי שלא מצא חן בעיניו נאלץ היה לקבל. המשמעת היתה חזקה, היו כמה כללים שלא שברו, וכל עוד שזה היה קיים יכלה גור לשמור על כוחה ולשלוט

אבל משהו חמור מאוד קרה לפני חמש שנים כשחסידי גור למרות החלטת מזכירות אגודת ישראל שמאיר פרוש הוא המועמד לראשות עירית ירושלים וכי עושים הכל שיבחר, החליטו כי הם עושים שבת לעצמם וקראו למלחמה נגדו והורו להצביע למען המחלל שבת ניר ברקת. אותו דבר הם עשו גם בבית שמש, הם היו היחידים שפרצו גדר והורו להצביע עבור חילוני נגד המועמד החרדי, ולא קלטו כי במעשה הזה הם שברו את הכל, אין עוד את היכולת לטעון שיש הנהלה ויש החלטות וכי זה מחייב את כולם. אם ההחלטות אז לא חייבו אותם אז ההחלטות היום לא מחייבים אף אחד אחר

המצב הזה שמתמודדים בקבוצות ובקבוצי קבוצות האשמה היא כולה של ראשי גור, שלא קלטו מה הם עושים, ועכשיו בטענות שיבואו לעצמם בלבד

בגלל מה שעשו בקדנציה הקודמת, בסיבוב אחד או שתיים הם יאבדו את כוחם המופרז, לא יוכלו עוד להחזיק את הציבור בכח ייאלצו להתמודד בקלפי וכאן הסיפור הוא אחר לגמרי

זכותה המלאה של וויזניץ להתמודד לבד, אם לגור זה היה מותר בירושלים מותר לויזניץ בבני ברק ובמיוחד כשמקפחים אותה בצורה כל כך כך בוטה גוזלים את המגיע להם, ויזניץ עושה מה שהיא עושה בצדק וביושר

9 תגובות:

  1. יש לציין שעיקר הפשע של הגור לא היה בהצבעה לברקת, אלא בהפניית אלפי בחורים ואברכים לפעילות אינטנסיבית של ימים ארוכים - למען השחתת המידות בחבלה פיזית של מערכת הבחירות של אגו"י, ובחבלת אנשיהם, ובחבלת מערכת המיחשוב, ובהשמצה ברמקולים וטלפונים של הציבור החרדי - בשכונות החילוניות. הכל תוך כדי נקיטת מעשית נוראים. אי לך קהילה שמלכך נער. ..

    השבמחק
  2. מסתובב במיילים ראיון של יענקל ליצמן ל"רשת קו עיתונות דתית משנה שעברה יא תשרי, עם הערות אמיתיות, והרי חלקם:
    ליצמן שם מציג עצמו ואת גור כצדיקים ש"אנחנו לא ניסינו לסגור אף אחד [= את עיתון המבשר, להבדיל ממתנגדי עיתון "הפלס"], לא שלחנו שליחים, ולא הזהרנו מפרסמים, פשוט לא התייחסנו" - איזה שקרן. "תתן אמת ליעקב".
    וכי לא הזהרתם / איימתם / הטרדתם את מנכ"ל ספרי אור החיים כשניסה להעיז לפרסם בהמבשר ? ואת איצה פרסטר ? ואת אברהם אירנשטיין ??? ואת מכון כץ לאורטופדיה בב"ב ? ועוד ועוד ועוד. ולא הלכתם מאדמו"ר לאדמו"ר - צאנז / סלונים וכו' וכו' בנושא ???
    וכי לא הצהיר ליצמן מעל כל במה בגור שהוא מבטיח שיפעל בנושא ו"עד פסח [תשס"ט] המבשר נסגר" ???? שקרן.

    * * *
    ליצמן משתבח שם שוב ושוב בראיון על שעיקר הצלחותיו בתחום בריאות הנפש - נו, טוב, זה הלא שרות בעיקר לגור, מאז הפכו את בחוריהם ואברכיהם ל"בית מרקחת" מהלכת, ומפטמים אותם בתרופות נפשיות לכל בעיה... המצב ידוע רח"ל. וגם הסיבה מאיפה הגיע הרעיון ...
    * * *
    אומר ליצמן בראיון: "הלא גם לאלו שזרקו עליי אבנים כשהגעתי לאלעד, ולאחר מכן פנו אלי שאעזור להם בענין רפואי לאחד מבני משפחתם, גם להם עזרתי בלי חשבונות" - מה אעשה שאישית שמעתי את ליצמן מתרברב בערב בחירות לפני כ-7/8 שנים, שנקם באברהם יעקב סלומון על שזלזל בו בעבר, ובמקום לעזור לו כשביקש, עוד הראה לו אז את מקומו, ועזר לו בכך "שחינכו", וכך פירט עוד ועוד כאלו שנקם בהם. גם על בעלז הצהיר שינקום בהם ויכולים לשכוח לקבל את שטח בית ההלוויות בשמגר, והוא ידאג שיעבור השטח לסלונים, אף שאז גם סלונים היו "מוקצים" בגור, כי עכשיו יש "לחנך" את בעלז. ליצן ורבו הלא כל ימיהם התגאו בכך שנקמו ו"חינכו" ב"דם" את כל מי שלא נכנע למרותם.
    עכ"פ עד שר' מאיר פרוש הצליח לחנכם בסיוע הרב שטיינמן, מאז הם מנסים להציג יותר עדינות, ומסתירים את נקמותיהם ככל שמצליחים.
    בכלל, לא להאמין איך שליצמן מנסה לשוות לעצמו קול וסגנון אחר מאז בידוד גור בפרשיית ברקת.
    [אגב: אז בער"ש קודם בחירות "ברקת", הגיעו חצי שעה לפני שבת יוסל קופרברג ויענקל ליצמן לשטיבל של הרבי, והסתגרו עימו, ופתאום לאזניהם הנדהמות של האברכים שהמתינו שם בדחילו ורחימו לקבל "שלום" מהרבי, נשמעו פתאום קולות ויכוח רמים ביותר בנושא, אך מיד יצא אחד המשבקי"ם וגירש כל האברכים. מה שהתברר, שקופרברג צפה וניסה לשכנע את הרבי תאב הנקמה, שהעסק לא ישתלם לגור, אך הרבי הכריע כליצמן המיליטנטי, ואף שלח לליצמן בקבוק "יין הניצחון" ברומזו על הניצחון... עוד ניצחון אחד כזה.
    * * *

    ליצמן חוזר שוב ושוב בראיון, שלא היה לגור ברירה ונאלצו ללכת נגד פרוש מאחר ש"הוא התחיל" - כשעשה להם מה שעשה בחינוך העצמאי. - שקרן. מה נעשה שכבר בחודש אייר תשס"ח, קודם פטירתו בכלל של מאיר לוריא מכ"ל החינוך העצמאי, כבר הופיע ראיון של ["תתן אמת ל"]יעקב ליצמן, בו השיב על השאלה אם גור יצביעו פרוש לעיריה, והשיב, שגור רק התחייבה שהוא יהיה הנציג של אגו"י לעיריה, אך לא התחייבה להצביע לו, והיא בהחלט יכולה לנהוג כסלונים או רחמיסטריווקא ולא להצביע ...

    גם באוזני עמיתי שעובד באגו"י הצהיר ליצמן שוב ושוב עוד בתחילת קיץ תשס"ח, חצי שנה קודם הבחירות, שגור לא יצביעו לפרוש, רק שעדיין אינו יודע מאיזו סיבה ...

    פרוש ששמע איומים אלו כל הזמן, ושליצמן ואדמור"ו הכריזו עליו מלחמת חרמה כבר כ-9 שנים קודם לכן ולא חדלו לנסות לזורקו מאגו"י, ולאחר שכל תחנוניו שיחדלו מלרודפו ויגיעו עימו להסדר של הצבעה עבורו נכשלו, הבין ש"כלתה אליו הרעה, והם נחושים לקלקל לו את העיריה, נאלץ לעשות דיל בעל כרחו עם הליטאים. גור לא הותירו לו ברירה אחרת.

    השבמחק
  3. המשך מהתגובה הקודמת:
    ליצמן מבהיר בראיון, "ברור שהוא היה מפסיד בכל מקרה" [- מאיר פרוש בבחירות לעירית ירושלים, אף ללא התערבות גור] - שוב הוא שקרן.
    כי אני אישית כעסקן כללי חרדי בינוני, הציגו בשעתו לפני בכירי גור הוכחות שרק בזכותם פרוש נפל: 2,000 קולות של גור בירושלים (זוגות ובחורים), שעברו מהצד של פרוש להצד השני, וא"כ נחשבים ל-4,000 קולות. עוד כ-5,000 קולות של חילוניים ודתיים לא חרדיים שבמקום להימנע (או להצביע פרוש), טרחו להצביע ברקת עקב העבודה המאסיבית של גור עם הרמקולים שלהם כשהם מחופשים - בשכונות החרדיות, וההטרדות הטלפוניות לשכונות החילוניות והדליו"ת באמצע הלילה. עוד כמה אלפי קולות שגורים שהתחפשו ללא גורים נשלחו לשמש כמשקיפים במקומות שאנשי פרוש לא יכלו לשלוח משקיפים [עקב הטרור שהצריך פיזור כוחות], והגורים שהשיגו הרשימה של המקומות הללו - ע"י "שתולים" ואנשי יצחק גולדקנופף, שלחו לשם אנשיהם כשהם מחופשים, וסגרו "דילים" עם המשקיפים האחרים שאיננו רוצים כלום חוץ ממה שתעזרו למפלגה אותה אתם מייצגים, ע"י שתרשו לנו לסייע לכם לגנוב קולות לטובתכם, ולהעלים פתקי פרוש, וכן בספירת הקולות בליל מוצאי הבחירות, אזי השתולים האלו עשו כנ"ל והשמידו אלפי פתקי פרוש. בעיני ראיתי גורי שהשתבח בפניי בהראותו מיד כשחזר מהקלפי - בכיסו - עשרות פתקי פרוש ששם בכיס בספירת הקולות בהסכמת נציג מר"ץ וברקת ...

    נוסף על כך, הפלת מחשביו של מטה פרוש ביום הבחירות ע"י האקרים שישבו בסמינר של גור, חבלה של החוטים במטה פרוש, ושיבוש מערך ההסעות וכל מערך הבחירות של פרוש ע"י מאות בחורים ואברכים של גור בארץ שקיבלו בחינם "טוקמנים" לצלצל בהם למטות פרוש וכו' ולשתק עי"כ את כל העבודה, וכך כל יום הבחירות היה בוקה ומבולקה.

    כל ההפרש בין פרוש לאדמו"ר מגור-ברקת, היה כ-21 אלף, שאם נחשיב קולות שעברו מצד לצד, אזי זה כ-10,500 קולות בסך הכל. הגורים מאוד התפארו בשבוע הראשון לאחר הבחירות והוכיחו לכל מי שיכלו שהם הם אלו שהפילו את פרוש. רק לאחר שראו "כי כלתה אליהם הרעה", שינו פאזה.

    ליצמן המשוגע עוד אומר בראיון וחושב שלאחר מה שעשה לפרוש 15 שנה, ובעיקר בבחירות ברקת, הוא עדיין היה אמור להצביע עבורו לתפקיד יו"ר ועדת הכספים ??? אם פרוש היה עושה זאת הוא היה פשוט מ-ש-ו-ג-ע.
    הלא הם ניהלו נגדו מערכה בעוצמה שלא נוהלה ביהדות החרדית מעולם אף לא נגד עוכרי הדת. שפכו את דמו כמים, והוא יצביע עבורם ??? למה ומדוע ??? משוגעים תרדו מהגג.
    * * *
    כשליצמן משכנע בצדקת גור בכך שהיא קהילה ענקית, ויש לה עוצמה עצומה ["אנחנו ציבור ענק, אתה הרי בעצמך היית ב'מוצאי מנוחה' בסליחות בגור, וראית במו עיניך את העוצמה"] - זה דבר אווילי, שאדם בוגר בן 60 פלוס מביא זאת לראיה. הלא אם כך סאטמר היא קהילות צודקות יותר, כי הם גדולים מגור בהרבה. והרפורמים בארה"ב, עוד יותר צודקים כי הם ממש רוב שם. והמוסלמים עוד יותר צודקים כי הם מעל מיליארד. ... תינוק במערכת של תינוקים.

    המשך בתגובה הבאה:

    השבמחק
  4. המשך מהתגובה הקודמת:
    ליצמן שוב ושוב מצהיר בראיון שכולם בגור מרוצים מהמצב הקיים: שקרן. מי לא ראה איך מאז ליצמן וגם הרבי מגור מתבזים להשלים עם כמעט כל מי שהסתכסכו עימם במשך 15 שנות ההנהגה, [ועם מי לא הסתכסכו ???????], ורצים כאחרוני המסכנים להתחנף לכל אלו שעד אז הם בזו להם. איך הרבי מגור, וליצמן, ניסה שוב ושוב לחזור לקונצנזוס, גם מארה"ב שב הרבי במפח נפש בחורף תש"ע.
    * * *
    כשליצמן אומר בבטחה "את עירית בני ברק לא נאבד" - רק להזכיר לו את הצהרותיו הבומבסטיות שבטוח ב-100 אחוז שלא נאבד את ועדת הכספים יומיים לפני שאיבד. ואת הצהרותיו מיד לאחמ"כ, שתוך שבוע אנו פורשים מאגו"י יחד עם ויזניץ ומשאירים את כל הקטנות עם פרוש להתפוצץ לבד. רק מה לעשות שה"חצוף" רבי ישראל הגר מויזניץ העז לא לרקוד לפי חלילו של ליצמן והבוס שלו [זה ועוד כמה פעמים שלא הסכים ר' ישראל להיכנע לתכתיבי גור, גרמו לברוגז חלקי עם ר' ישראל, שמה שלא נהפך לסופי זה רק בגלל שלאחר פרשיית ברקת גור נשארה מנודה ומאז היועץ הסתרים החדש של הרבי - מנחם גשייד, עומד על המשמר לסובב כך שלא יהיו סכסוכים חדשים ולתקן ככל האפשר את הישנים, באופן שהרבי לא ירגיש כ"כ שהוא מאבד ח"ו את כבודו.
    פעמים נוספות שר' ישראל הגר לא "ציית": כשנצטווה מיד לאחר בחירות "ברקת" שרצון הרבי מגור לנצל המומנטום ולהעיף עתה את פרוש מכל מוסדות אגו"י ומאגו"י בכלל, אך ר' ישראל שעבר רדיפות בחייו, אמר שאין לו "כתפיים רחבות לעשות כך ליהודי ללא החלטה כבדת משקל של מועצת גדולי התורה, אך מה לעשות שהרבי מגור פירק כבר ממן גם את המועצת ... פעם נוספת: כשר' ישראל היה שבת בירושלים לפני מספר שנים, ומאיר פרוש הציע לכמה מבניו להתארח אצלו בבית, קיבל ר' ישראל אזהרה שאם הוא עושה כך הוא נשרף אצל הרבי מגור, ור' ישראל לא הצליח להבין את הקטנוניות הזו, ולבסוף אמר שאינו יכול לשפוך את דמו של פרוש, רק ביקש שרק בן אחד שלו יישאר שם כדי שלא לבייש, והיתר יעזבו בתירוצים שונים. אך העונש היה נתק זמני והכנס שם אחיו להמודיע בשבוע שאח"כ עם כיתובים מפרגנים (מדובר בחיי הישועות משה עדיין) הם רק לא ידעו שיש אנשים ששטויות כאלו לא מאיימים עליהם, כי ר' ישראל תמיד הסכים שיתנו לאחיו כל תואר שרוצה. אך מי ששקוע בקטנויות לא יכול להבין שיש דרך אחרת...].
    כמו"כ הבטחתו הנ"ל של ליצמן ש"המבשר" ייסגר עד פסח [תשס"ט]. בינתיים המודיע בקשיים ולפני שנה קיצץ לראשונה משכורות לעובדיו.

    השבמחק
  5. המשך וסיום מהתגובה הקודמת:
    ליצמן מדבר על "אמון" ושקרים של אחרים, הוא שוכח רק להזכיר, שהוא שיקר שוב ושוב לציבור, פעם אחת למשל, כשאיים והבטיח שיש לו הוראה להבטיח הוא בשום אופן לא ייקח שום תפקיד אחר במשרד הבריאות ובכלל אם לא יתנו לו את ראשות וועדת כספים. אך ראו זה פלא, מיד לאחר שניטל ממנו ראשות וועדת הכספים, פתאום לקח גם לקח את משרד הבריאות [כדי שמוזס חלילה לא יבנה את עצמו שם].
    פעם נוספת היתה כשהודיע קבל עם ועולם שמבטיח שאם לא יקבלו דעתו בפרשיית הקברים בברזילי, הוא יפרוש ממשרד הבריאות, דבר שכמובן שוב לא קויים, מחשש שח"ו מישהו אחר ייהנה מהתפקיד במקומו.
    התירוץ השחוק שלו יהיה כנראה שמה יעשה שקיבל הוראה מהרבי להשאר, אך כל אחד מבין שליצמן לא היה מבטיח שיפרוש אם לא היה מקבל הוראה להבטיח. איש בגור לא מעז להרים קולו ללא אישור הרבי.
    * * *
    ליצמן מדבר על "שלום" ו"ויתור" ואי התמקדות במריבות, ועל צוות עוזריו הנפלא: קודם כל, בענין עוזריו, מי שיודע עם כמה אנשים נפלאים שעבדו עימו בתוך גור, ליצמן הסתכסך ורדף עד חורמה, ואת חלקם אף "שרף" אצל הרבי מגור. כדוגמת איש החסד הנאצל ישראל מינקה הי"ו מירושלים שהיה עוזרו במשרד הבריאות, עד שליצמן כהרגלו סימן אותו בעצת האיש שש.צבי בן הרבי הכניס לליצמן ללשכתו - איש סודו של ש.צ. מאז בחרותו - מוטי בבצ'יק., שבמשך שנים התנאי של ליצמן בכל דבר בגור היה רק שלא יהיה למינקה קשר לזה. הוא דרש ואיים מכל מי שניתן שלא יעזו להשתמש בשרותיו של ישראל מינקה. ואף עשה סנקציות למי שהעז.
    * * *
    שמות נוספים של עסקנים אותם "חיסל" ליצמן בגור: יששכר פרנקנטל ראש עירית בני ברק לשעבר. אברהם מרדכי ברגר הנציג של גור לשעבר בעירית בית שמש. חיים מילר - אותו ליצמן רודף עד היום באובססיסיות, ואף שלח להודיע לאדמורי"ם חשובים שאם ישתתפו בשמחותיו הם מסתבכים עם הרבי מגור [אגב: התנהגותו זו למילר ולמינקה, מזכירה לי גם את דבריו במאמר בענין הקמת עיתון "המבשר", בעוקצו את המאבק בעיתון "הפלס": "אנחנו לא ניסינו לסגור אף אחד, לא שלחנו שליחים ולא הזהרנו מפרסמים. פשוט לא התייחסנו". פשוט שקרן במיטבו. ועוד נשוב לכך בהמשך]. בענין חיים מילר, ליצמן לא חדל ללעוג עליו כל השנם על תאוותו לפרסום, אך מאז שליצמן נהיה ח"כ, ויותר מעשרות ומאות פעמים ישב על מערכת המודיע ולא הרשה להם לשלוח העיתון לדפוס עד שינוסח עליו עוד משהו מחמיא ועוד כתבה ועוד איזכור, הוא שבר את השיאים של חיים מילר בהרבה. חיים מילר לעומת ליצמן היה איש "בורח מפרסום". לעומת ליצמן.

    ומי מדבר על מה שמירר את חייו של הגאון ר' משה זאב פלדמן ע"ה ראש ישיבת גור אמרי אמת, ויו"ר אגו"י שלא רק שליצמן סגר עליו "חוזה", אלא כל מי שסירב לשתף עמו פעולה בהשמצת שמו, ליצמן יצרף אותו לרשימת החיסול שלו [לא חיסול פיזי כמובן, רק קהילתי, שגרוע מכך...]. ואת מירור חייו של הגאון רבי יעקב שלמה מוזסון שהיה רבם של גור בבית שמש, רק כל זמן שהפני מנחם אחז בכח כל עוד הוא חי ושמר עליו איכשהו, אך ביום בו כבו מאורות הדמוקרטיה בגור ונפטר הפני מנחם, ארז הרב מוזסון את מיטלטליו וברח מליצמן אשר המשיך להתנכל אליו שנים אח"כ.
    הרשימה ארוכה, אך נעצור לעת זאת בזה.

    השבמחק
  6. עד מתי פרוש יבכה על ירושלים? הרי ברור שלא היה לו שום סיכוי מלכתחילה וגור רק הגדילו את הפער נגדו אבל ממש לא גרמו לו להפסד. מוזר ש-5 שנים אחרי עדיין מפמפמים לציבור במוח את "האשמה הנוראה" של גור. האמנם עדיין אפשר לעשות משנאת גור הון פוליטי 5 שנים אחרי? מוזר. לדעתי זה רק מראה כמה פרוש נואש באלעד שהוא צריך לשווק שוב את שנאת גור כאילו הוא מתמודד באלעד מולם ולא מול מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף שליט"א.

    השבמחק
  7. גערער שקרן,
    לא פרוש בוכה על ירושלים, אלא כל ירושלים בוכה.
    א. יש בידי נתונים ממוספרים על שאילו לא הרבי מ"גור-ברקת", פרוש היה נבחר.
    אני לצערי אז חטאתי ועבדתי עימכם, הייתי אז מרושת היטב עימכם. וכי אינני יודע על אלפי קולות שזרקתם פיזית לפח בתור משקיפים כאילו מטעם אגו"י ביום ההצבעה ובספירת הקלפיות ? וכי לא ידוע לנו על מאות רבות קולות של חילוניים שהפסדתם לפרוש ע"י רמקולים נגד הדתיים בהפוך על הפוך, וכרוזים וטלפונים מטרידים באמצע הלילה כאילו מטעם מטה פרוש ???

    אתם הוכחתם אז לכולנו במטות אצל פתחיה בסמינר ועוד, שאילולא גור פרוד היה עולה. לוק ווייצמן עצמם ועוד ישבו שם והוכיחו לנו זאת שוב ושוב במספרים
    ואח"כ בחינוך ציני שלחהגה"ק החכם מגור שליט"א משלחת להרב אלישיב ועוד ולהבטיח לו שהוא הרבי לא ידע מגכלום - תתן אמת ליעקב השקרן...
    את השקרים תמכרו למישהו אחר.
    אבל הכל השתלם כדי לחשוף סו"ס את פרצוף הרבי שלכם, שכיום כל כלל ישראל מכירו.

    השבמחק
  8. ברור שלגור מותר לעשות כרצונם, ולאחרים לא. הסיבה פשוטה: הרבי מגור הוא קדוש והרבנים האחרים לא. לכן לרבי מגור מותר לעשות כעולה על רוחו, והאחרים חייבים להישמע לו ולשתוק. אני מקווה שזה ברור.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.