רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 1 בספטמבר 2013

'בעולמם של חרדים' הבלוג החרדי ששבר שיא 9 מיליון גולשים בשנה

מאת  יעקב סלוין
 
ההצלחה המאטורית של 'בעולמם של חרדים' הוא החידוש הגדול של שנת תשע"ג. לקראת סיום השנה 'בעולמם של חרדים' יחגוג 9 מיליון כניסות, דבר חסר תקדים בתקשורת החרדית המקוונת. 'בעולמם של חרדים' הצליח לעקוף את כולם גם את העיתונות הכתובה וגם באינטרנט. ולא בגלל ייחצנות או פרסומים, אלא בגלל התכנים של הכתבות. 

מזה שנים התקשורת החרדית נהפכה לעיתונות ייחצנית גרידא. אין דיווחי אמת, מנסים למרוח את הכל, ומה הפלא שהשנה האחרונה הציבור החרדי נתקל בפני שוקת שבורה. 'בעולמם של חרדים' הביא לראשונה בהיסטוריה החרדית אתר עם שקיפות מלאה בנעשה בעולמם של חרדים. ישנם שיגיגו שזה רע מאד לציבור החרדי, אחרים יגידו שזה טוב מאד, כשאי אפשר לכסות את השחיתות וזרקורים מופנים לכולם, אז מי שמרוויח זה הציבור. גם אני חשבתי ש'בעולמם', כפי שזה נקרא בעגה הישבתית זה אפיזודה חולפת. אבל מתברר ש'בעולמם' נהפך לחלק ממציאות חיינו. כולם רוצים לדעת מה שאולזון כתב מה שאולזון אמר ובעיקר 'בעולמם' מוביל היום את האג'נדה בציבור החרדי. 

התופעה של 'בעולמם' עוד תילמד בבתי ספר להיסטוריה של הציבור החרדי. אני בטוח שהשינויים שהוביל האתר בשנה האחרונה הם שינויים דרמטיים ביותר בקשר להמשך העסקונה החרדית. את המהפכה שהחל 'בעולמם' אי אפשר כנראה להפסיק. הציבור רוצה תשובות, הציבור מאס בשחיתות. הגיע העת לשנות את הדברים. 9 מיליוןן הגולשים של 'בעולמם' החומר רב הערך שזורם באתר לא יסולא מפז. רק דרך 'בעולמם' אפשר להבין תהליכים ולדעת באמת מה קורה בציבור החרדי. זה שאתרים אחרים מנסים לחקות את 'בעולמם', רק מראה את גודל המהפך של האתר.

2 תגובות:

  1. אם לא היה שאולזון-היינו צריכים להמציא אותו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני יושב וחושב: כמה זמן יחזיק הנס שנקרא רבי חיים שאולזון מעמד.
      זה יהודי מבין עניין המעורב מאד עם הבריות שהוא גם מבין היטב בפובליציסטיקה עם מחוייבות אמת להגינות. לא יאומן!!

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.