רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 16 באוגוסט 2013

חתונות מאוחרות - חייבים להפסיק את הטירוף הזה שילמנו יותר מדי!!

מאת עקיבא וויינגרטן
 
החפץ חיים היה אומר שכשיהודי מבוגר הולך לעולמו זה מעורר אותו הרבה יותר מאשר מישהו צעיר, כי צעיר שמת זה הרי חלק מסטטיסטיקה שגם צעירים מתים בטרם עת, אבל מישהו בגיל מאוד מבוגר נפטר, זה מזכיר לנו שבעולם הזה אף אחד לא נשאר בחיים וכולם מתים בסוף.
אבל במקום שיש ללמוד לקח הדבר שונה, היום שמענו על תאונה מחרידה כשאברך צעיר נכנס למשאית ברמזור כשהוא חזר לפנות בוקר מחתונה בחצר וויז'ניץ-דז'יקוב, הנהג יוסף ויזל ז"ל השיב את נשמתו והותיר אחריו 13 יתומים ואישה בהיריון מתקדם, גם ארבעת ילדיו שהיו עמו ברכב נפצעו בדרגות שונות.
לפי ההערכות, הנהג נרדם על ההגה בזמן התאונה, אבל לא צריך להיות גאון גדול בשביל להגיע למסקנה כזו, כל נהג מכיר את הסיטואציה של נהיגה בלילה כשכל נוסעי הרכב נמים להם, אין דבר מעייף מזה, וכשחוזרים מחתונה בשעה מאוחרת זה כמעט בלתי נמנע.
לפני יומיים התקיימה חתונה בחצר ביאלה ב"ב, שם התחילו את החופה רק ב11:00 בלילה, איפה נשמע טירוף שכזה? איפה האחריות על כל משתתפי האירוע? הרי יש להם מחר עבודה, כולל, גנים ומוסדות לילדים. למה להרוס את היום למחרת לכולם?
וכאן מגיע קרדיט לגור, שם עשו חתונה עכשיו, והרבי יצא מהמקום בערך באותה שעה שהתחילו בביאלה, החופה התחילה מבעוד יום וב12 כבר לא היה נפש חיה במקום, חסידי גור יכלו לשוב כל אחד לביתו בשעה שיש עדיין תחבורה ציבורית ולהמשיך את סדר יומם למחרת כמעט כרגיל.
בשנים האחרונות נהיה תחרות סמויה בין החצרות מי יצליח למשוך יותר זמן, שמישהו יפסיק כבר את הטירוף הזה! אין שום הצדקה בשליחת כמויות של אנשים לנהוג בכבישים כשהם עייפים וסחוטים, לאחר השעות של הריקודים על הפארנצ'ס, גם בחתונות פרטיות צריכים להתחיל מוקדם יותר ולקצר בדברים מיותרים, אבל על אחת כמה וכמה בשמחות של אדמו"רים, שם הקהל גדול בהרבה, והסחבת והברברת הוא שעות ע"ג שעות, אם בעבר היו חתונות לעיתים רחוקות עקב משפחות קטנות יותר, הרי שכיום כל רבי מחתן ממוצע פעם בשנה-שנתיים, שהאדמו"רים יתחילו לעמוד בסדר זמנים, שיקצרו קצת בגראמען, זה לא באמת מעניין אף אחד את השריפת זמן של הבדחן על כל דוד רחוק, כי היום זה חסיד דז'יקוב ומחר זה יכול להיות חסיד של כל חסידות אחרת.
אנחנו כמובן כמאמינים יודעים שהכל זה משמים, אבל האם מותר לנו ליטול חלק בזה? האם נוכל להגיד בלב שלם ידינו לא שפכו את הדם הזה? די לשפיכות דם המיותרת הזו!
תנחומיי למשפחת ויזל ולחסידות דז'יקוב כולה, ואיחולי החלמה מהירה לפצועים.

3 תגובות:

  1. אתה אכול שנאה עצמית מיסטר כותב המאמר. כי החתונה הסתיימה בשעה 3 וחצי. והתאונה הייתה ב-7 , אז החתונה הייתה בסדר גמור, וזה שהנהג זכרונו לברכה בחר לחרוש את המדינה אחרי החתונה על כך שילם את המחיר.. אז תתמקד בדברים הנכונים. חמור קטן עקיבא

    השבמחק
  2. יפה כתבת ואין מילה להוסיף.
    הלוואי שהגבאים של האדמורי"ם שליט"א הקוראים את כל מה שנכתב כאן באתר יפנימו ויעבירו את המסר.

    השבמחק
  3. פחדן.. לא אישר תגובותי כי אני צודק.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.