רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 15 באוגוסט 2013

מדוע ביקש הבעלזער רבי מחילה - סדר השתלשלות השידוכים ומדוע לא רצו הבן והכלה את לרנר

מאת בעלזער

הבלזער רבי ביקש כתב מחילה, כי הוא שלח את השדכן שהוא הולך על לרנר, ורצה עוד פעם לעשות חטיפה כמו שהוא עשה אצל פנט, שהוא קובע, ולא בנו וכלתו, אבל ברגע האחרון כלתו שרה לאה אמרה: אני לא מוכנה בשום פנים ואופן,

בחודש חשוון השנה, טילפן אהרן מושקוביץ (השדכן) ללרנר, ואמר לו באופן רשמי שהאדמו"ר מבעלזא, רוצה את בנו עבור נכדתו, אלא שזה עוד לא בטוח, ולכן ביקש ממנו לשמור על כך בסוד, וגם לא לספר לאף אחד מהמשפחה שלו. -  וזה כל ההשתלשלות העניינים המדוייק
בחודש שבט שלאחר מכן החלו השמועות שבאו מתוך בית האדמו"ר מבעלזא והתפזרו לכל עבר, עד שלרנר החליטו שזה לא יפה שכולם מדברים ורק ההורים לא יודעים מכלום, אז הם שאלו את מושקוביץ מה לעשות והוא אישר להם לספר להורים.
בחודש אדר, החל לרנר שוב לקבל טלפונים מהשדכן, אז הוא הלחיץ שהבחור ילך לעשות בדחיפות דור ישרים, 
בינתיים קיבל המשגיח יענקל פירר הוראה להכין את הבחור לקראת הבאות..
בחודש ניסן, הוא שוב מקבל טלפון ממושקוביץ, שממש בקרוב הולכים לסגור ושיסדרו כל מיני דברים כמו לקנות בגדים חדשים וכיו"ב, אלא שכעבור ימים, לפני חג הפסח הוא התקשר שוב שהבלזער אמר שברצונו שהבחור לערנער יוכל להיות לפחות ליל הסדר אחד אצלו בתור בחור, לכן דוחים את זה לאחר הפסח, לאחר הפסח שוב טלפון, היות וכל הראש של בעלזא היה כבר בחתונה, דוחים את זה לחודש תמוז.
ופה נכנסו לתמונה בנו הרה"צ ר' אהרן מרדכי, וכלתו שרה לאה, והם אמרו אנחנו לא רוצים בשום פנים ואופן יש לנו את הסיבות לכך, מספיק עם החטיפה שעשית לנו לפני שנתיים בקיסרייה, שאמרת לנו ללכת על פנט,
בסוף חודש סיון הגיע הטלפון על ביטול ההצעה, ובקשת כתב המחילה, מאבא, וגם מהבחור, הבעלזער שלח לומר, "אני רוצה אבל מה אעשה שאני רק הסבא,

2 תגובות:

  1. אני מתפלא עליך ר'חיים.איך אין אתה מפרסם עניני משפחה ושידוכים,דברים שהצנעא יפה להם בראש כל חוצות. ואם הדברים אמיתים, אני תוהה על הבעלזער מי שמע על כתב לבקש מחילה? רק צריך לבקש מחבירו לחבירו שימחול לו מה שציער אותו במתכוון או לא.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.