רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 25 באוגוסט 2013

הצילנו מכל גזירות אכזריות

מאת משה בן-חיים
כולנו נאנקים תחת הגזירות האכזריות. כמו שאומרים באבינו מלכנו: "הצילנו מכל גזירות אכזריות". אך האם אצלינו הכל בסדר? אני מתכוין לנושא שהעלתי בעבר על ההפקרות במחירי הבשרים של בד"ץ העדה החרדית. ואני לא מתכווין להרפות מהנושא, גם משום שעתה אנו בפתח החגים, וכל קונה חרדי שנוהג בביתו לאכול מהכשר זה, נאלץ לשלם במיטב כספו מחירים מופקעים לגמרי.
יש קונים, שפשוט המילה "בשר בקר לחג" נשמעת להם בכלל מופרכת. ואם בכל זאת יעז אותו קונה לטמון ידו במקרר, ידלה איזו שהיא חתיכה-שאינה-ראויה-להתכבד, ושמצטמקת בבישול בבחינת "מצטמק ורע לו". אבל בקופה הוא ישלם כפול מהכשר אחר ברמת כשרות זהה.
וכל זה מדוע? עלתה כאן באתר הסברא שמא משכורתו של הראב"ד הנכבד של הבד"ץ אינה מספקת וצריך להעלותה. עלתה סברא אחרת, שאוליי יש צורך לממן עשרה עקשנים שיתלפשו בעפר וישיגו אילו תמונות טובות למגבית בחו"ל בנושא "חיטוטי שכבי". ואוליי פשוט צריך לממן סוללה שלמה של מושחתים למינהם וסוגיהם. איני יודע. אני יודע רק דבר אחד. מחירים כאלו הם שחיתות פשוטו כמשמעו, ואין שום סיבה שעל שקל יותר בקוטג' הפכו עולמות, וכאן שהילדים החרדים לא זכאים לראות בשר בחגים בגלל חמדנות מושחתת, על זה יש קול דממה דקה. הרי הפרות של ה"עדה" אינם שותות שמן זית כתית, אלא בדיוק אותם מים כמו של הפרות של "רובין" למשל?
אני קורא לכל אחד שקונה בשר לחג: בחג הקרוב אנחנו לא קונים בשר ה"עדה החרדית". נקודה. אם כל אחד יעשה משהו קטן - אוליי יבוא שינוי גדול.

2 תגובות:

  1. אני מאחל לשני הצדדים בעדה החרדית כמו לסורים ולמצרים הרבה הצלחה לאורך ימים מאת בעלזער אשרינו שזכינו לכך צדיקים מלאכתם נעשה על ידי אחרים ״למכה מצרים בבכוריהם״

    השבמחק
  2. גאבד של כל הגאבידש ( פחי אשפה באנגלית)

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.