רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 23 באוגוסט 2013

איפה הכסף?

מאת מנחם מן

מדינת ישראל כגרגר על גבי הגלובוס. שישה מיליון תושבים ואפילו אם תאמרו שמונה מיליון, הינם פחות מאחוזון קטנטן של הנושמים בתבל. בעיירות קטנות בסין בעת 'ספירת מלאי' של המקומיים, מדגישה הממשלה כי תיתכן סטייה סטטית קלה של שש מיליון לכאן או לכאן. הבנו? אנחנו היהודים במדינת ישראל, על כל עוללינו טפיינו וצרותינו, אפילו לא מוגדרים כסטייה סטטית בסין. בושה. ואם הייתם נוכחים בכיתה ג' בשיעור גאוגרפיה, ולא יצאתם "בדיוק" לנוחיות, הייתם יודעים כי בגלגל העולם המכונה 'גלובוסון' מדינת ישראל כלל אינה נמצאת, כלומר נמצאת, אבל רק אם מסתכלים חזק, ממש חזק עם זכוכית מגדלת. אפס, גורנישט. בושה. מדינת ישראל היא הארץ היחידה שבה אם יש לך רכב משנת תשעים ושתיים ומעלה עם מנוע נושם, אתה יכול להקיף אותה בשש שעות לראות ים כפול שלוש ולהביט בשלושה גבולות שונים של מדינות עוינות. גם כן מדינה..
אז מה יש בה במדינת ישראל שפותחת את כל מהדורות החדשות בעולם בכל יבשת ויבשת, מה יש בה במדינתנו הקטנטונת שגורם למיליארד סינים לדעת שהיא קיימת, למיליוני רוסים שאינם מכירים את שמה של העיר הסמוכה לקייב אבל יודעים היטב מיהו ראש ממשלת ישראל. מהו הסוד? מהו המגנט המושך לנקודה זעירה במפה הגלובלית את עיניהם, ליבם וחרבם של כל מנהיגי תבל ואת כספם של אוליגרכי העולם לטוב או למוטב. מהו הקסם?
התשובה היא פשוטה: העין האלוקית הנמצאת בה תדיר, היא המושכת את כל העמים והלאומים. ההלכה שנקבעה כבר בזמן התלמוד כי עשיו שונא ליעקב, היא היוצרת כאן את המצב הביטחוני הרגיש, את הפחד התמידי וההתגוננות היומיומית. אין זה סוד כי מדינת ישראל היא המאוימת בתבל מאז ומעולם, אף מדינה לא התמודדה עם איום קיומי שלא נס לחו מיום הווסדה לנצח, אין שום ארץ או חלקת מגורים שעליה נלטשים כל עיני העולם. רק עלינו, רק כאן בישראל אנו חיים מול שבעים זאבים כפשוטם ממש. הים ממערב על כל גליו ובולעיו, נראה כגן עדן מול הגייס החמישי ממזרח או האויבים החולניים מצפון והאחים המוסלמים שמדרום. אין לנו לאן לברוח! אנחנו מוקפים בגבולות ומוקפים בתוך הערים על ידי 'אחים מוסלמים' נושאי תעודה כחולה. רק סטנדאפיסט הרוצה להצחיק קהל עייף וחולה יטען כי לישראל 'כח הרתעה' וצבא הגנה מהחזקים בעולם. פחחח... הצחקתם. לא אותנו, את המוסלמים. גם כן צבא..
נו, אז מה הסוד שוב? מהו המגן הבלתי נראה שמגן עלינו לא שישים וחמש שנים אלא יותר מאלפיים? גם כאן התשובה פשוטה; "התורה מגנא ומצלא" זה הכל. לא רובה ולא טנק יניסו עם הקם על שכנו להשמידו. הביטו צפונה לסוריה, פנו עינכם דרומה למצרים ותראו אם אפשר לדכא התקוממות על ידי מטוסים או נשק כימי. אי אפשר! התורה ורק היא המגנה וההודפת את חיצי הבליסטראות המתעופפים לעברנו תמיד. כיפת ברזל? הצחקתם. אפילו לא כיפה סרוגה.
ואכן, למדינת ישראל עמדה זכות התורה. זכויותיהם של מאות אלפי לומדי תורה בישראל היו שייכים לכלל תושביה. החשבון הוא פשוט, אברך שישב ולמד בהשקט ובבטחה ללא טרדות פרנסה מחמת תמיכה כזו או אחרת שהגיעה מקופת המדינה, מעמיד את זכותו במודע או שלא למחזיקים בו. אין ספק, "תמכין דאורייתא" זכותן עומדת לעולם.
אלא שמכה קשה הנחית שר האוצר על תושבי מדינת ישראל. מלגת הדתות שעמדה על סכום מגוחך של תשע מאות שקלים לאברך, 'צנחה' ביום בהיר לסכום בזוי ומזערי של, שימו לב, מאתיים ושבעים שקלים. קראתם נכון. על כיסו של האברך המושפל אין אנו חסים כי מזונותיו של אדם קצובים, שקל לא יחסר לעוסקים בתורה. "ולא ראיתי צדיק נעזב" העיד דוד מלכנו. גם על נשמתו של לפיד איננו מרחמים. זוהי שעתו, ואם ראית רשע שהשעה משחקת לו אין כדאי לעמוד לצידו. אך עליכם תושבי מדינת תל אביב אנו יראים. עליך תומר ועלייך סיוון, עליך שגיא ועל חברך עידו, על גופכם העומד כלוח מטרה מול חיצי האויב אנו חסים. מי ערב לכם מעתה? על איזו זכות אתם נשענים? מי יהדוף את מסלולו של הטיל הכימי שישוגר הנה מאירן ידידתנו?? גנץ? פירון? נתניהו?
ואולי יאיר לפיד?? אולי.

2 תגובות:

  1. אני תוהה לעצמי אם אפילו הכותב מאמין בשטויות שכתב. כאילו, התורה מצילה אבל, דה?

    השבמחק
  2. הי זה היה ביום ליום אני חושבת..

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.