רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 25 באוגוסט 2013

ידיעות - בקצרה

טרגדיה בקהילה החרדית בקווינס: אהרן טפפר, בן 10, תלמיד ב'ישיבה דרכי תורה', נהרג לאחר שאחת מרגליו הסתבכה במדחף של סירה.
התאונה התרחשה ביום שישי בסביבות השעה 14:20 אחר הצהרים, כאשר אהרן ז"ל שחה במימיי מועדון היאכטות סידרהרסט באטלנטיק ביץ', ואחת מרגליו הסתבכה במדחף של סירה. הוא סבל מפציעות קשות, ונותר כלוא - עד שכוחות הצלה שהוזעקו למקום חילצו אותו מהמים.
הוא הוטס לבית החולים 'סנט ג'ון', שם נאבקו הרופאים על חייו, אולם למרבה הצער הוא נפטר בשבת.
הוריו של אהרן, הם טולי ורחל - המכהנת כמורה של כיתה ה' בבית הספר לבנות ב'ישיבה דרכי תורה'.
הלוויתו תצא היום (א) מ'ישיבה דרכי תורה'.


בשבוע הסוער במדינה, אשר בין היתר התבשרנו בו על פרידתם של יהודה ונינט,  וכבר חשבנו שזהו  ולמדינה אין יותר "מאמי לאומית", הגיע ברוך השם התחליף, הכתב יענקי רייניץ מעיתון המודיע המתיימר להיות שופרה של היהדות החרדית החל לצייץ בטוויטר, כאחרון החילונים הזולים והפך למאמי הלאומית.
במערכת המודיע דורשים לפטר את רייניץ בעקבות כך.
ראשוני: במערכת המודיע גוברת הדרישה ע"י הוועד הרוחני של העיתון לפטר את הכתב יעקב רייניץ בעקבות חשבון טוויטר שפתח זה האחרון, שנוגד את דעת גדולי ישראל.


ראש אכ"א אורנה ברביבאי בערוץ 2: התחלנו לשלוח צווי גיוס לחרדים אבל אנחנו לא נאכוף את הגיוס לפני חקיקה של הכנסת, ברגע שהחוק יחייב אותנו לגייס חרדי כמו כל אחד אחר החוק ייאכף על כולם באופן שווה.
ברביבאי: נכפיל את כמות החרדים בצבא ב-4 השנים הקרובות, אבל הוא לא יבוא על חשבון הנשים. הצבא ידע להכיל שונות ולא לפגוע בנשים לצד ההתאמה לצרכים של החרדים. לא יהיו טקסים צבאיים בהם לא ישולבו נשים
ברביבאי: "ההתקפות על החיילים החרדים חמורות מאוד. מי שמרים יד על לובש מדים ראוי לגינוי ואנחנו צריכים לעשות אכיפה והסברה יותר נוקשה כלפי חרדים שתוקפים חיילים וכלפי לא חרדים שתוקפים חרדים".


משטרת ירושלים מחפשת אחר חרדי משכונת סנהדריה, לאחר שתקף שוטר בערב שבת ונמלט. המקרה אירע בביתו של האיש שחשוד כי תקף את אשתו זמן קצר קודם לכן. בשבת שמרו שוטרים על האישה מחשש לשובו של הבעל.
משטרת ירושלים ביצעה  במהלך השבת חיפושים אחר חרדי שתקף בערב שבת שוטר שהוזעק לביתו בעקבות חשד לאלימות במשפחה.
המקרה המדובר אירע ביום שישי אחה"צ, שעה שמשטרה הוזעקה אל הבית ברחוב אחינועם בשכונת סנהדריה בירושלים. שוטר ושוטרת שעלו לבית, הבינו כי היה חשד לאלימות והחליטו לעצור את הבעל. לאחר שהשוטר הודיע לבעל כי הוא מעכב אותו לחקירה, נגח בו הבעל ופצעו אותו, ותוך שניות ברח מהבית ונמלט מהאזור.
בעקבות בריחתו ומחשש שיפגע באשתו, הוחלט על שמירה סביב הבית, וזאת במקביל לחיפושים אחריו.
במהלך השבת נערכו סריקות באזור שכונת סנהדריה וכן בשכונות נוספות בירושלים, ולאורך כל השבת לא הצליחו לאתר את מקום מחבואו. החשש של המשטרה היה שהאיש ישוב לביתו ויפגע במשפחתו, וזאת לאחר שבמשטרה הוא מוכר כמי שבעברו רקע פלילי.
גם לאחר צאת השבת נמשכו החיפושים אחריו, ובמשטרה מקווים לשים עליו יד כבר בשעות הקרובות.


חצות בסקופים: ריצת יואב ללום בי-ם תטריד את ש"ס? ללום בראיון; "שמם של הרבנים שתומכים בי חסוי מחשש לפגיעה פיזית בהם. לא נעסוק רק באפליה, יש לנו הרבה דברים לטפל בהם. המפלגות החרדיות צריכות לשמוח כי ניקח קולות רבים ממפלגות אחרות. אני מחזיק סקרים מחמיאים מאד ומעדיף בשלב זה שלא לחשוף אותם.
ח"כ מוטי יוגב מ'הבית היהודי' על התקרית ביום שישי: "הצעקות נגדי מובנות, וננסה לצמצם את הפגיעה בחרדים. על החריקות בברית בנט ולפיד; אסור שהיא תרמוס את הערכים. נעשה חשבון נפש ונבין מה אנחנו עושים בממשלה הזו, מעדיף את החרדים בפנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.