רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 8 באוגוסט 2013

איזה הסדר שייך פה - האם מי מן החרדים יסכים לפשרה שנשים יניחו תפילו ויקראו בתורה בכותל?

פלא גדול הוא לי עליך ר' שמואל רבינוביץ, האם כתבת את מכתבך ברצינות, האם שייך ויש דרך למצוא כאן פתרון פרט להכרעה כי אסור להם לערוך את התפילות עם טליתות ותפילין כפי שהן עושות? מה יכול ראש הממשלה לעשות כאן, למה אתה פונה למי שלא יכול בנושא זה לעשות דבר וחצי דבר. הוא לא יכול לשכנע את הרפורמים לרדת מן הענין, ההיפך, הם מעוניינים שכל חודש יהיה שמח זה עושה להם שירות מזכיר שהם קיימים כך הם בונים את עצמם

הייתי רוצה לשמוע ממך ר' שמואל, איזה הסדר אתה מציע, האם יש לך הצעה שתוכל להתקבל על כולם? אני לא מכיר הסדר כזה. כאן יש רק צד אחד ויחיד וזו הכרעה לכאן או לכאן שפירושו שצד אחד צריך לוותר, ואולי תאמר לי מי הצד שמוכן יהיה לוותר?

לדעתי הצד הכי חכם יהיה שיכריזו כי מהיום והלאה אין כל התנגדות שבראש חודש יבואו ויתפללו ויעשו מה שבא להן, ותראה איך שתוך חצי שנה אין זכר לכל הענין הזה כשלא יעשו מהן יותר ענין העסק ימות. זה יקח לדעתי בסביבות שנה עד שנתיים עד שהם יחוסלו, אבל אין מנוס, טעינו בשעתו כשעשינו מהן עסק

אספר לך שהרפורמיות בטמפלים שלהם לא יכולות למצוא מנין לתפילה כזו באמצע השבוע אפילו רק של נשים בלי גברים הם בבעיה במיוחד בארץ, אז אדרבה, תן להן שיבואו כל יום, ותראה איך שתוך כמה שבועות זה לא קיים יותר הן מתעייפות ויפסיקו ולא יגיעו

במצב הנוכחי אין שום הסדר שיפשר בין הצדדים, אין דבר כזה במציאות

4 תגובות:

  1. למה זה מפריע לכם למען השם???
    אז נשים מניחות תפילין בכותל. אם אתם לא הייתם עושים את כל הסערה הזו אף אחד לא היה מרגיש מזה.
    זה לא בצד של הגברים, אז די!!!
    גם ברוריה אשת רבי מאיר היתה מניחה תפילין, ואיש לא צעק עליה ועשה חרם.
    הכותל שייך לכולם, באים לשם נוצרים ורבים כמרים ונזירות ואיש לא ממצמץ, גם לנשים רפורמיות מותר לבור לכותל די כבר עם ההגזמות

    השבמחק
  2. הכותל מקום ציבורי ולא שייך לקבוצה מסויימת
    לי זה מפריע מבחינת הלכה ולכן בימים שהם שם אני לא בכותל
    אבל אני לא אכפה עליהם לא לבוא מותר להם לבוא גם עם בגדי כמורה

    השבמחק
  3. אני לא מבין למה החרדים תמיד שאפו לתקן את כל העולם ולהחליט לכל אחד איך הוא יתלבש ומה יעשה
    יש חופש בחירה הכותל הוא מקום ציבורי שיעשו מה שבראש שלהם

    השבמחק
  4. הטעות שלך שאתה חושב שהן רפורמיות. מדובר כל אורטודוכסיות למהדרין וזו גם כנראה הבעייה הכי גדולה של החרדים.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.