רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 15 באוגוסט 2013

דוד שמידל המציא שאסור לפתוח מערות נגד דברי הגמרא - טוען אסור לסמוך על הארכיאולוגים והוא ביקש לשכנע את הדיינים על פי דברי ארכיאולוג

מאת עדה'ניק

היום סוף כל סוף הוציאו  כנופיית אתרא קדישא בייאושם כנשק האחרון והחלוד את מכתבו של דוד שמידל מיום כ"ד מנ"א, שעל פיו הכריח ר' טוביה ווייס את כל חברי הבד"ץ שאסור לבנות במתחם גולובנציץ בבית שמש.
והנה מה מתברר, מכתב מלא בשקרים וכזבים מתחילתו ועד סופו, הוא קובע שאין לסמוך על דברי הארכיאולוגים הרשעים, כשרק לו מותר להביא בפני הדיינים את המכתב של הארכיאולוג דן בהט, שחשב שתומך בעמדתו.
בהמשך ממציא דוד שמידל חידוש שלא היה עד ימינו מעולם, והוא שאסור לפתוח מערות קבורה על מנת לבודקם, מתעלם הוא לגמרי מהגמ' בבא מציעא דף פ"ה ע"ב ריש לקיש הוה מציין מערתא דרבנן ומהגמ' בבבא בתרא דף נ"ח ע"א ר' בנאה הוה מציין מערתא וברש"י שם, וזאת למודעי כי אין לחשוד בדוד שמידל בעם הארצות כשאר הדיינים שחתמו על האיסור, אלא שתאות הניצחון הביאתו לכתוב נגד גמרות מפורשות, לסרס וסלף ולשבש.
יצוין כי גדולי התלמידי חכמים שראו את מכתבו המעוות, גמרו אומר כי אין לסמוך על אדם זה כלל, ובוודאי תורתו נהפכה לו על פניו, עד שהוא מעיז לגלות פנים בתורה שלא כהלכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.