רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 4 באוגוסט 2013

על הר ציון ששמם שועלים הלכו בו - מה לשחקני ברצלונה והכותל המערבי - אוי להם לבריות מעלבונה של תורה

שלום וברכה ר' חיים

היום יום א' החלטתי לצאת עם ילדי לכותל המערבי להתפלל לקראת הזמן לימודים החדש, היה עדיף לי מימי ב -ה' שאז יש במקום פריצות ותערובת ושריקות ותרועות שופר וחתני בר מצווה ובלגן גדול, בבואי לכותל ראיתי מאות שוטרי יס"מ ומג"ב החוסמים את הכניסה לרחבה התחתונה לסירוגין, תהיתי אולי ערב ר"ח ונשות הכותל הקדימו, אך לא, כמה בחורי ישיבה הסבירו לי שקבוצת כדורגל מברצלונה עומדת להגיע לכותל,
אני מזועזע.
למה אתה לא כותב על החורבן הנורא בכותל?
כל השנה אדם חרדי שמגיע לכותל בשעות היום מרגיש כאורח במקום זר, הכל מלא פריצות עם אלפי תיירים וגויים, מי צריך את כל הבלגן והטינופת הזו ? מה זה נותן לנו?
לא עדיף שיהיו שיכורים ובריונים במירון או בכותל במקום המצב הבלתי נסבל הקיים?
בחזרה לכותל, התפללתי שחרית בכותל המקורה ולאחריה יצאתי והזדעזעתי לראות בחורי ישיבה וסתם יהודים חילונים ודתיים עומדים על כסאות , חלקם עם שלטים ביד עם כיתובים בלועזית לשחקני הקבוצה, ובבוא הרגע הגיעו לרחבה הרב חסידים והר רבינוביץ והתגפפו וחייכו לכל הגויים והיחצנים שהיו במתחם המגודר, ולפתע נכנסו לרחבה שלושה אוטובוסים כשמהשלישי ירדו שחקני הקבוצה, אוי לאוזניים ששמעו את השריקות לכל אחד מהשחקנים והשחורים שירדו, והי זכה לקולות וברגים וצעקות בבליל שפות מסי מסי מסי, מכות ודחיפות כשכשל הקבוצה עומדת עם אחוריהם לשריד בית מקדשנו ומצטלמת ולועסת מסטיק עם כיפת בד...
 אוי, רציתי לצעוק ולמחות, אך הייתי נראה בעיניהם כמשוגע ולכן יצאתי מהרחבה דרך העיר העתיקה כי הכל היה חסום.
יש לציין שההכנות כבר התחילו בשש בבוקר ובשעה שתיים עשרה עדיין היה חסום המקום.
איך יתכן שאנחנו מוחים נגד נשות הכותל ההזויות ולא מוחים על חילול מקום המקדש לאירועים ממלכתיים ויחצניים.
כך אנחנו נראים עם רבנים ראשיים ורבני מקומות קדושים שרוצים למצוא חן בעיני עמי ארצות והעולם, והכי כאב לי על הנזק החינוכי של מה שהילדים ראו, אמנם אמרתי להם שזה נורא ובושה גדולה ואוי לעיניים שכך רואות, אך העיניים ראו.
אין לי בעיה עם בחורי ישיבות ויהודים שמעריצים כדורגל ושחקנים, על אף שאיני מבין מה מיוחד בזה, אלא על ההנהגה של הציבור (אם יש כזה דבר) שמאפשרת ביזוי מקום המקדש בצורה כל כך מחפירה ומתמשכת.
אני מבקש שתפרסם את פנייתי וכאבי באתרך החשוב והפופןלארי, אין לי תמונות אך יש ברשת כנראה הרבה
תודה רבה

2 תגובות:

  1. כואב לראות את החנופה והערצה של רבינוביץ לשחקנים -בשלמא החילוני,הם גדלו על זה אבל רבינוביץ שבא לייצג את היהדות.... איזה בושות הוא עושה לחרדים

    השבמחק
  2. מה שיותר "נורא ובושה גדולה" זו הגזענות המגעילה של כותב המכתב.
    ועוד לכתוב את זה בריש גלי בלי מינימום של בושה!!!
    קשה להאמין שלאדם שכך חושב באמת איכפת ממקום המקדש...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.