רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 15 באוגוסט 2013

יוסף יצחק אהרונוב קורא למלחמה על משה שילת שעוקף אותו ומחזיק את השלוחים הוא חושש שיאבד את כוחו

מאת חב"דניק

חב"ד סוערת וגועשת, היום הגיע מכתב שבו מגלים טפח ומכסים טפחיים על מה שמתחולל מאחורי הקלעים בחב"ד, ועל החשש שאדם פרטי בסופו של דבר עלול להשתלט על כל בתי חב"ד

מדובר ביהודי ששמו משה שילת מכפר חב"ד שהוא בא כוחו של יהודי גרוזיני בשם יצחק מירילשוילי מנהל קרן לצדקה להרבה דברים בישראל ובעולם.

בעקבות תקציביים קשיים בחב"ד, יוסף יצחק אהרונוב יו"ר צעירי חב"ד מזה שנים אינו עושה מספיק, ופעילות חב"ד משותקת, החליט משה שילת לעזור לבתי חב"ד, הקים ארגון בשם "פעילי חבד". שיעזרו לשלוחים. זה למעשה עוקף את אהרונוב.
תופתעו, גם לאהרונוב הוא עזר, נתן לו מיליון דולר לפני כחודש לכסות חובות.לעובדים, אבל הוא לא אוהב לראות איך שאותו שילת בעזרת ארגון חדש שהקים משתלט על בתי חב"ד מפני שהוא מממן אותם עכשיו. וזה המכתב

ב"ה, ה' אלול תשע"ג    
למרות שהנני בטוח שהנושא עליו אני אמור להביע את דעתי בשורות הבאות, הגיע לשלוחים כבשורה טובה מאוד ובמילא הביקורת שלי תזכה מן הסתם לקיתונות של בוז אבנים ובליסטראות, בכל אופן הנני רואה מחובתי להביע את דעתי.   ובהקדים, כי חקרתי ודרשתי היטב את הנושא הזה והמסתעף לו, וככל שאני מרבה לחשוב הנני חוזר למסקנתי הברורה שאסור לנו לשתף פעולה עם המיזם החדש.     
ידוע לי כי רוב השלוחים אינם מודעים כלל וכלל לכל הנושא הזה (ולעומד בראשו ששולט ללא מיצרים וגבולות בהרבה ממוסדות חב"ד באמצעות תרומות שהוא מעביר להם, בבחי'  "אין בעל חוב מעיז פניו" וכו' שזה כשלעצמו דבר מסוכן,) ועל כן הדברים האלה יהיו חדשים ומשונים בעיני רוב השלוחים כשמכתב זה יגיע לידיהם, והשאלה תישאל כפשוטו, מה קרה, על מה הביקורת, סוף סוף בא יהודי עם כסף ומציע תרומות בסדר גדול מאוד ומסבסד במילואו תוכנית גרנדיוזית שלא היתה כמוה בליובאוויטש, ומה לנו כי נלין, ההיפך, צריך לטפח אותו כדי שיתן ויוסיף ויתן והלוואי וירבו כמותו בישראל....וכו' וכו'.   בואו נדבר במילים פשוטות:   אחרי ככלות הכל גם במציאות הקשה היום חב"ד היא עדיין מותג בעל ערך רב. כמעט לכל אדם יש פינה חמה בלב לחב"ד, מה שהופך את חב"ד למותג שיש לו שווי שוק רוחני וגם גשמי גבוה למדי.   
מי או מה עומד מאחורי המותג חב"ד? מה מעניק לחב"ד את הכוח המיוחד?   כמובן הרבי, אך באמצעות השלוחים. השלוחים במתכונתם הנוכחית היא הדרך שבאמצעותה בחר הרבי ליישם את הפצת התורה והחסידות בהצלחה עצומה, שהעניקה לחב"ד את כוחה ואת ערכה המיוחד בכל הקשור ליחס הקהל הכללי אליה.   בלי השלוחים מי בכלל מכיר את חב"ד?   השלוחים בכל העולם ובארץ הקודש בפרט פועלים בתנאים של מסירות נפש, בדוחק כלכלי קשה מנשוא, במציאות סבוכה ומורכבת בתחרות הולכת וגוברת, וכנגד כל הסיכויים רק בכוח מסירות הנפש מצליחים למעלה מטעם ודעת להקים עוד קהילה, לקרב את יהודי, לפתוח עוד מוסד, לייסד עוד שיעור תורה או חברותא, וליצור את הרשת הענקית הזו שנקראת חב"ד – שרק מכח פעילות השלוחים זוכה להכרה ולמעמד מיוחד בקרב הציבור.   
כל שליח העוסק במלחמת ההישרדות הזו בודאי מכיר את המחשבה "לו רק היה לי קצת כסף לו רק יכולתי טיפ טיפה לצאת ממאבק ההישרדות הייתי יכול למנף כל כך את הפעולות שלי". אבל גיוס כספים היא מלאכה קשה מנשוא בטח ובטח בתחרות ההולכת וגוברת בתחום הפצת היהדות. והשליח שטרוד בכל כך הרבה תחומים קשה לו להתמקד בתחום זה כך שכל שליח נשאר פחות או יותר תקוע במצבו – מה שלא גורע כמובן מהצלחתו העצומה בתפקידו כשליח, אבל בהחלט מקשה עליו לפרוץ קדימה.   עכשיו בואו נחשוב לרגע, אם מישהו מאיתנו, או כל חסיד חב"ד אחר, היה זוכה בלוטו והיה מחליט להקדיש את כספי הזכייה למטרת הפצת היהדות, מה הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת? האם אין הדבר פשוט ומתבקש פשוט לתמוך בשלוחים העומדים בחזית והקורסים תחת הנטל? הרי הם אלו שבנו את המותג חב"ד, הם אלו שבמסירות נפש פועלים יום יום, הם אלו שכבר עשרות שנים מצליחים ומוכיחים את עצם, הם אלו שהרבי בחר לפעול באמצעותם בהם ובמתכונת המיוחדת הזו של שלוחים מקומיים ובתי חב"ד. מה יותר פשוט ומתבקש לתמוך בשלוחים כדי למנף את פעילותם?   אך למרבה הפלא – שוב ושוב אנו נתקלים בתופעות של גבירים חבדי"ם או מקורבים לחב"ד שצצים ועולים כל אחד בתורו לכותרות האתרים, ואשר מוזילים בנדיבות מכספם למען פעולות שונות של הפצת המעיינות, אך ראה זה פלא, כל מטרה קדושה כולם מקבלים, פרויקטים חדשים ומדומיינים צצים כפטריות אחרי הגשם, לוגואים חדשים, הפקות נוצצות רעיונות מדהימים עם נוסחאות מחוכמות כיצד להצליח לשדרג את פעילות הפצת המעיינות החבדי"ת, אך רק מגזר אחד נותר תמיד מחוץ לתמונה – השלוחים....   "נו, מה באמת השלוחים כבר עושים", "מה הוא צריך - לחתוך עוד דג מלוח בסעודה שלישית".... "השלוחים לא מקצועיים, אין להם שום תוכנית עבודה, זה חסידישע מלווה מלכה, הם צריכים כסף בעיקר כדי לחיות, לכמה אנשים הם כבר מגיעים.. ו" כו' וכו' משפטים כאלו הופכים ונהיים לגיטימיים יותר ויותר בקרב מחננו, אז אמנם זורקים לשלוחים עצם פה ושם, מתוך רחמנות, מתוך רצון לצבור נקודות, אבל את הפעולות הגדולות, הגרנדיוזיות את הכסף הגדול עזוב אותך מהשלוחים הבטלנים, בוא נעבוד כמו מקצועניים בוא נייסד פרוייקט עם אברכים צעירים ומוכשרים (שעומדים עלינו בכל דור ודור בתור ההבטחה הגדולה של חב"ד) עם מעוף, עם תפיסה רחבה, עם יעדים והישגים שניתנים למעקב כמיטב המודרניזציה, הפצת היהדות בעידן המודרני....   אבל מה לעשות, הגבירים האלו ואנשי שלומם מלקקי צלחתם אינם מחויבים לי או לכל מישהו אחר זה כסף שלהם והרשות בידם לעשות ככל העולה ברצונם, אם כי ברור שכל מי שהתחנך בחב"ד וגדל כחסיד של הרבי בודאי רואה מייד את האבסורד שבדבר. אבל באמת אי אפשר לבוא בטענות לאף אחד. לא נותר אלא להצטער ולנחם את עצמנו שלפחות הכסף הולך להפצת המעיינות ולחב"ד בדרך כל שהיא.   
אבל כעת התופעה עולה שלב: לא זו בלבד שהכסף לא הולך לשלוחים, ולא זו בלבד שהכסף הזה משמש לפרויקטים שאם נרצה או לא מתחרים במידה מסויימת בשלוחים ומחלישים את כוחו של השליח הקטן שמוצא עצמו נדחה מפני פרוייקט עוצמתי שמתחרה בו בעקיפין או במישרין. כעת הגענו לשלב שבחוצפתם ובעזות פניהם מבקשים להשתמש בשלוחים עצמם כדי להפעיל פרוייקט שכל כולו מתחרה בשליח. מיניה וביה נשדי ביה נרגא....   
ולעצם המיזם אתייחס:   
הנה כמה פרטים חשובים שנעלם מעיני השלוחים: האיש שעומד בראש הפירמידה יש לו כמה וכמה אג'נדות בנוסף לליובאוויטש, ואעיז לכתוב כי גם הגרעינים התורניים עומדים בראש מעייניו, והעובדה הפשוטה כדלהלן תעיד על כך: כל הפעולה הגרנדיוזית הזאת שהוצע לנו ע"י צאגו"ח, אותה תכנית ממש ובאותה מתכונת יבוצע ע"י הגרעינים התורניים שבכל עיר ועיר, (אולי עם אי אלו שינויים – אבל המתכונת חד היא)  והיא ממומנת ע"י אותו גורם שיממן את הפעולות של אגוד פעילי חב"ד אשר תחת צאגו"ח היא אשר תממן גם אותם, ועכשיו נתאר לעצמינו את התחרות שתיווצר עקב כך.   
בכל עיר ועיר בהם קיימים הגרעינים התורניים, אשר להם אין שום סנטימנטים לחב"ד, והיום אם מותר לי לומר "יצא המרצע מן השק" באופן גלוי ביותר, והם אומרים בריש גלי וללא בושה, כמה הם מתנגדים לחב"ד ולפעולותיה. ועכשיו הם יתעוררו לתחיה, כי עכשיו יש להם תקציב והם ממומנים ועוד יקבלו שכר עבודה וכו',  ויתחילו לפעול כחבדניקים, ויתכן  מצב שהפעילים משני הארגונים יפגשו עם אותה משפחה, זה יאמר כולה שלי וזה יאמר כולה שלי....או דוגמאות אחרות גרועות מכך שעלולות להיווצר מכפילות זו,   אני נותן פה רק דוגמא אחת ומבלי להתייחס למכלול כולו כדי לא להרבות בלה"ר וכו', הדבר מסוכן הוא ולמי שנמצא ברזי העשיה הזאת יודע ומודה שהדברים והפעולות של אגוד פעילי חב"ד תחת צאגו"ח, נעשים שלא ברצון אלא בכפייה כזו או אחרת, הדברים אינם חלקים כל כך, כפי שהם נראים, אלא מה אין ברירה וחייבים ללכת עם הזרם, כי אם לא נלך אתו, הרי שהוא יפעיל ארגונים אחרים המתחרים בליובאוויטש ויעשה את הפעולות על ידם, כדוגמא שהבאתי, ועוד הרבה שלא נאמר כאן.   בנוסף לפרט חשוב זה, יש פה עוד הרבה פרטים שאיני יכול להעלות על הכתב והנני נמנע מכך, ואי אפשר להסתמך על אדם כזה או אחר, זה בועה שתתפוצץ בסופו של יום, ויש דוגמאות לכך ואכמ"ל בדבר המצער.   
אני חושב שעלינו כשלוחים להתאחד כולנו ולומר באופן חד משמעי – אם מישהו רוצה לתרום כסף להפצת המעיינות לדעתנו יש לכך רק כתובת אחת והיא השלוחים, לא פרויקטים ולא תוכניות גרנדיוזיות, עשרות שנים אנחנו עושים את העבודה ומצליחים ברוך ה' טוב יותר מכל גוף או ארגון אחר (צא ולמד האם יש עוד ארגון או תנועה שלמרות המיליונים והיח"צ העומדים לרשותו שזוכה לרבע מהאהדה של חב"ד והשלוחים?) ולא ניתן לאף אחד לקצור עת עמלנו ולהשתמש בהישגים שלנו כדי לקדם פרויקטים ומטרות כל שהם. ובטח ובטח שלא ניתן יד בעצמנו וניקח חלק בפרויקטים שנועדו לעקוף את השלוחים ולייצר מתכונת שונה ואחרת להפצת המעיינות.   
אין ספק מי שתורם זכאי להעמיד תנאים ולדרוש ביקרות ועמידה ביעדים ומטרות מוגדרות וכו' כו' כמיטב המקצוענות, אבל העקרון צריך להיות ברור, השלוחים הם הכתובת היחידה והם הסמכות הבלעדית.   ומי שחושש לעורו ולכיסו, אוכל רק לומר לו  נער הייתי וגם זקנתי וראיתי גבירים עצומים ופרויקטים נוצצים, כנסים עצומים והפקות ענק, כולם באו והלכו, השלוחים לעולם נשארים!   אני הקטן מודיע שלעת עתה איני רוצה לשתף פעולה, וכפי שהבנתי צאגו"ח לא יחייב את השלוחים לקבל מיזם זה, חב"ד קיימת ותתקיים לעד בעזהי"ת.
ישראל בוטמן, נהריה
השלוחים אומרים לנו כי הם מאוד מרוצים סוף סוף יש כסף דואגים להם בניגוד לאהרונוב שמחפש בעיקר פרסום ותמונות

4 תגובות:

  1. שמשה שילת יחזור לאמא שלו הכלבה.

    מי צריך אותו??

    השבמחק
  2. מעניין מאוד כמה כסף וטובות הנאה,
    קיבל בוטמן במשך השנים מאהרונוב..
    זה מכתב הזוי וצבוע ברמות על...

    השבמחק
  3. הרבי מינה את צא"ח! הרבי מינה את אהרונוב! מה זו החוצפה לערער על סמכותם?! הפרוייקט מגובה על ידי צא"ח

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.