רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 22 באוגוסט 2013

מרן הגרב"ד פוברסקי לשגריר בריטניה בישראל מר מתיו גולד: הכסף אינו מטרה אלא אמצעי בלבד - השגריר ביקר אצל גדולי ראשי הישיבות בדורנו הגרב"ד פוברסקי והגר"ג איידלשטיין




מאת פונוביזער

מתיו גולד: ביקרתי בעבר בישיבה, כעת אני מאד רוצה ללמוד יותר על הציבור החרדי,
מרן הגרב"ד: ראשית כל צריך להתבונן במערכת החינוך החרדית המחנכת לנימוסים ומידות טובות, כמו"כ למרות היותה של העיר ב"ב אחת מעשרת הערים הגדולות בישראל לא קיימת בה נקודת משטרה ומשום שהתורה משפיעה על לומדיה. דבר נוסף שצריך לראות זה את החינוך בתלמודי תורה את הדרך ארץ והמידות טובות של התלמידים כלפי רבותיהם וכלפי זולתם אתם בתור מדינה דתית אמורים לראות בעין מכבדת את מעלת התורה יותר מלדאבון לב יחס המדינה כלפינו הנובעת מקנאה וצרות עין.
מתיו גולד: בודאי שממשלת אנגליה מוקירה ומעריכה את תפיסת עולמם השמרנית של היהדות החרדית ואת אצילותם של אנשי הספר, עם זאת רציתי לדעת איך מתייחסת התורה למצבה של מדינת ישראל מול מליונים משכניה החפצים בהשמדתה,
מרן הגרב"ד: אומר משהו שאני מקווה שדברי יובנו כהלכתם, אנחנו מאמינים כי רק התורה מגינה עלינו,  ומאמינים אנו כי כמו שיש ממשלה בארץ יש ממשלה בשמים וכמו שיש כאן שרים כך יש בממשלה של מעלה שרים והמלחמה האמיתית היא לא המלחמה כאן אלא המלחמה למעלה, והכח שלנו היא לא בטנקים או במטוסי קרב, המלחמה היא בזכויות שאנו מוסיפים בלימוד תורה וקיום מצותיה. לכן כשכאן נשמעים קולות כביכול אין אנו נושאים בנטל- אנו יודעים כי אנו נושאים על גבינו את כל הנטל.
מתיו גולד: קיימת תופעה מענינת בציבור החרדי של עניות [נושא   עיניו לקורות הבית והרהיטים ואומר: הנה הבית הזה הוא בית פשוט אצלנו מנהיגים פחותים מתגוררים בדירות טובות ואילו אצלכם דוקא המנהיגים מתגוררים בפשטות.
מרן הגרב"ד: תפיסת עולמנו היא שהכסף אינו מטרה אלא אמצעי בלבד, ואנו מרגישים כי כל ערך אחר אינו משתווה לערך ולהנאה שיש לנו מלימוד התורה, כמו שאדם בעל כישורים לא יעבוד בעבודות של מה בכך, כך אנו כל משרה ועבודה שתהיה אינה משתווה ללימוד התורה, לכן רואים אנו  אברכים שאין בבתיהם מאומה והם מאושרים ומשפחתם מאושרת.
בשלב זה עוברת השיחה לדיון מעמיק ביחס של ההשקפה התורתית לתפיסת הביטחון בין ישראל לפלסטינים ושאר מדינות ערב ובעיקר למדיניות ציר הרשע ואיראן אשר השגריר כיהן בתפקידו הקודם כסגן השגריר באיראן, כשאל השיחה מצטרף בשלב זה הגאון רבי חיים פרץ ברמן חתנו של מרן הגרב"ד ומראשי הישיבה בעצמו, אך לבקשת השגרירות לא ניתן לפרסם את תוכן השיחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.