רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 באוגוסט 2013

"שוועת עניים אתה תשמע"

מאת משה בן-חיים
חלק ג' (הסיפור יסתיים כשיהיה שינוי)
חה"כ יעקב ליצמן תקף את לפיד וקרא לו "גנב". אין ספק שלפיד נוהג ברשעות כשמתרברב על "השגיו" לפגוע בחלשים ביותר. אבל מה עם הפגיעה התממשכת של פטרוני הציבור החרדי הנקראים בשם "בד"ץ העדה החרדית"?  חה"כ ליצמן עדיין לא קרא להם "גנבים". אבל העובדות מדברות בעד עצמם:
 ב"סופר" מפורסם במיגזר החרדי התגלו פערים לא נתפסים במחירי בשר ועופות של העדה החרדית מול הכשרים אחרים. מה שנקרא "מכים אותנו בכיס". (ראה תמונה מצורפת שצולמה אך אתמול)
האם התרנגולות של ה"עדה" הולכות במקום כרבולת עם שטריימל ו"ווייסע זאקען"?
סיפר לי שוחט שבכשרויות המהודרות המקובלות מדובר באותם שוחטים בדיוק, באותם לולים, ובאותו ליין בדיוק. מגיע משגיח של "רובין" נניח, שם שלט "בהכשר הרב" וכו' שמים מדבקות מתאימות כולל פלומבה וכו'. מסיימים, מגיע משגיח של הבד"ץ עם המדבקות שלו וכו' (קצת נשמע כמו בעזרה בביהמ"ק עם החבורות בקרבן פסח...) רק מה? שבמוצרים של ה"עדה" נניח שמים מחירון של 63 ש"ח על שוקיים עוף, ו"רובין" ו"מחפוד" שמים נניח 33 ש"ח לק"ג. (המחירים בקירוב)
ובבשר בקר המצב גרוע יותר. באותו חלק בבשר יכול הפער יכול לצמוח ביותר ממאה אחוזים! בהחלט ייתכן שזה בגלל השמן זית כתית שהפרות של ה"עדה" שותות במקום מים.
כשעמדתי בתור באותו "סופר", והראתי לשכן את הפערים הנ"ל במחירים, מיד ענה: "נו בטח, הם צריכים לממן את ה"גיוואאלד" התורן..."
שהצדיקים  של ה"עדה" אומרים בתפילה "שוועת עניים תשמע ותושיע" מעניין למה הם מתכוונים. מישהו פה עושה מיליונים על הגב של המשפחות של כולנו. ובפרט בתקופת החגים שההוצאות גדולות, ולאחר שלפיד ושות' הכניסו את ידיהם לכיסים של הציבור, ולקחו מכל משפחה מאות  שקלים מידי חודש. מחרים מופקעים כאלה גורמים ל"שוועת עניים". אז למה שליצמן לא יקרא גם למנהלי הכשר ה"עדה החרדית" גנבים?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.