רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 28 ביולי 2013

המכתב של נתניהו לאזרחי ישראל:

ראשי ממשלה נדרשים מעת לעת לקבל החלטות בניגוד לדעת הקהל – כשהדבר חשוב למדינה.

כדי לקבל החלטות שנתמכות בדעת הקהל אין צורך בראשי ממשלה.

בעת הזאת נראה לי חשוב ביותר שמדינת ישראל תיכנס לתהליך מדיני. הדבר חשוב הן כדי למצות את הסיכוי לסיים את הסכסוך עם הפלסטינים, והן כדי לבסס את מעמדה של ישראל במציאות הבינלאומית המורכבת סביבנו.

השינויים הכבירים באזורנו - במצרים, בסוריה ובאיראן - מעמידים אתגרים חדשים למדינת ישראל, אבל הם גם מייצרים הזדמנויות לא מבוטלות עבורנו.

מטעמים אלה אני מאמין שחשוב שמדינת ישראל תיכנס לתהליך מדיני שיימשך לפחות 9 חודשים - במטרה לבדוק האם ניתן להגיע בזמן זה להסכם עם הפלסטינים.

אך עם כל החשיבות שאני מייחס לתהליך המדיני, לא הייתי מוכן לקבל את דרישות הפלסטינים לנסיגות והקפאות כתנאים מוקדמים לכניסה למשא ומתן.

כך גם לא הייתי מוכן לקבל את תביעתם לשחרר אסירים פלסטינים לפני תחילת המשא ומתן. כן הסכמתי לשחרר 104 פלסטינים במנות קצובות אחרי תחילת המשא ומתן ובהתאם לנסיבות התקדמותו.

זוהי החלטה קשה מאין כמוה. היא מכאיבה למשפחות השכולות, היא מכאיבה לעם ישראל כולו, והיא מכאיבה לי מאוד.

היא מתנגשת עם ערך חשוב מאין כמוהו, ערך הצדק.

זהו אי צדק ברור כשבני עוולה, גם אם רובם המוחלט ישבו בכלא למעלה מ-20 שנה כמו במקרה זה, ישתחררו לפני שסיימו לרצות את מלוא תקופת מאסרם.

החלטה זאת קשה לי אישית שבעתיים משום שאני ומשפחתי מכירים אישית את מחיר השכול של הטרור. אני מכיר היטב את הכאב. אני חווה אותו יום יום ב-37 השנים האחרונות. 

העובדה שממשלות ישראל שקדמו לממשלות בראשותי שיחררו למעלה מ-10,000 מחבלים אינה מקלה עליי היום ולא הקלה עליי גם בהחלטתי להחזיר את גלעד שליט.

השבתו של גלעד הביתה היתה כרוכה עבורי בהחלטה קשה מאין כמוה – שחרור מחבלים. אבל האמנתי שהערך של השבת בנים הביתה צריך לגבור על קושי זה.

אנשים בעמדות הנהגה צריכים לבחור בין ברירות מורכבות, ולפעמים ההחלטה הנדרשת היא קשה במיוחד כשרוב הציבור מתנגד לה.

כך החלטתי לסיים את מבצע עמוד ענן לאחר שחוסל רב-המחבלים אחמד ג׳עברי ולאחר המכות הקשות שספגו חמאס וארגוני הטרור מידי צה״ל.

קיבלתי את ההחלטה לסיים את המבצע למרות שרוב הציבור צידד בהמשך הפעולה,דבר שהיה מצריך כניסה קרקעית לרצועת עזה.
כראש הממשלה חשבתי שיעד ההרתעה הושג בעיקרו על ידי הפעולות הנחושות שביצענו.

היום, כשנה אחרי מבצע עמוד ענן, אנו עדים למצב השקט ביותר בדרום מזה יותר מעשור. כמובן שהשקט הזה יכול להיפרם בכל רגע, אבל המדיניות שלי היא ברורה בכל הגזרות: ככל הניתן אנו מסכלים איומים עלינו מבעוד מועד, ואנו מגיבים בעוצמה על כל ניסיון לפגוע באזרחינו.

בתשעת החודשים הקרובים נבחן אם יש מולנו גורם פלסטיני הרוצה כמונו בסיום אמיתי של הסכסוך בינינו.

סיום זה יתאפשר רק בתנאי שיובטח ביטחון אזרחי ישראל ויובטחו האינטרסים הלאומיים החיוניים שלנו.  

אם נצליח להשיג הסדר שלום כזה אביא אותו למשאל עם.

החלטה גורלית כזאת אסור לקבל על חודם של כמה קולות בכנסת.

יש לאפשר לכל אזרח ואזרחית להשפיע ישירות על עתידנו וגורלנו בסוגיה כל כך מרכזית.


התשובה הטובה ביותר שאנו נותנים לאותם רוצחים שפלים שביקשו להכריע אותנו בדרך הטרור היא שבעשרות השנים שבהן ישבו בכלא – בנינו מדינה לתפארת והפכנו אותה לאחת המדינות המשגשגות, המתקדמות והאיתנות בעולם.

אני מבטיח שכך נמשיך לעשות.

שלכם,
בנימין נתניהו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.