רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 24 ביולי 2013

הרב יצחק יוסף: מיהו הרב אלישיב פוסק מסברות לא יודע מה כתוב בספרים לא מוכן להודות על האמת

מפניני הרב יצחק יוסף על מרן הגאון הגדול הגרי"ש אלישיב זצוק״ל:

"מה הרב אלישיב? אחר המחילה עם כל הכבוד הוא יודע ספרים שאבא שלי יודע? הוא פוסק הרבה מסברות, ובדרך כלל מחמיר. בא אני אספר לך משהו: אני זוכר שאבא שלי היה מגיע לבית הדין הגדול ושם הם היו מתווכחים הרבה בהלכה ואבא שלי היה אומר לו כך כתב בפתח הדביר, כך כתב יפה ללב, כך כתב ישמח לב גאגין, והוא אומר לרב מי הם אני בכלל לא מכיר את הספרים האלו, ואז אבא שלי היה יורד איתו במעלית נכנס לספריה הגדולה ...... ומראה לו. והוא היה מהנהן בראשו. ככה זה אשכנזים, הם לא יגידו אתה צודק. ככה היה לי איתו גם שבגללו הפילו את הרב גורן ובעקבותיו את הרב ... והוא ענה לי: "אוי לרשע ואוי לשכנו" ... והוא שיחק בפיאות שלו ואמר לי: "עוד יבוא היום ואני יפצה את מר אביך". עד היום אני מחכה ליום הזה והוא עדין לא הגיע. אבל ככה זה, הם לא יגידו טעינו".

5 תגובות:

  1. הרב יצחק יוסף צודק. אלישיב ידע מעט מאוד ועובדה שלא השאיר אפילו חיבור הלכתי חשוב אחד.

    השבמחק
  2. אין שחר לשקרים שלך המצוצים מן האצבע בשביל הרייטינג. מעולם לא נשמעו מהרב יצחק יוסף דברי בוקי סריקי ממה שאתה "שונא נפשו" רוצה להדביק עליו

    השבמחק
  3. אלישיב היה איש בער ונבער שונא אדם מיסאנטרופ. את הנזק שהוא גרם לעם ישראל כבר אי אפשר לתקן

    השבמחק
  4. מי שמנסה בכלל להשוות בין הרב עובדיה יוסף לבין הרב אלישיב אינו מתחיל בכלל להבין מה היא רמה בלימוד.

    בכלל לספרדים ב150 השנים האחרונות לא היה להם דמויות של גדולי תורה ופוסקים שנוכל להשוותם למאות גדולי התורה הענקיים שהיו בכל רחבי אירופה . אנא גשו לארון ספרים מכובד בכל מקום ותראו מי הרוב המוחץ של גדולי התורה במאות השנים האחרונות. אצל הספרדים ישנם מעטים מאוד שזכו להתפרסם בגאונותם ב150 שנה החרונות האם יכולים הם להציג לנו כאלה אריות כמו רעק''א; נודע ביהודה; חוות דעת; חמדת שלמה; חתם סופר; חידושי הרי''ם; שואל ומשיב; בית שלמה; אבני נזר; דברי חיים; נצי''ב; בית הלוי; רבי יצחק אלחנן; קצות החושן; שאגת אריה; שפת אמת; הפלאה; פלתי; אחיעזר ; משנה ברורה; כן כן גם החזון איש שהרב עובדיה עם כל הכבוד בכלל לא מתקרב אליו; נכון שרבי עובדיה יודע יותר שותי''ם מהחזון אי''ש אבל צריך לזכור שהרב עובדיה גם יודע יותר שותי''ם מהרמב''ם והבית יוסף גם אז מה? פרענקים דפוקים וכי זה קובע האם יש לכם בכלל שכל ?

    ; מה לעשות את האמת צריך לומר.

    השבמחק
  5. אני חושב שכותב הבלוג משיג את המטרה ההפוכה, אין כאן מילות גנאי מפי הרב יצחק אלא סיפור של מעשה שקרה, שאם הוא אכן נכון, הוא משחיר את הצד השני ולא את ר' יצחק יוסף.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.