רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 12 ביולי 2013

שיחה משפחתית בבית משפחת יוסף

מאת עקיבא וויינגרטן

ערב, מטבח ירושלמי חשוך, אור בוקע מתוך חדר הלימוד ברקע, נראים ערמות של ספרי קודש. מוזיקת דרמה שקטה נשמעת.
צמוד לשולחן יושב ד' על כסא מטבח, י' עומדת ליד השיש ומכינה לעצמה קפה, א' נכנס ומתיישב על כיסא פנוי.
י' פונה לד': הנה תראה מי בא, חשבתי שכבר אין לו זמן לדבר איתנו.
א': אני בתפקיד היום, אני עסוק במשך היום עם פגישות אבל הבטחתי לעדכן אותך אישית, אז הנה אני פה עוד לפני שהייתי בבית היום, תפסיקי להתלונן כבר.
י' בפנים רציניות: אז מה יהיה עם הרבנות?
א': מה פירוש, מה שסיכמנו. אני לא חושב לשנות משהו.
ד': השאלה היא רק באיזו שלב אנחנו מוציאים את זה לתקשורת.
א' מחייך: כמה פעמים אמרתי לך, לא צריך להוציא שום דבר לתקשורת, התקשורת נועדה רק להוציא ספינים.
ד': אתה חושב שהקהל קונה את זה שאנחנו מסלקים אח אחד אחרי השני?
י' מתערבת: אם לא אז אתה צריך להחליף יועצים, כי אנחנו פעלנו בדיוק לפני מה שאמרת.
א' מוציא סיגר קובני מהכיס, מדליק באיטיות בזמן שד' ואשתו י' מביטים בו בפנים מודאגות. שובל של עשן ממלא את חלל המטבח המפואר, א' נשען אחורה וממשיך עם חיוך, תוך שהוא שוקל את מילותיו: תראו, אנחנו הלכנו לפי הסדר, בהתחלה שחררנו ספין שהגדול צריך לקחת, נתנו לזה כמה ימים ואז דאגנו להדליף לעיתונות את עניין החקירה, אנשים מבינים שמי שמתחת לחקירה לא יכול לכהן כרב, וכולנו יודעים שהוא לא מתאים, יותר מידי עצבני וקשה יהיה לנו לשלוט עליו, המשכנו לפי הסדר עם השני אבל אנחנו יודעים שגם הוא אגוז קשה, אז אותו נוריד על סעיף הכדורים שלו, אנשים יבינו, ואז נסלול את הדרך למועמד שאנחנו באמת רוצים.
י' מתפרצת בזעם: מה נראה לך? אנשים מטומטמים? הרי יקלטו שזה מה שרצינו כל הזמן! אתה חושב עקום!
ד' מטון מרגיע: ששש... תהיי בשקט, שאבא לא יתעורר וישמע מה שאנחנו עושים כאן...
א' זז בחוסר נוחות בכיסא: עזוב ד', אני אענה לה.
ד': אני סומך עליך בתנאי שאתה תקיים את מה שהבטחת בעניין הג'ובים שדיברנו.
א': ברור, ברור.
א' פונה לי' בטון מתחנף: תראי, את היו"ר הזזנו והכל עבד לפי התוכנית, אפילו את השלישייה הצלחנו לפרק באותה מהירות שבנינו אותה, עכשיו רק נותר להיצמד לתוכנית, אני מבטיח לך שהכל יהיה בסדר, מנסיון. יש אנשים שיודעים, ויהיו כאלו שיקלטו, אבל הציבור מטומטם, אנשים שוכחים מהר ועד הבחירות לעיריות יש עוד הרבה זמן, נדאג להוציא עוד כמה ספינים ויהיה בסדר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.