רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 17 ביולי 2013

נראה ונשמע כמו עז - מה זה?

מאת: משה בן-חיים
לפיד נכנע ללחץ. התמונות של המפגינים, שחוזרות בהדרגה לכותרות, והלחץ הציבורי על האיש שהבטיח ועשה בדיוק ההיפך, עושות את שלהן.
מס הבריאות כאלפיים שקלים בשנה שתכנן משרד האוצר  להטיל על עקרות הבית, יבוטל. במשרד האוצר הגיעו למסקנה שעלות הגבייה של המס וגיוס עשרות עובדים חדשים לאכוף אותו בכל רחבי הארץ, שווה ערך לרווח שיגיע ממנו.
כמו כן החליט למתן את הקיצוץ בקצבאות הילדים.
וכן התכנון הקודם להעלות את מס ההכנסה בצורה שווה תבוטל. במקום זה יוטל מס מדורג בהתאם להכנסות. להכנסה עד 14000 שקלים יועלה המס באחוז אחד, ולמשכורות גבוהות יותר יקבע מידרג גבוה יותר.  וכן יבוטל המס למשפרי דיור.
מוכר לכם הסיפור על החסיד והעז? למי שלא מכיר: חסיד אי שם בעיירה נידחת בא לרבו ותינה לפניו שצפוף לו בצריף. משפחתו גדלה בלי עין הרע. אמר לו רבו תקנה עז. קנה עז, והכניס אותה לצריפו. לאחר זמן בא שוב לרבו והפעם כולו טענות על העז, ועל הצפיפות הנוראה. אמר לו רבו: תוציא את העז. כך עשה ורווח לו. הפי הנד.
השאלה שנשאלת את מי מזכיר לנו יאיר לפיד את החסיד או את העז?
אם הוא חשב על "טקטיקת העז" להטיל גזירות קשות מידאי ואחר כך "להוציא את העיזים", זה בהחלט מעיד על נסיון וחכמה. אך הבעיה שהכל נעשה מכורח הנסיבות ובלי תכנון ומחשבה תחילה. אם זה נראה ונשמע  כמו עז, אז מה זה?.... 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.