רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 15 ביולי 2013

האם מפני שאני בחור טוב מגיע לי עונש?

 לכבוד חיים שאולזון
שלום וברכה.
אני כותב את המכתב הזה על רקע כל פרשיות הגיוס והחרדקי''ם וכ''ו ורציתי להביע מעל במה זו קול שלא נשמע מספיק אך רבים וטובים בעלי נשמות שקטות אך עם דמיון רועש חושבים ובעיקר מרגישים כמוני.
אצל חרדים בכלל ובמקרה שלי בחב''ד ישנו סדר ומסלול קבוע מראש לכל מי שנולד איך ומה יעשה וילמד בישי''ק ולאח''מ בישיב''ג וכ''ו ויש את תופעת ה''נשירה'' של מבר'ה ש''מקולקלים'' ואנשי החינוך עומלים קשות ע''מ להקים להם מסגרות מתאימות וכדומ' אך ישנו עוד צד במטבע הזה - ואני משתייך לו - של בחורים חסידיים ויר''ש לומדים חסידות ומשתדלים להתפלל ה'עבודה' וכ''ו שכל הליכותיהם מושתתים על אדני היסוד שקבעו רבותינו ונשיאינו זי''ע אך מכיון שלא כולם יהיו שלוחים ורבנים וכ''ו ..וזאת גם מפני שחסרים להם הקישורים המתאימים וממילא הכישורים לא כל כך עוזרים והם רוצים ללמוד מקצוע ולהשלים בגרויות וכ''ו ואין שום מוסד מתאים ברוח חסידית בחב''ד! ישנם רק מוסדות ל''שיקום עברינים צעירים'' אם יורשה לי להתנסח כך.
וכשבאים לצוות הישיבה וכדומ' הם לא מגלים שום הבנה בענין ומדברים מתוך קיבעון מחשבתי עמוק שא''א שיהיה כזאת דרך בליובאוויטש 
וכאן הבן שואל ובלב קרוע ומורתח - האם בגלל שאני רציני ובאמת משתדל ללמוד וכ''ו אינני יכול ללמוד מקצעות עטה''ק? ועיין בתו''מ תשמ''ב ח''ד עמ'1838 שלימודים על טהרת הקודש אין הפי' שהם עצמם קודש כ''א שהם מושתתים עטה''ק...
בסופו של עסק ישנם כאלו שעוזבים בגלל הנ''ל ולאף אחד לא איכפת בכלל! צריכים להבין שהישיבות הם אומנם מתנהלות כמו בית חרושת אך הם בית חרושת לנשמות!...
צריך שיתעשתו ויקימו מוסד חסידי ויר''ש שלא יהיה בעיות ב''שידוכים'' וכ''ו ויהיו שם בחורים רצינים שילמדו תורה ועבודה ו..כן זה אפשרי!
                        הכו''ח    ''תמים
*אשמח אם תנצל את הבלוג להעלות נושא זה למודעות הציבור.בתודה ''דוב השלום''

תגובה 1:

  1. יש הרבה מוסדות כאלו כבר אבל בעוונותיכם הם רק אצל מי שאתם קוראים בזלזול "מזרוחניקים".
    חבל עליכם.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.