רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 24 ביולי 2013

על נסיכים באנגליה ובסאטמאר

מאת עקיבא וויינגרטן

אמש התבשרנו על לידת בנם הבכור של הנסיך וויליאם ורעייתו קייט לבית המלוכה הבריטי (שמחת השלום זכר יתקיים במדורי הבדיחות של סופ"ש הקרוב).

עוד לפני שהתבשרנו על מין הוולד, כבר ידענו שהיא או הוא יהיה הממשיך לכתר המלוכה, מה שהוליד את הבדיחה: 'ילד חסיד סאטמר שאל את אביו אם הנסיך החדש שנולד באנגליה יהיה המלך הבא, האב השיב שזה תלוי בגבאי.'
מזל רק שאצלם באנגליה, ההשפעה שיש לבית המלוכה על האזרח מן השורה הינו מינורי לחלוטין, בניגוד גמור לנסיך בחצר חסידי שיש לו כן השפעה ישירה על מאות או אלפים מחסידיו לעתיד, ואף הוא נהיה קדוש מרחם אמו עוד לפני שהוריו מתחתנים זה לזו.
להיות מלך אנגליה לא נדרשים כישורים מיוחדים, הוא יכול להיות בור ועם הארץ, רשע מרושע, לריב עם האחים שלו, להרוג את אשתו, ועדיין להיות מלך, ולאף אחד לא יהיה איכפת. כי בפועל, חוץ מטקסים וסוסים לבנים, אין לו השפעה על אף אחד, למעט על משמר הכבוד שלו עצמו.
 הבעיה בנסיך החסידי, אשר לימים נהיה האדמו"ר הגאון הקדוש שליט"א (יש כמובן שלב ביניים שהוא רק הרב הצדיק שליט"א), שהוא כן אמור להיות איש מורם מעם, הוא כן צריך להיבחן לפי מעשיו, יראת השמים שלו, כושר מנהיגותו ושיפוטו, אך הציבור המטומטם ינהרו אחריו כעדר עגלים עילגים, אך ורק מפני שהוא בנו של רביה"ק והטהור זי"ע, שאף הוא לא נבחן באמת אף פעם באובייקטיביות רצינית. הוא בסך הכל גם נולד עם שם המשפחה הנכון.
שלא יובן לא נכון, אני בטוח שהיו ועדיין ישנם אדמו"רים שראויים לכל כתר, שעמלו כל חייהם להתקרב לעבודתו יתברך באמת ובתמים, וכל משאת חייהם זה להנהיג את קהל חסידיהם לכמה שיותר רוחניות. אבל אלו לא רבים עם האחים שלהם על כספים, כבוד, אגו, חסידים ושליטה. אלו פשוט עובדים את ה' בכל שעות היממה.
השבוע הגיע אחי הצעיר לבקר אותי, ובמהלך השיחה דיברנו גם על העניין של ריבים בחצרות חסידיות, אמר לי העלם: 'מה אתה רוצה? אם אבא שלנו היה משאיר ירושה של מיליונים, גם אני הייתי רב איתך'. תשובה כנה ותמימה של בחור ישיבה בן 15 שמכילה בתוכה כ"כ הרבה.
לא אוכל לסיים בלי המשפט האהוב עליי שאמר פרופסור ליבוביץ המנוח: מניין אנו למדים שלחז"ל היה חוש הומור מפותח? מפני שאמרו תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם.

תגובה 1:

  1. החרדים תקועים עם הגרוטסקה השטנית שקוראים לה חצרות האדמו"רים מפני שבסדרי העולם הנוכחיים הניחו להם לאלה להקים חדרים 'שלהם' ישיבות 'שלהם' להחזיק אברכים בכוללים 'שלהם' כשהממשלות מממנות וורשויות הפיקוח בישראל כמו ברוב העולם פעילים במפעלי גידול עבדים אלה לאין קץ פחות מאשר הם פועלים לכפות סטנדרטים בתעשיית גידול בשר העוף והבהמה למאכל, לכן כמובן עסק גידול החסידים יכול לעבוד על עיקרון ה'צ'יפ' (כמו להבדיל מגדלי החזירים באסיה שמאכילים דרעק ומוכרים בשר לבן..) וכל עוד האדמו"ר מבסוט מהבאלאגן הנפשע מי בכל צמיתיו הבורים העניים והתלויים בו למחייתם יקום ויאמר לו מה תעשה ומה ראוי. במרצת השנים שלאחר המלחמה נוצרו אצלנו ציבורי ענק של אינוולידים עלובים שקיבלו תת חינוך ואפס חשיפה לדיסציפלינות המינימום הנחוצים כדי לרכוש הכשרה למקצועות וניהול העסקים העכשוויים ועיניהם לאפנדים של המעמד הפוליטקה והמשרות, לכן אין בינתיים את האנרגיות המרוכזים לטלטל סדרי עולם הזויים אלה.
    אבל מה שקורה כאן הוא שהעסק צובר מאסות כאלה שהוא עלול לקרוס אל תוך עצמו, ואם הוא לא יקרוס היום הוא יתמוטט מחר.
    ובאשר לתמונה שבראש הכתבה: תורה היא ולימוד היא צריכה, 'פרצוף חולי הטחורים' הסטנדרטי של הבעלזאי הוא 'מגינוני המלכות' שאין אותו בחור תל-אביבי שומר רק לעצמו, זה כבר בענטרי-לעוול' שמאמצים הבנים כמו הדור השלישי, שלא לתת לעבדים את קצה התחושה שהאדונים נהנים מההתמסרות הכבוד והממון שאתם מרעיפים עליהם וחלילה הם חייבים לכם משהו בתמורה..

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.