רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 26 ביולי 2013

המחבל נחום אייזנשטיין בשמו של ר' שמואל אויערבך צלצל לחברי גוף הבוחר ואמר כי הוראת הגדולים להצביע עבור שמואל אליהו

מאת בן תורה

הקנאות המזוייפת "והרשעות" כלשונו של ר"י בריסק הגאון רבי אברהם יהושע סולוביציק שליט"א שוב נחשפת והפעם בנוגע לרבנות הראשית
כידוע: הרבנות הראשית אינה נחלתנו, אבל פעמים ישנם מערכות גורליות על צביון היהדות כאן בארה"ק, כך נהג בזמנו בנוגע לרבנות מרן הגרא"מ שך זצ"ל וכיום גדולי הדור שליט"א.

כולם ידעו כי המערכה הפעם על הרבנות אינה מערכה כבשנים קדמוניות, הפעם רצו להשתלט עליה "רבנים" שכל מטרתם ופועלם היה הנגשת הדת לכולם, לא לחינם "רבנים" אלו קיבלו את תמיכת הרפורמים, ארגוני הנשים ועוד. כזה היה דוד סתיו וכאלו היו "רבנים" אחרים.

בשערי חסד היו לחוצים מאוד מהבחירות לרבנות הראשית, מתוך שלל רבני הערים בארץ, ראשי ערים, ושאר חברי הגוף הבוחר אף אחד לא התעניין מה דעתם, בימים האחרונים החלו פטרוב, סגל וויזל להוציא הודעות וספינים ע"י היחצ"ן ינקי קצבורג, על התערבותם ברבנות ועל כך שרבים מתייעצים איתם, אבל משראו כי זה לא עוזר, קווי הנייעס ואתרי האינטרנט יכולים לסייע בעדם בתמידות לעבוד על תמימים רבים ממקומות שונים, אבל על 150 חברי הגוף הבוחר שאינם קשובים לנייעס של אותם יחצני שערי חסד זה ממש לא עובד, החלו לעבוד בשיטות אחרות, גרועות מהם בהרבה. 

וכך זה היה
אתמול הזדעזעו יותר מ15 רבנים מרחבי הארץ, כשקיבלו את הטלפונים הבאים על הקו היה נחום איזנשטיין (שלאחרונה איבד את עיסוקיו בנושא הגיורים בגלל חוסר עניין הציבור בו החל להסתובב בשערי חסד, הוא היה גם ממארגני הכינוס הכושל בבנייני האומה בכ"ח בתמוז) חלקם אף קיבלו טלפון מהגר"ש אויערבאך עצמו.

אותו איזנשטיין התקשר למספר רבנים בגוף הבוחר, ואמר להם כי הגר"ש אויערבאך מורה לבחור לרב שמואל אליהו, ולא להרב יצחק יוסף שליט"א, כשנשאל אותו איזנשטיין "אבל גדולי ישראל הורו אחרת, ואיך אפשר לתמוך ברב דתי שלא כפוף לגדולי ישראל", השיב "גדולי ישראל הורו רק בנוגע לרב האשכנזי". (הרב הדל"י).
חלקם גם קיבלו טלפון מהגר"ש אויערבאך עצמו באותה ההוראה "להצביע לרב שמואל אליהו".
כמובן שאותם רבנים מחברי הגוף הבוחר לא התעניינו רבות בהוראה זו, והמשיכו לנהוג כפי מה שהורו גדולי הדור שליט"א, אבל אין ספק ששוב נחצה קו אדום בכל הנוגע לאידישקייט של היהדות.

כואב לראות שוב ושוב כיצד ההגדרה הברורה של ראש ישיבת בריסק הגרא"י סולוביציק שליט"א "אין כאן קנאות אלא רשעות", מתממשת שוב לנגד עינינו.

2 תגובות:

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.