רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 4 ביולי 2013

מה הבטיח הרב דוד סתיו לרבני חב"ד

הוא עובד על רבני חב"ד הוא רוצה את הקולות שלהם, מדובר ב-15 קולות מתוך מאה וחמישים זה עשרה אחוז מכלל המצביעים ואין זה דבר של מה בכך

לכן הוא משתדל ועושה כל מאמץ לשכנע כי הוא יהיה ילד טוב ירושלים

וכך מספרים בחב"ד מה הוא הבטיח לרבני חב"ד:

במכתבו לרבני חב"ד כתב הרב סתיו: "לפני כשנה הכרזתי על מועמדותי לתפקיד הרב הראשי לישראל, מאז ועד היום עברתי דרך ארוכה ומורכבת. לצערי, בחודשים האחרונים אני מותקף שוב ושוב, מכל הצדדים, על עמדות שמעולם לא הצגתי, על דברים שמעולם לא אמרתי. אנשים שלא טרחו לברר את דעתי בנושאים מסוימים מוציאים לצערי דיבתי רעה".
בהמשך מכתבו מבהיר הרב סתיו את עמדתו בנושאי הגיור וכותב: "הריני בזה להבהיר דעתי, כפי שפרסמתי אותה פעמים רבות בנושא הגיור באזני כל מאן דבעי: אין גיור בלא קבלת עול מצוות, כמבואר בשו"ע וברמב"ם ואכמ"ל. זו כנראה הסיבה שהניעה את הרפורמים בארץ להצהיר, שהם רואים סכנה רבה במועמדותי".
הרב סתיו אף כותב: "ידועה לי היטב עמדתו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש בנושא זה, אשר לחם במסירות נפש למען תיקון חוק "מיהו יהודי" והגדרתו של יהודי כמי 'שנולד לאם יהודיה או שהתגייר כהלכה'. במלחמתו של הרבי בנושא זה, כמו יתר הנושאים עליהם עורר וזעק בשיחותיו ובהתוועדויות בפני קהל ועדה, טובת העם היהודי ועתידו עמדו לנגד עיניו.
"בתפקידי כרב הראשי לישראל אעמוד על העיקרון כי גירות תעשה אך ורק כהלכה, עם קבלת עול תורה ומצוות".
הרב סתיו מוסיף כי בכוונתו לאחר שיבחר להוסיף על תהליך הגיור הנהוג בארץ באופן שיגרום למתגיירים להקפיד יותר על קיום המצוות, כשהרב מסביר באריכות את רעיונותיו לכך, ביניהם אימוץ ממוסד של המתגייר אצל משפחות שומרי תורה ומצוות כמו גם קיום שיעורים באמונה וקיום התורה והמצוות.
בסיום מכתבו מדגיש הרב סתיו כי ישמח לענות ולהציג את משנתו בכל נושא בפני רבני ונציגי חב"ד.

6 תגובות:

  1. הרב סתיו הוא בכל זאת יהודי חכם ואפילו בנש"ק של הרה"ק מזוויעהל והוא יודע טוב מאד מה הסיכון שהוא לוקח על עצמו בקבלת מרות לרבי בפרט בנושא קריטי כמו הגיור. הרב סתיו בטח יודע גם מה עלה בגורלם של בגין, שרון וקצב שקיבלו את מרות הרבי בנושא שלמות הארץ ואח"כ הפרו אותה בריש גלי. אפילו נתניהו למד שלא משחקים עם הרבי בנושאים האלה (לפום דרגא דיליה בהשוואה לפוליטיקאים שקדמוהו וע"ע נאום נתניהו באו"ם). אריה דרעי לעומת זה היה מספיק "חכם" בשביל לא להגיע לרבי (אפילו שהוזמן כשהיה בניו-יורק) ולא להתחייב למה שהוא לא יקיים אח"כ (אוסלו)

    נ.ב.
    ידוע ההסבר החסידי בענין "כופין אותו עד שאומר רוצה אני"

    השבמחק
    תשובות
    1. מי מעיז לקשקש על גיור על פי הלכה?!
      הרי לא שמענו ציוץ מחיילות המיהו-יהודי בימים שממשלות הימין מושאי אהבתם ותמיכתם הבלתי מסוייגת של חב"ד הביאו לארץ הקדש מאות אלפי גויים גמורים שלא היתה להם שום כוונה לקבל ע"ע עול תו"מ בכוונה לבוללם בקרב יהודי הארץ.
      ולא צריך להיות משיח ולא נביא לראות במוחש שהשילטון פועל ללא ליאות עד עצם היום הזה לפי מתווה הפרוייקט המחליא (לכל יודע פרק ברצחנות שנאת היהודים בקרב אותם עמים רעים) ולוחץ ללא הרף בכל כובד משקלו 'לפשט את הליכי הגיור' ז"א לבולל את הגויים לבני העור האלה בעם הארץ כמטלה לאומית מהמדרגה הראשונה..
      אז מה הועילו לי החב"דים שהיו לאחדים עם ממשלות הימין ובחוריהם חפשיים לעשות יידישקייט של לביבות, ניענוע לולבים ורצועות תפילין במחנות צה"ל שמשמש הלכה למעשה מפעל התבוללות, של שירות צבאי כתחליף לקבלת עול תורה ומצוות.
      נכנסים גויים לאטווים, אסטונים אוקריינים ומולדאווים עושים קצת בום בום בערביי השטחים הכבושים וחוזרים לאמהותיהם הערלות ייבריים עם חותמת הרבנות הצבאית שנראית יותר ויותר טריטוריה חב"דית.
      אז מי עובד פה על מי?!

      מחק
    2. על הרב סתיו ועל רבני חב"ד שבגוף הבוחר לפרסם את צילום ההתחייבות לציבור על מנת שלא יצאו אח"כ בהכחשות וכו'

      מחק
    3. לאנונימי מ01:44 שמדבר על קשקשנים - טול קורה מבין עיניך!

      רבנים מחב"ד במתקפה נגד גיורי צה"ל

      "גזירה איומה שלא הייתה כמותה מאז חורבן הבית". כך מגדירים קבוצה מרבני חב"ד בכרוז תקיף נגד גיורי צה"ל. "אין כאן גירות כלל", כתבו.

      פרסום ראשון: כ"א בשבט תשע"א, 26/01/11 12:47
      שמעון כהן

      פלאש 90

      קבוצת רבנים מרבני חב"ד תוקפים בחריפות את הגיורים המתבצעים בצה"ל ומגדירים אותם כ"גזירה איומה שלא הייתה כמותה מאז חורבן הבית", כלשונם.

      בכרוז שהם מפרסמים היום כותבים הרבנים כי הם "מוחים נמרצות על הניסיונות לאחרונה לתת תוקף "הלכתי" לגיורים שנעשו, ונעשים חדשים לבקרים, בתוככי צה"ל. ובכך לפגוע, לערער ולקעקע את חומת עם ישראל ולהביא התבוללות מבהילה של גוי קדוש בין גויי הארצות".

      לדבריהם "גיורים אלו מסכנים את עצם קיומו של עם ישראל על ידי פריצת המחיצות של שם ישראל, ומהווים כפיות טובה נוראה כלפי אילו הבאים להתגייר, שכדי להסביר להם פנים מרמים אותם ומאמללים את חייהם על ידי תעודת גיור שאין לה כל תוקף הלכתי".

      עוד נכתב בכרוז: "גדולי ישראל שביררו את סוגיית הגיור הנ"ל נוכחו לדעת מתוך מאות מסמכים ועדויות שמגיעים יום יום לבתי הדין הרבניים, כי אפילו הועדות לבדיקת הגיור מודים במפורש כי כבר בשלבים הראשונים של הדרכת המתגיירים אין הקפדה על תכני הלימוד, כאשר המורים משלבים לימודי כפירה בקדושתה של התורה ונצחיותה. ועוד והוא העיקר: גם הרבנים המגיירים עצמם השמיטו, זלזלו ומזלזלים בעיקר הגדול שכל הגיור תלוי בו והוא: קבלת עול מצוות בעת הגיור על מנת לקיימם בפועל במשך ימי חייהם! (כמובא בשו"ע יו"ד סימן רס"ח ס"ג שאי קבלת מצוות על מנת לקיימן מעכבת בזה לכל הדעות ואפי' בדיעבד ואין חולק בזה), ובלשונו של כ"ק הגאון האלוקי מרן האדמו"ר מיולבאוויטש: "שאין קבלת מצוות – אין כאן גירות כלל!!!".

      לטעמם "נתינת תוקף הלכתי לגיורים אלו מהווה חילול השם שלא היה כמוהו לעולמים! חילול כבוד התורה וחילול שם ההלכה אשר בשמה מכשירים גיורים אלו! וידועים בשער בת רבים שיחותיו הנוראות של הוד כבוד קדושת גאון ישראל וקדושו מרן האדמו"ר מליובאוויטש שבמשך עשרות שנים רצופות זעק והתריע על גזירה איומה זו שלא היתה כמוהו מזמן חורבן הבית! (ובתקופת "גיורי וינה" שנעשו בשנת תש"ל בחסות הרבנות, לחם כארי ביחד עם גדולי ישראל ובזכות התערבותו נפסקו אז ההכשרים ההלכתיים לגיורים מעין אלו)".

      על הכרוז חתומים:

      הרב גדליה אקסלרוד אב"ד חיפה, הרב אשר לעמל כהן רבה של ביתר עלית, הרב דוד מאיר דרוקמן רבה של קרית מוצקין, הרב יוסף שמחה גינזבורג רבה של עומר, הרב ברוך בועז יורקביץ רב ק"ק חב"ד לוד, הרב ישראל יוסף הכהן הענדל רב קהילת חב"ד מגדל העמק, הרב יצחק שלמה פראנק רב מרכז עכו והרב אהרון שפירא רבה של פרדס כץ. הרב משה אהרון ברוידא רב מרכז גבעתיים, הרב ישראל הרשקוביץ רב קהילת חב"ד אופקים, הרב יוסף יצחק סילברמן והרב שלום בער וולפא ראש מכון הרמב"ם השלם.

      מחק
  2. ?לאן הגענו? שרבנים צריכים להתחייב לקיים את השולחן-ערוך והפוסקים?5 ביולי 2013 בשעה 5:42

    ומה עם התחיבויות של שאר הרבנים?!!!!!

    השבמחק
  3. עצוב לאן חב"ד מתדרדרת בשל יח"צ והבטחות כאלו ואחרות.
    הרי כעת יבטיח הכל כדי להיות רב ראשי...ובמיוחד שהחנופה היא דרכו.
    הכיצד לתמוך ברב שבספרו התיר לראות סרטים "ולעצום עינים"
    בקטעים לא צנועים?!
    ובכלל ,מה עם סוגיית הגיור , שכופר במה שאמר , והדברים ידועים הייטב ומופיעים youtube .

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.