רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 26 ביולי 2013

הבחירות לרבנות הליך דמוקרטי לדוגמא

מאת משה בן-חיים
ה"ניצחון" הגדול של הרבנים הראשיים שזכו למספר קולות זהה, 68 קולות כל אחד, הוא לא הניצחון שלהם. ועל זה אין חולקים. הניצחון הוא ניצחון אישי של הרב עובדיה יוסף מצד אחד, ורוה"מ נתניהו מצד שני.
לית מאן דפליג שיש רבנים מתאימים מהם לתפקיד. אלא מאי? ביום הבחירות או ביום שלפניו, מוזמנים כל חברי הגוף הבוחר אל הרב עובדיה לביתו, ולב מי לא יחמר בקרבו בראותו את מרן ממרומי גילו ומצבו הבריאותי שמתחנן על בחירת בנו.
יצאה משם חברת כנסת מסויימת, וסיפרה שממש ירדו לה דמעות. אין ספק בכלל שהרב יצחק יוסף נבחר בגלל אביו הרב עובדיה ומסע הלחצים שהפעיל, ולא בגלל כישוריו של הרב יצחק יוסף עצמו. ובטח לא בזכות פועלו של "המקובל מפקיעין". להיפך, למרות פעולתו של הנ"ל. ומצד שני רוה"מ נתניהו לא בחל בשום אמצעי ועשה סבב טלפוני אישי לכל חברי הגוף הבוחר לתמוך במחמד ליבו הרב דוד לאו. אני רק מנסה לדמיין את נתניהו ממחזר את אותם אמירות שחוזרות על עצמן בטלפון... יש הרבה שמסוגלים לעמוד בכאלה לחצים? התבטא הרב רפי פרץ הרב הצבאי הראשי (טייס לשעבר) שמסע הלחצים שהופעל עליו הרבה יותר קשה מטיסה על כל המשתמע מכך. (אגב גם מינויו של הרב רפי פרץ לרב הראשי לצה"ל גרם לפיחות במעמד הרבני של הרבנות הצבאית, משום שנבחר בגלל היותו יותר איש מערכת מאשר דמות רבנית מובהקת.בניגוד לרבנים לפניו, הרב גד נבון, הרב שלמה גורן ועוד)
וכבר ידוע ליודע ח-ן (חשבון בנק נסתר) על אחד מחברי הגוף הבוחר  שבעבור הבטחה להצביע למישהו, קיבל מישרה מכובדת ביותר לשארית חייו.
תשאלו כל חבר בצוות הזה והוא יוכל לספר לכם את הקורות אותו בחודשיים האחרונים.  כמה שדולות למען רב זה או אחר בזבזו מליונים למען בחירת בחיר ליבם? נדמה שהפעם הבחירות האלה עברו את גבול הטעם הטוב.
בארה"ב שרוצים לעשות משפט צדק לוקחים חבר מושבעים, אבל מבודדים אותם מהסביבה למנוע מצבים כאלה.
השאלה כאן היא האם כל ההליך הזה אינו פסול מעיקרו. האם הכל מותר? מה כבר נשאר? אוליי להצמיד אקדח ח"ו לרקתו של כל מצביע תצביע כך וכך?
איפה היועץ המשפטי לממשלה כשצריך אותו? מעניין אם היה נבחר הרב אליהו למשל, מן הסתם היועץ כבר היה מוצא סיבה לפסול את התוצאות בגלל ההליך ה"לא דמוקרטי" הזה. אבל שנבחר רב שיודע לרקוד "מה יפית" לפני הפריצים המקומיים, אז הבחירות הם ממש דמוקרטיות והוגנות בצורה בלתי רגילה, עד שראש הממשלה בעצמו טורח להתקשר אישית לרב דוד לאו לברכו על בחירתו בהתרגשות רבה.
המחיר לא יאחר לבוא בדמות חוק שמר בנט ממהר להעביר לבחור רב ראשי אחד.
אוליי בכלל כדאיי להעביר חוק שיאחד בין התפקידים של הרב הראשי ונשיא המדינה? כך גם יחסכו המון מליונים, וגם שיצרכו לפגוש למשל את האפיפיור בנדיקטוס ה200 שר"י לא תהיה בעייה... הרב-נשיא יעשה זאת בשמחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.