רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 11 ביולי 2013

בחירות לרבנות הראשית - דו"ח מצב ליום ה'

מאת ב.ב.

1.      ההחלטה בבית הרב עובדיה יוסף להציב את הרב יצחק יוסף במקום האח הבכור הרב אברהם, רבה של חולון, בעקבות ה'מסירה' והחקירות שבאו אתמול בעקבותיה שירתה כנראה רק חצי מהתכנון המקורי של מבשלי הקדירה לאח הבכור בבית מרן. באם אכן תחולט ההחלטה הלילה לכדי החלטה סופית ולא ייצלחהנסיון המקורי לדלג אל אחיו של היו"ר-הרב יהודה דרעי- או אל חברו הרב דוד יוסף, אזי עובדת הצבתו של בעל הילקוט יוסף למועמדות הספרדית מהווה מכה קשה לתכניתו של דרעי המריץ גם בעקיפין את דודי לאו למשרה האשכנזית. אמנם אנשי דגל התורה בקשו, לפני זמן,שיהיה זה יצחק כדי שיוכלו לתמוך בו, אך היה זה כאשר דובר על הצבתו של הרב גרוסמן ממגדל העמק, ושניהם היו עוברים באופן חלק את מערכת הבחירות ומתייצבים בבניין יהב בכניסה לירושלים.
2.      2. אלא שמאז השתנו הדברים. הרב גרוסמן עשה 'ויברח' לפני שיגיעו הטבחים גם אליו..ודוד לאו התייצב במלוא קומתו מוכן ומזומן להכנס לחופת הדיל בצוותא עם המועמד שדרעי חפץ ביקרו. התכנית השתבשה.הראשל"צ הרב עמאר העמיד את הרב בוארון ורץ עמו בכל הכח והסיכויים, לאחר שדחה את ההצעה לכהן בירושלים והותיר זאת למחותנו הרב יצחק. כל המהלך של הצבת הרב בוארון כנקמה על תעלולי היו"ר שטרפד את חוק עמארמקבלת עכשיו תפנית : הרב בוארון יוריד את מועמדותו ויעבירה להרב יצחק, הבעיה שהתכנית של מטה לאו לאסוף את כל קולות הספרדים ירדה כעת לטימיון. שכן הדבר האחרון שהרב עמאר יעשה הוא 'להתנדב' ולספק קולות למועמדו הצעיר של דרעי, דודי לאו.
3.      3. במטהו שלהגר"ד לאו, נכנסו ביומיים האחרונים לפאניקה. כוחו המתחזק של ר"י מרכז הרב הגר"י שפירא שהולך ומסתמן כבעל סיכויים חזקים מאוד לגבור על הרב סתיו, הביאו לידי יוזמות ייאוש של הודעות בתקשורת ובגיוס חירום של מיטב העיתונאים בתקשורת החרדית, על פנייה כביכול לרב שפירא (לשיטתם,עצם הפנייה הפטרונית תגרום להנמכת תדמיתו של הגר"י שפירא בציבור ותגרום לידי כך שיופעל לחץ עליו לפרוש מהמירוץ)לסור מדרכו של לאו הצעיר כדי שייתן ללאו צ'אנס לנצח את הרב סתיו ובכלל הם מוכנים להציע לו את העיר ירושלים כאילו הם הקובעים שם. גורמים המכירים את הגר"י שפירא מעריכים שלא היה לו זמן אפילו לחייך לנוכח הפירסומים כי יש לו גם ישיבה של 1000 תלמידים להנהיג, חוץ מלרוץ מאולפן לאולפן כפי שעושים המועומדים האחרים.
4.      4. מתגברת ההערכה שהמירוץ של הרב איגרא למשרת הרב האשכנזי הינה יוזמה נסתרת של אנשי הרב סתיו והיא תוכננה כבר לפני למעלה משנה. הריצה של הרב איגרא שאין מי שיסביר מה מטרתה, שכן סיכוייו מועטים ביותר, נועדה לפי הגורמים לסחוב מספר דיינים להצביע לו, כדי שאם יייבחר יפנה מקום בבית הדין העליון לאחד מהם וכך יצאו מהבחירות עם משהו ביד. אנשי סתיו שידעו כבר מזמן על כוונתו של הגר"י שפירא לרוץ לבחירות  קיוו שמספר הקולות הללו יירדו ממאגר הקולות של ראש הישיבה ולכן שווה להריץ את איגרא מולו. רווח נוסף לאנשי סתיו הוא התייצבותו של הרב ליאור ממנהיגי הציונות הדתית לצידו של איגרא תלמידו המובהק, ולא באופן טבעי לצידו של הגר"י שפירא. הם קיוו לנצל את תמימותו הפוליטית של רבה של קרית ארבע הרב ליאור שכזכור נתן הכשר לנפתלי בנט להצטרף לממשלת נתניהו נטולת החרדים ומיד לאחר מכן כשראה את התוצאות כינס את תומכיו לכנס חירום נגד בנט והבית היהודי. ומה מרוויח מזה הרב איגרא?מלחשים המומחים שכנראה קיבל הבטחה מהרב סתיו (בימים שהוביל בבטחה) מינוי קבוע בביה"ד הגדול, וגם פרסום שווה משהו.
5.      5. אלא שמשהו השתבש. הרב איגרא לאחר שראה את הראיונות הגדולים שעשו לו בעיתונות החל כנראה להאמין שיש לו סיכוי להיבחר ועכשיו כאשר הרב סתיו זקוק לכל קול(כזכור התכנון המקורי היה להוסיף עוד 50 חברים לגוף הבוחר ולטייל למשרה, יוזמה שנוטרלה) הוא קורא מעל כל בימה לרב איגרא להסיר את מועומדותו ולתמוך בו מול הגר"א שפירא כדי שלא ייבחר רב חרדי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.