רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 18 ביולי 2013

מה יש בארון של יצחק יוסף?

מאת רביב דרוקר

אף אחד מכם לא מכיר את יצחק יוסף, המועמד החדש של ש"ס לתפקיד הרב הספרדי הראשי. נדמה לי שאפילו הוא לא יטען שפעילותו הרבנית עד היום הותירה איזה חותם משמעותי (אני רוצה לתקן. אחרי שפרסמתי את הפוסט, התברר לי שאני בור ולא מודע לעומק פעילותו ההלכתית של הרב. שפעילותו אולי לא ידועה בציבור החילוני, אבל ספריו, בעיקר "ילקוט יוסף" נחשבים מאוד בציבור הרלוונטי. אני מתנצל בפני הרב). מה עושה אותו מועמד לתפקיד הרבני הבכיר במדינה? בראש וראשונה, אבא שלו.
ב - 2007 החליט אדם לא ידוע להשקיע הרבה כסף כדי למנוע מיצחק יוסף להתמנות לתפקיד הרב הראשי של ירושלים. הוא שכר משרד חקירות. החוקרים הפרטיים הקליטו את אחותו של יצחק בדברים מדהימים על אחיה. היא סיפרה על יחסיו הרעועים עם אחיו, על המשבר הקשה שהיה לו עם אביו, על המשברים שעבר בצעירותו ומעל לכול, על ההסבר שלה למוטיבציה של משה יוסף, האח, שהוא גם הבן החזק במשפחה, למנות דווקא את יצחק יוסף לתפקיד. ניחשתם נכון, האחות חושבת שאחיה משה רוצה למנות את אחיה יצחק בגלל עסקי הכשרות שלו, שוב בד"צ בית יוסף. היא לא היחידה במשפחה שחושבת כך. גם הבן דוד יוסף בטוח שזו הסיבה. יכול להיות שהם סתם משמיצים.
החוקרים הפרטיים לא הסתפקו בכך. במאי 2008 הם שלחו לו חוקר, שטען שעל פי צוואה הוא התבקש לקנות ספרים רבים של הרב יצחק יוסף ולתת אותם לבתי כנסת. הסיטואציה כולה צולמה בסתר בוידאו. עוזר הרב, מיכאל מיימון, אמר לחוקר שהוא לא מוסמך לתת הנחה. רק הרב. הרב ועוזריו בטח לא ראו בחיים שלהם קנייה כזאת. בא בן אדם ונותן להם ביד 32,660 שקל במזומן (למישהו היה ממש חשוב להוציא את הרב יצחק מהמירוץ. הוא לא דמיין לעצמו שבמקום רב ראשי של ירושלים, הוא יהיה רב ראשי של הארץ כולה) ומעמיס על המקום מכונית שלמה עם ספרים. לא פלא שהכניסו את 'הקונה' לרב שיזכה לדבר אתו. אה, כן ובשלב מסוים העוזר מיימון הביא קבלה. הוא רשם 1,500 שקלים, השאיר אותה ריקה ונתן לקונה.
חומר הנפץ לכאורה הועבר לרשות המיסים לאדם בשם דניאל בידרמן בנובמבר 2008. בידרמן, כנראה, התלהב. בדיקה ראשונית שלו העלתה, כך אמר לאדם שהעביר לו את החומר, שיש בשר, שיש בעיה, שיש על מה לדבר, אבל עברו חודשים על חודשים ודבר לא קרה.
בינתיים מועמדותו של יצחק יוסף לרב הראשי של ירושלים עלתה וירדה, ירדה ועלתה. באחת ההזדמנויות שזה שוב נראה, כנראה, מעשי, החליט מי שהחליט להעביר את החומר לתקשורת, לעמיתי לשעבר, מיקי רוזנטל. הכתבה שודרה במגזין "השבוע" של ערוץ 10 ביוני (הנה הכתבה - הסצנה של הקבלות החל מהדקה התשיעית לערך) ואז...ואז לא קרה כלום. שכיח. אגב, מטעמו של יצחק יוסף נמסר בזמנו למערכת התוכנית שהוצאה קבלה גם על שאר הכסף, רק מאוחר יותר באותו יום. למה לא על המקום? כי חלק מהכסף, לדבריהם, הועבר מאוחר יותר (מי שרואה את התמונות, קצת חולק עליהם). מערכת התוכנית ביקשה את הקבלה המאוחרת. היא לא הועברה.
לפני כמה ימים חזרתי לפרשה הזאת. בכול זאת הרב יצחק הולך להיות רב ראשי ולקחת כסף בשחור זה קצת יותר מהבושם שנשכח בעגלה של פרנקל. פניתי לאנשיו של יצחק יוסף. תשמחו לשמוע שהתגלו הקבלות. חמש שנים אחרי כולן נמצאות. גם הקבלות שלפני הקנייה ההיא, גם אלו שאחרי, חלקם עדיין קבלות מקור (לכאורה הקונים מעולם לא ראו אותן) וחשוב מכול, הקבלה החסרה נמצאה. בעין לא מקצועית הקבלות הללו נראות לי שוות בדיקה. כך למשל, הקבלה החשובה לא משלימה לסכום שקיבל עוזרו של הרב. היא משלימה ליותר (33,000, אולי מישהו לא זכר כמה כסף במזומן הוא קיבל?). למה היא לא הועברה בזמן אמת למערכת התוכנית? אני יכול להעלות השערות, אבל אני לא רשות המיסים וברשות המיסים אמר לנו גורם יודע דבר שהם בדקו את הנושא ולא מצאו מקום לחקירה פלילית. איך בדקו? מה עשו? איך זה עולה בקנה אחד עם מה שבידרמן אמר בהתחלה? לא ברור.
שלא תגידו, אחרי שימונה, שלא אמרנו לכם...
invokemobile.com/israblog/entry.aspx?blogCode=394281&postCode=13851253

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.