רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 14 ביולי 2013

החרדים מאבדים את הלגיטימיות - שתיקת הכבשים של ההנהגה החרדית תמיט אסון

מאת אחד הרבנים

הציבור החרדי עומד כעת בפני אחד המשברים הגדולים שידעה מאז הקמת המדינה. שוב חבורה אלימה קנאית שהביאה בתחילת קום המדינה שרובם של החרדים נהפכו לחילונים ופרקו עול תורה, למצב דומה כיום. גדולי ישראל שראו בעיני רוחם מי הם אותם קנאים אלימים, יצרו חיץ והקימו מחדש את עולם התורה על בסיס של יצירת פלטפורמה שעימה יוכלו לחיות בהבנה עם החילונים ולקרבם ליהדות. והשיטה הזאת הביאה לפריחה של עולם התורה והחסידות כפי שלא היה מעולם. אותם קנאים לא השיגו כלום. נאדה.
 
המצב כיום ששוב חבורה אלימה משתוללת וכולנו נתקפנו חרדה. כולם שותקים ונותנים לאנשים מטונפים מבחינה רוחנית, להרוס את מה שגדולי הדור בנו בעמל מזה שישים שנה. דווקא כעת שעם ישראל מתקרב ליהדות, והציבור החרדי נמצא במשבר רגעי, מנצלת אותה חבורה קנאית את השבר וממיטה אסון על כולנו.
כמה חסר לנו היום יהודי כמו ר' מנחם פרוש ז"ל שהיה יודע איך לצאת מהסבך הזה, ולא משאיר לחבורה הזאת להוליך אותנו באף. היכן נציגי הציבור החרדי. השתגעתם? נפלתם על הראש? היכן החכמה והתבונה החרדית? הכל נעלם לכם רק בגלל הפחד שמשתק אתכם? רק בגלל שנערים מנוערים מנהלים היום את התקשורת החרדית דרך הוואצפים, והזקנים נגררים אחריהם מרוב פחד.
 
אני שואל כאן את ליצמן פרוש גפני ומוטלה קרליץ, הטרם תדעו כי הסיפור הזה מוביל לאסון. קומו תתנערו בקול רעש גדול, תכו באגרוף על השולחן. מה חשוב לכם? מה יגיד לכם איזה ייצור סוטה ממאה שערים ושערי חסד או שהציבור החרדי ועולם התורה ימשיך לפרוח?
 
השתיקה בעבר הביאה לחורבן בית המקדש, השתיקה כיום של החכמים תוביל לחורבן עולם התורה והישיבות.
 
אני כותב את הדברים מניסיון. עשרות אלפים מתרחקים מהדת ומהתורה בגלל התבטאויות אומללות שהחלו בבחירות מהבית של גויים דרך קמפיין החרדקים והכיפות הסרוגות וכל שלל הזוהמה של אתרי האינטרנט החרדיים והעיתונות הכתובה.
 
ערב תשעה באב, רגע לפני החורבן השלישי, זכרו היטב בגלל ענוותנותו של זכרה בן אבקילס חרבה בית מקדשנו.
 
עצרו את ההסתה הנוראית, לפני שיהודי חרדי יהפך שווה משקל לערבי מאום אל פאחם. החזירו את השיטה המפאיינקית של ר' איצה מאיר לוין ומנחם פרוש (בהוראה של ענקי הדור שהבינו דבר או שניים בהנהגה ציבורית) ולא השיטה הקנאית ההרסנית שתבעיר את כל מחסני התבואה של ירושלים והשנאה הזאת תצית אש שתשרוף את הכל.

2 תגובות:

  1. פירוש יפה למה שאומרים בקינות זה נורא נוראות היום ממש רואים את זה בחוש...

    קודם כל כתוב כאן בתחילת הקינות בקינה שלישית שאומרים "אדוה בכל לב להמציאהו" כלומר אני מצטער ומבקש בכל לב, אדוה לשון כאב אני מצטער כמו כל לבב דוי, להמציאהו למצוא את ד' צריכים לבקש בכל לב זה צער גדול עד שמוצאים את ד', "אדעה מלין בם לאמצהו" אני צריך לבחור מילים במה להתקרב להקב"ה "אדאג איה רועה ולא אמצאהו" זה מצב של הסתרת פנים שמבקשים איפה הרועה שזה הקב"ה, ולא אמצאהו לא מוצאים אותו "אקונן מי יתן ידעתי ואמצאהו" אקונן אני מתפלל ובוכה וצועק מי יתן ידעתי ואמצאהו.

    צריכים לחפש אותו בכל מיני מילים בכל מיני אופנים זה הדבר הראשון, והיום זה המצב ג"כ איזה ההסתרת פנים מהשם יתברך שיש היום.

    עוד אומרים בקינות "למה לנצח מואס ביד מורדים ונהיית כגבור לא יוכל להושיע" הקב"ה שותק על רשעת הרשעים ליהודים, זה גם הסתרת פנים שהשונאים והגוים והציונים עושים מה שרוצים עם היהודים והקב"ה עושה עצמו כביכול כאילו אינו רואה.

    עוד מובא שם בקינות שכשהרג מנשה מלך ישראל את יאשיהו המלך, נדחה הפורענות עשרים ושתים שנה כנגד עשרים ושתים אותיות שבתורה, למה כי הספידו אותו כהלכה מכיון שספדו אותו באיכה שיש בו עשרים ושתים אותיות, בזכות זה נדחה הפורענות בעשרים ושתים שנה כי התעוררו ממה שקרה, ראו שקרה דבר כזה שהרגו את יאשיהו המלך אז התעוררו והספידו ובזכות זה נדחה הצרות הפורעניות עשרים ושתים שנה, א"כ היום שיש לנו כל מיני דברים כאלו שקורים ולא מתעוררים ולא עושים מזה שום התעוררות ח"ו כמה מפסידים מזה.

    משמים שולחים לנו דברים שצריכים להתעורר ולספוד עליהם ואם לא מתעוררים מה ידחה היום הפורענות אם לא מתעוררים, רואים מזה שהשכר שהתעוררו דחה הפורענות בעשרים ושתים שנה, היום המצב הוא שמתיאשים ולא מתעוררים משום דבר במקום שצריכים לעשות הספד לא עושים, א"כ מה יגן עלינו מהצרות זה סכנה גדולה אם לא מתעוררים, צריכים פשוט לשים ללב הדבר הזה צריכים להתעורר מאוד מאוד שלא יגרום ח"ו שלא יבוא עלינו פורענויות ח"ו.

    השבמחק
  2. בתגובה : חרקקי"ם החוצה
    חרדים קאקערים או חרדים קאקער'ס

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.