רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 24 ביולי 2013

הדסה רלב"ג: הרבנית שמריצה את דרעי

הרבנית הדסה רלב"ג אינה מוכרת לרובו המוחלט של הציבור הרחב, אבל היא אחת הדמויות המעניינות ויוצאות הדופן מאחורי הקלעים של הפוליטיקה הישראלית. רלב"ג, אשה דתייה בשנות ה-60 לחייה, היא פעילה ותיקה במפד"ל ואשתו של הרב יצחק רלב"ג, שהיה במשך שנים יו"ר ראש המועצה הדתית בירושלים ומכהן מזה שלוש קדנציות כחבר במועצת הרבנות הראשית. ספק אם ישנה עוד אשה חרדית במעמדה המקושר של רלב"ג שמטפחת את מוקדי הכוח שלה בהתמדה דומה - בין מסדרונות הכנסת, פגישות עם אנשי עסקים וארוחות ערב בבתי מלון.
בין מכריה וחבריה נמצאים הנשיא שמעון פרס, אהוד אולמרט, דליה איציק, בני הזוג נתניהו, יוסי ביילין, בנימין בן אליעזר, שולה זקן והלוביסט בוריס קרסני, וכן אנשי עסקים כמו אלי זוהר, גד זאבי, יאיר המבורגר ואחרים.
הקשר הקרוב ביותר של רלב"ג הוא למשפחת דרעי: מכריה מעידים כי היא ובעלה רואים באריה דרעי ובאשתו יפה משפחה של ממש, והקשר הקרוב בין שתי המשפחות מיתרגם לסיוע הדדי. רלב"ג, שנאמנה לדרעי עצמו ולא בהכרח לש"ס, עמדה ותעמוד לרשותו עם חזרתו לפוליטיקה. על פי גורמים שמכירים את רלב"ג, היא אינה גובה תשלום עבור המהלכים שהיא מקדמת, ודוגלת בתפישה של "שלח לחמך". במקרים רבים היא זו שיוזמת את המהלכים שמתגלים כמשתלמים לה ולמקורביה.
הקשר הקרוב עם משפחת דרעי - המפורסם והגלוי בקשריה - התברר במשך השנים כאמיץ במיוחד. באוגוסט 2007, כשבנה מרדכי היה מועמד למשרת דיין בבית הדין הרבני בתל אביב, דחף דרעי את אישור המינוי חרף ההתנגדויות שעמדו בפניו. לשניים יש גם היסטוריה עסקית קצרה. ב-2007 נוסדה חברת מזור לסוכר, שעסקה בפיתוח תרופה לחולי סוכרת. המיזם כשל וב-2011 הפסיקה החברה את פעילותה. ברשם החברות מופיעים בין בעליה של מזור לסוכר חברת ד.ר אר בבעלות אריה דרעי, שהחזיקה ב-70% מהבעלות, ורלב"ג, שהחזיקה ב-5%.
רלב"ג עמדה לצד משפחת דרעי גם בתקופת השפל. היא סייעה לגייס תרומות למשפחה עם כניסתו של דרעי לכלא, ואף השקיעה מאמצים רבים כדי לסייע בהעברת חוק דרעי. בכישוריה לגיוס חברים ותרומות השתמשה גם לטובת חברתה שולה זקן.
קשריה של רלב"ג חוצים עמדות ומגזרים: שרים, ח"כים, ראשי מועצות דתיות, עיתונאים בכירים וידוענים - רבים מהם נגישים לרלב"ג. את מחותנה, הרב ישראל לאו, היא הריצה למשרת הרב האשכנזי הראשי; את בנו, הרב דוד לאו, שנשוי לבתה, הריצה רלב"ג למשרת רב העיר מודיעין; בנה אהרון משמש רב בישיבת חברון בירושלים.
בעבר עלו טענות כי רלב"ג פועלת בשירותו של קרסני, והיא אף נראתה במשרדו כמה פעמים. מקורבים לרלב"ג מאשרים כי השניים אכן ידידים קרובים, אולם טוענים כי החיבורים שהיא עושה אינם בגדר לובינג ולא נעשים כשירות בשכר.
ממה בכל זאת מתפרנסת רלב"ג? לפני 32 שנה יזמה רלב"ג וייסדה את המכונים הביולוגיים והמכללות ללימודי מכשור רפואי בבית החולים הדסה עין כרם, שבראשם היא עומדת עד היום. זאת, למעשה, משרתה הרשמית העיקרית. בנוסף יש לה עסקי נדל"ן פרטיים, והיא גם משמשת כחברת הנהלה בקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה ומשתייכת לחבר הנאמנים של המכללה להנדסה בירושלים. היא שימשה שתי קדנציות כחברה במועצת הכבלים והלוויין, תפקיד שאליו מונתה על ידי אהוד אולמרט והוארך בקדנציה נוספת על ידי דליה איציק - שם נלחמה נגד החזרת ערוץ פלייבוי למסך.
הקשר עם איציק, חברתה הטובה שפרשה באחרונה מפוליטיקה, עשוי להועיל לרלב"ג גם בעתיד. בסביבתה של רלב"ג מספרים כי באחרונה קיבלה איציק פניות מכמה גורמים המבקשים להריץ אותה לראשות העיר ירושלים. לא ברור אם איציק תיענה לאתגר ומהם סיכוייה לנצח, אך אם היא תחליט להתמודד, רלב"ג ככל הנראה תעמוד שם לרשותה.
רלב"ג סירבה להתייחס לדברים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.