רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 8 ביולי 2013

האם הפכנו לערבים - מדוע שותקים הגדולים?

מאת שלום ידידיה

עבדכם הנאמן מתגורר בבני ברק, וחולף בכל יום ברחובות העיר שהייתה רק לפני לא מעט שנים - כמעט שפויה, בניגוד לשכונות החרדיות בירושלים.
בשנים האחרונות, היהדות החרדית, (האשכנזית בעיקר) החסידית כמו הליטאית, שאני חלק ממנה, הולך והופך לקיצוני יותר ויותר. לפעמים, אני עומד ותוהה האם אנחנו לא מגיעים להיות על סף "טהרן" - מספר 2?
שמא למעשה אין לנו הרבה ממה לחשוש מהאיראנים או מהחמאס, בעוד אנחנו מתקרבים בצעדי ענק להידמות ממש להם ולהתנהגותם בעיקר.
אתה צועד ברחובות ורואה בכניסות הבניינים שלטים אדומים ומאיימים של אין כניסה - נגד מחזיקי האייפון ודומיו. אתה רואה את השלטים המאויירים בצבע דם שנתלים נגד החיילים החרדים ואתה פשוט מזדעזע.... 


זה גורם לי לא אחת לחשוב, האם באמת יש הבדל של ממש בין מוסלמי חמאסניק צמא דם מעזה ליהודי משלנו - חובש שטריימל או ליטוואק קיצוני מבית היוצר של המחבלים והשונאים? האומנם?

אפשר לומר, שבשנים האחרונות הגעתי למסקנא כמעט ברורה שאין לכאורה לצערי היום, שום הבדל בינינו לבין בני הדודים שלנו. גם אלה וגם אלה סוגדים לדת שלהם בצורה קיצונית שמתירה את דמם של אחרים, מבלי להנעיד עפעף. חלק גדול מהמגזר שלנו הופך להיות יותר ויותר קיצוני, יותר ויותר אלים, פחות ופחות סובלני כלפי כל אחד אחר שהוא אפילו טיפ טיפה אחרת ממנו.
חלק גדול מהמגזר שלנו מבקש לבלוע אחד את השני, להכפיש, להקניט, עד כדי אלימות פיזית של ממש.
הבעיה הגדולה ביותר היא, שהכול נובע מבלוף אחד גדול. מדובר בדרך כלל באנשים מושחתים, שרק החיצוניות קובעת אצלהם. כל חלקי השולחן ערוך והיסודות עליהם מושתתת היהדות כולה, כמו הלכות בין אדם לחבירו, הונאה, גניבה, הונאת דברים, צרות עין, הלבנת פני חבירו, הגאווה והכעס, הנקמה, והלא תרצח... והלא תשים דמים בביתך, הכול הכול הופך לרלוונטי וקדוש וכאין וכאפס - למען המטרה הנעלה והקדושה של החיצוניות שהיא הקובעת וכל יתר התורה כולה היא סתם איזו שק של מצוות עשה ולא תעשה מיותרים למחצה לשליש ולרביע.

מדובר באנשים פוחזים וריקים, שלעבוד הם לא רוצים כי הם עצלנים וריקנים, ומוטב להם שהנשים שלהם ייהרגו על מזבח קידוש השם, ויילכו לעבוד במקומם כשיש 5 - 6 ויותר ילדים לדאוג להם, בעוד הם עצמם יושבים בקרנות הרחוב, באיצקוביץ, בזכרון מוישה או בכל שטיבל אחר, ומפטפטים ומעשנים ושותים כוסות קפה ביחד, ובין היתר גם תולים שלטים על בניינים, מכים ומכפישים יהודים אחים משלהם ברחובות קריה על לא דבר.

עם יד על הלב, אני חושב שהיהדות החרדית (לא כולה כמובן) בחלקה הגדול לצערי, הפכה להיות קדושה יותר מהקב"ה בעצמו ומכל מה שהוא דורש בתורתו. הם לוחמים מלחמת ג'יהאד כמו הערבים ומוכנים אף לרצוח עבור החולניות והשיעמום שלהם בדיוק כמו הטרוריסטים הערבים. בושה וחרפה להיות היום חלק מהם, כאשר מעט מאוד נותרו היום יהודים יראי שמיים אמיתייים שהחיצוניות היא לא העיקר אלא הפנימיות והאמת. המידות הטובות, הענווה, הרחמנות והצנעה שמזמן עברו עליהם הקלח.

לבסוף, מה שקורה זה, שלא די שהם עוברים על כל עבירה נוראה ומכים את רעיהם בסתר ובגלוי, הם גם מחללים שם שמיים מול פני העולם, והנה ראינו שהתפרסמה השבוע כתבה בעיתון ה"ניו-יורק טיימס", על המערכה נגד החרדקי"ם, דבר שנותן כמובן לגיטימציה לגויי העולם לומר על יהודי שהוא חיידק ולרדות בו. שכן, אם החרדים עושים זאת אחד לשני, מדוע שהם יטמנו ידם בצלחת?

כל יפי הנפש הללו, רואים את עצמם כביכול כשומרי הדת ונוטרי היהדות, אם זה תולי השלטים או המאיירים למיניהם, או היורקים והמכים למיניהם, אבותינו הקדושים מתהפכים בקברם, כשהם רואים איזה דור חרדי קם להם לפני ביאת המשיח. לפעמים אתה לא בטוח אם באמת יש הבדל בין הג'יהאד החרדי ובין הג'יהאד המוסלמי, שניהם פועלים מאותם מניעים רצחניים למען הדת ובשם הדת וכל האמצעים כשרים למען המטרה הקדושה.

והרבנים??? האדמורי"ם??? ראשי הישיבות???
היכן הם???   הם שותקים כולם וממלאים פיהם מים!

בשתיקתם הם מתירים את האלימות הזוועתית הזו הנוגדת את דרך התורה שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. בשתיקתם הם ממיטים אסון על עם ישראל.
ואני שואל את עצמי.... רבותי, האם פלא שהקב"ה משסה בנו ונותן לרודפי התורה לגזור עלינו גזירות קשות כפי שלא ידעו אבותינו? האם מישהו קם ועושה לעצמו חשבון נפש, כיצד אנחנו נראים ואיך הפכנו להיות מאנשי חסד האמונים על גמילות חסדים ואהבת ישראל - לפורעים ומתפרעים וחוליגנים???

האם ייתכן ומאז נכנס האינטרנט בממדים לכל כיס ולכל בית, הרבנים שלנו מרגישים שהם איבדו שליטה וקונטרול על הציבור ולכן הם מתירים אלימות - הכל בכדי לקבל לידם חזרה את כוח השליטה בכוח הזרוע? ואני תמה, שאם אמת יש בדבר, הרי שאין אנו אחרת מהאייתולות באיראן.

הגיעה השעה, שכולנו נקום ונשאג עד כאן. אין חלקינו באלימות. אין חלקינו עם יושבי הקרנות המסווים במסווה הלבוש החרדי והופכים אותנו לבריונים.
אין זו פניה של היהדות האוטנטית האמיתית, כפי שעברה לנו במסורת מדור דור. זהו דור חדש שלא ידע את יוסף ומבקש להיות קדוש יותר מאברהם יצחק ויעקב.

החותם בכאב ומאחל בברכת לא ימוש התורה האמיתית, הטהורה והזכה מכל אלימות מפינו ומפי זרעינו

8 תגובות:

  1. עכשיו תבין למה בורא עולם לא נתן לרבנים ולחרדים להקים מדינה.

    וביום הדין הרבנים יתנו את הדין למה הקב"ה היה צריך להביא לעולם יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות כדי להקים מדינה לעם ישראל , היות ורק על ידי צפצוף על הרבנים יכלו להקים בית לעם ישראל בארץ ישראל.
    הבעיה הזאת היא לא מהיום , פשוט היום רואים זאת בברור , אבל זו בעיה ישנה , שהרבנים נשלטו על ידי העשירים ובעלי הממון כדי לשרוד במשרתם , והם אילו הנקראים קנאים המתנגדים למדינת ישראל בתואנה של תורה , ובסך הכל זה רק שליחי הס"א .

    השבמחק
    תשובות
    1. בולשיט מוחלט, דבריך כבר מזמן עברו לתחום ההזיה ואין להם כל קשר לתורה. לא פסוק לא משנה ולא גמרא הכל מהרהורי ליבך ועמרצותך. אינך זקוק לשום מקור כי אם הרבנים למה לא החפץ-חיים ואם החפץ חיים למה לא החתם-סופר ואם החתם-סופר למה לא הריטב"א וכן הלאה חז"ל אינם אומרים לך דבר והתורה אינה אומרת לך דבר אז פשוט הסר את המסווה מעל פניך ותודה שדבר אין לך עם היהדות.

      מחק
    2. כשגר בא לשמאי והלל להתגייר ואמר להם אני רוצה ללמוד את כל התורה על רגל אחת , שמאי דחה אותו באמת הבנין , והלל אמא לו כל מה דסני עליך לא תעביד לחבריך זה כל התורה כולה.

      הבנת מה זה כל התורה על רגל אחת?
      בא חבקוק והעמידן על אחת צדיק באמונתו יחיה.
      הכוונה אמונה זה הבסיס לכל התורה כולה .

      ולכן אם אין אמונה בבורא עולם כל הציטוטים מן התורה הם סילופים של התורה ללא הבנה אמיתית של התורה.

      את מפריח וזורק סיסמאות "חפץ חייפ חתם סופר ריטבא .אין לך אפילו מושג מי הם והם מתביישים שאדם כמוך מזכיר את שמם.

      אסור להתוכח איתך בתורה , היות ולפי סגנון הדברים שלך , אסור למסור לך דברי תורה , לכן עדיף שאהיה שוטה בעיניך כל ימי חיי , ולא אהיה רשע שעה אחת לפני המקום

      מחק
    3. אכן אמונה... מילים יפות אבל צריך לדעת במה להאמין אמונות תפילות ואמונת הבל אינם קשורות בשום צורה לדברי חבקוק. וכך גם דברי הלל. דעתו של החפץ-חיים (כפי שנמסרה ע"י תלמידו הגדול ר' אלחנן ווסרמן) ברורה לחלוטין, כל נסיון לגייס אותו לטובת הציונות הארורה הינו שקרי לחלוטין ועל אנשים כמוך שרוממות א-ל בגרונם וארס הכפירה בליבם כבר אמר דוד המלך ע"ה (שהקדים את הלל בכמה שנים..) הלוא משנאיך ה' אשנא...

      מחק
  2. בוקר-טוב-אליהו, איפה היית עד עכשיו? ישנת שבעים שנה, כמו חוני המעגל?
    כאשר אני שומע ויכוחים, בין פעצאלאך קטנים ולא נחשבים מהסוג של מאטקע בלוי, לבין מזרוחניקים, שבהם הוא מטיח בהם שאלה "איך יראו הנכדים שלך?" אני אומר לעצמי את הדברים הבאים:
    "עדיפים הנכדים של המזרוחניקים, שאולי יהיו מחללי שבת ובועלי נידות - מפני שאלו, יש סיכוי שיחזרו בתשובה שלמה, ויחזרו להיות יהודים כשרים - על פני הנכדים של הקנאים המטורפים למיניהם וזניהם השונים; הרי האחרונים, בעוד דור או שניים, יהפכו להיות מוסלמים שומרי שבת ותו לא (כמו שיש נוצרים שומרי שבת).
    מבחינת הקנאות, היכולת והצורך בשפיכות דמים, כבר היום אין הבדלים גדולים ביניהם לבין המוסלמים הקנאים, ובסך הכל חסרים כמה שנים, עד שההבדלים ביניהם יטשטשו לגמרי. ומהמקום הזה, אף אחד כבר לא יחזור להיות יהודי".
    מי שחושב שהדברים מוגזמים, מוזמן לנמק לי מדוע.

    השבמחק
  3. כל מילה זהב

    השבמחק
  4. נו, מה חשבת? הכל תוצאה של חינוך. במשך 65 שנה פותחים חברי הכנסת החרדים והעיתונים בזעקות שבר על כל שטות, על כל תקציב שלא הסכימו להעביר להם, על כל חנות אומללה שנפתחה בשבת, בזמן שכשהדבר משתלם לעסקנים הם יכולים להעלים עין, או לגנוב כספי ציבור. באותו הזמן מגדלים בישיבות דורות של בוקים וליידקים שלא עושים כלום מלבד לשמוע את הראש ישיבה והמשגיח זועקים גיוועלד על בחור שלא הגיע בזמן לתפילה אבל המשגיחים יכולים לעשות כטוב בעיניהם. הבחורים קולטים את ההשקר ומוציאים את כל האנרגיה הנערית שיש להם על אלימות מפלגתית פנים חסידית ופנים ישיבתית. במקום שבאותו הזמן יכלו ללמוד מתמטיקה ואנגלית ולצאת יותר מוכשרים לחיים ולראות שיש בעולם חכמה יותר גדולה מהד' אמות של מקווה שירותים וחדר תה.

    השבמחק
  5. שטויות. דבר אין לחרדים ולמוסלמים ואי אי פעם רצחנו מישהו? ועם כל הכבוד למחזיקי האייפון הנפגעים מה"הסתה" כל אחד יודע כמה מכשולות ועבירות אפשר בקלות לעבור עם המכשיר הזה, ואדם שעושה מה שליבו חפץ שלא יבוא בטענות על אחרים. כמובן שאין הצדקה לבזות מי שזקוק לזה או לקרוא לחיילים חרד"קים אך המרחק בינינו למוסלמים כרחוק מזרח ממערב אם כבר החילונים דומים להם הרבה יותר מבחינת אלימות

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.