רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 15 ביולי 2013

וואצאפ החורבן הגדול ביותר של דורנו

אם חושב מישהו שהאינטרנט היתה בעיה או הטקסטים בטלפון מהווים בעיה, הוא אינו קולט מה זו בעיה, מי שחי את הוואצאפ ובמיוחד את הקבוצות מגיע מהר מאוד למסקנה כי אנו חיים בעידן הכי גרוע שהיה אי פעם, הורגים אנשים בדרך כל כך קלה ובכל תחום, ויוצרים מצבים שלעולם לא היו נוצרים לולא הקבוצות בוואצאפ

מקוה נייעס היו תמיד אבל הם היו מוגבלים, עד שהם התפזרו עד ששמעו עליהם לקח הרבה זמן. תחילה במקוה אחר כך בקאווע שטיבל ואחר כך בבית הכנסת בישיבה בכולל ולמחרת במקום אחר לקח ימים עד שידעו בכל העולם על כך, ועד שזה הגיע כבר ידעת שהאיש חי וקיים וכי מה שמספרים רחוק מלהיות אמת. בימינו ובמצבינו בו זמנית הדברים בעולם כולו ועוד בטרם יש לך זמן להתגונן אתה גמור

נכון, יש לזה גם הרבה מעלות, אפשר לעצור שחיתות מהר, אפשר להעביר מידע שכל כך חשוב וחיוני ולעיתים קריטי, במקרים רבים הזמן הוא הקובע וככל שאתה יודע דקה קודם אתה יודע איך להגן על עצמך, אבל יחד עם זאת אתה משלם מחיר כל כך קשה וכבד שקשה מאוד מאוחר יותר לתקן

חי אני את החיים האלו מיום עמדי על דעתי אבל זה 43 שנה שאני עוסק בכתיבה ובמשך של 36 שנה אני עצמאי, בשעתו עד שידעתי משהו עד שהשגתי גרגיר מידע עמלתי ימים ושבועות, בזמנים ההם לא היה אינטרנט אפילו פקס עוד לא היה זה התחיל מאוחר יותר, ואגלה לכם כשפתחתי עיתון משלי לרוב הציבור לא היה טלפון בבית, תפסתי אותם בבית הכנסת או במקוה, והיום, עוד בטרם אני מחייג והכל אצלי, מצד אחד אני אומר לעצמי איזו ישועה הכל בא במהירות, אבל מאידך הצער גדול פי כמה, מפני שלפני כן היה הרבה זמן עד שהעלית את הדברים ועד אז השתנו הדברים לבלי הכר, ואילו היום הלחץ של הציבור כל כך חזק מבקשים מהר והכי מהר שאפשר וכאן הרעה החולה

וואצאפ יצר קבוצות מעניינות, אבל יחד עם זאת תשלום בצידו, לא כל קשר בריא

ישנם מי שצריכים להיות מקושרים וקשורים ועבורם זו ישועה אם הם יודעים להחזיק את עצמם נכון לא לחרוג מן המותר, אבל ישנם מי שהקבוצות הם עבורם אסון

אני לא נכנס לפרטים בשביל שלא לזהות, אני חבר בהרבה קבוצות ולומד מהם הרבה על אורחות החיים של ימינו, ומוצא עולמות על גבי עולמות שהם שונים זה מזה, בכל מקום מצאתי חיובי ושלילי, וכשאני צריך להכריע מה טוב ונכון, מה עדיף, אומר לכם את האמת, אם הוואצאפ לא היה קיים לא הייתי מצטער, עכשיו שקיים אני חלק ממנו ויכול להיות שכבר לא יכול בלעדיו, אם כי, זה גוזל המון זמן, לא בשל הכתיבה בקבוצות כמו בשל הקשרים שזה יצר ויוצר באישי, ומתוך כבוד אני משתדל לענות לכולם ועושה לעצמי את החשבון אם גם עוד אחרים כל כך עסוקים עם הוואצאפ ועם כל כך הרבה אנשים, מתי יש להם זמן לדברים אחרים

אבל גישתי היתה מאז ומתמיד להסתכל על העתיד ולא על העבר מפני שאת העבר אי אפשר עוד לתקן מה שהיה היה. השאלה היא איך מטפלים נכון בוואצאפ, מצד אחד זה מתפתח מידי יום מתגבשות קבוצות חדשות זה דבר חדש יחסי, איך מבטיחים את העתיד לעצור בעד השמועות הלא נכונות, איך קובעים כי כל מה שעולה בטרם לא התברר במאת האחוזים לא מעבירים, ועל כולם, איך עושים שמי שכתב ראשון ששמו יתנוסס על הידיעה, זה אחד הדברים הכי גרועים בוואצאפ, מישהו מבריז משהו ותוך שניות זה בהרבה קבוצות ואיש לא יודע מי היה הראשון מי גרם לכל המצב זה

אסור לשכוח שהוואצאפ מחובר בכל העולם בו זמנית ולך תדע מי היה הראשון, כל אחד אומר לקחתי ממקום אחר. כאן צריך למצוא איזו תקנה, וואצאפ יעשו טוב אם לפחות יחייבו או יסדרו שמי שראשון שמו מתנוסס בכל מצב, אולי זה יגרום שבטרם שיעלו ידיעות כאלו יחשבו עשרה פעמים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.