רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 4 ביולי 2013

מנהל הסמינר הספרדי שמנסה למצוא חן בעיני האשכנזים ע"י סגירת בית כנסת

מאת עקיבא וויינגרטן


התעקשותו של משה ועקנין לגירוש 'בית הכנסת הגבעה' מחדר המקלט של סמינר תהילה עולה מדרגה, ועקנין שאמור היה להיות דוגמה ומופת עבור התלמידות של המוסד מתנהל כבריון ומשמיץ קהילה שלימה בטענות כזב, מנהל הסמינר הנ"ל בוחר להתעלם מבקשות של ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין לאפשר את קיום המנין בשבתות וחגים, ובברוטליות מסרב לדון עם גבאי בית הכנסת על תנאי השימוש במתקני המוסד עבור בית הכנסת.
מה קרה פתאום לאחר 7 שנים? במשך השנים ועקנין חיפש תירוצים לומר למתפללים שבית הכנסת מפריע לו וצריך לפנותו, הוא טען שהסכמתו לבית הכנסת הייתה לבית כנסת של אברכים ולא למודרנים שעושים ל"ע קבלת שבת בנוסח קרליבך, לא למודרנים שמביאים עלונים מיזרוחניקע'ס, וכמובן דרש כסף, הרבה כסף. ובמזומן.
הבעיה היא שהמקום כלל לא שייך לועקנין, זה רשום בטאבו ע"ש עיריית בני ברק, כך שטכנית העירייה יכולה להחליט למי לתת את זה, אך מאחר וועדת ההקצאות לא התכנסה בבני ברק בשנים האחרונות, המפתחות עדיין אצלו, והוא מסתבר עושה בזה שימוש לא רע. או דווקא כן רע, בגביית כסף מזומן לכיס.
כמה ממתפללי בית הכנסת מסרו לנו:
הוא טען שהיות וה4 שעות השבועיות שלנו "הורסות לו את המזגנים", הוא לא הסכים שנעשה ביטוח למזגנים וגם לא הסכים לקבל צ'קים, רק מזומן. לאחר דין ודברים, הסכמנו והגענו איתו לסכום סביר, קצת זמן אח"כ ביקשנו את אישורו להתקנת כספת במחסן לצורך ספר תורה שקיבלנו בתרומה, ואז הוא שלח לפני חודש וחצי מכתב על סגירת בית כנסת. אז היה כל הבלאגן ולאחריו ישבנו איתו לפני חודש וסיכמנו על דף, מורגנשטרן דיבר עם ראש העיר והיה נראה שהכל מסתדר, פתאום השבוע הוא החליט לפוצץ הכל ועד שהוא לא מקבל מסמך מהעירייה שבית הכנסת יכול להישאר שם, בית הכנסת סגור.
לגבי העלונים, קשקוש, לא מחלקים שום עלון, כנראה מישהו הביא הביא איתו והשאיר שם, והמנקה שלנו לא שם לב ולא פינה את זה.
חה"כ גפני וראש העיר רובינשטיין היו מעורבים בסיפור לטובתנו, בתקווה שזה ייגמר בטוב. גם עו"ד משה מורגשטרן עזר הרבה. רק נציין שבינתיים לא יכולנו לקבל את הספר תורה כי התורם לא מסכים בלי כספת. ואת זה ועקנין לא מרשה לנו להתקין.
הציעו לנו לפרוץ פנימה וקיבלנו אפילו גיבוי לעשות זאת מבכירים מאוד, אבל אנחנו לא אנשים אלימים. אנחנו מעדיפים הכל בהסכמה.
עד כאן היה מוכן לי שבוע שעבר, אך ברגע האחרון פנו אלי ובקשו לעצור את הפרסום כי מסתמן הסדר בין המתפללים לועקנין, לאחר שהאחרון ביקש מכתב התנצלות בכתב מהמתפללים, הם מצידם כתבו את המכתב והמקום נפתח להם לשבת האחרונה, אך היום פנו אליי שוב שועקנין החליט לשבור את הכלים ונעל שוב את המקום, תפרסם את הסיפור הם אמרו לי, אין לנו כבר מה להפסיד.
משה ועקנין סירב להגיב לדברים.

2 תגובות:

  1. כמו שידוע במערב בני ברק יש ציבור אברכים ועובדים פתוח גדול, עוד יותר מציבורים אחרים עם הרבה זוגות צעירים.
    בזמן האחרון התפנה מגרש ברח' הרצוג ובמקום לתת את זה לבית הכנסת הגבעה או לבית הכנסת אחר לציבור הנ"ל נותנים את זה לבתי כנסת של ציבורים שיש להם כבר מספיק בתי כנסיות באיזור.
    דוקא את בית הכנסת היחיד שיש לציבור הנ"ל - "הגבעה" - מעיפים.
    מקווה שבעריה יתעשתו מהר אחרת המצב בבחירות לא יהיה מזהיר.
    תושב פגוע
    אחד מיני רבים

    השבמחק
  2. חבל מאד שלצורך קבלת המקום מר וינגרטן מסלף עובדות וממציא שקרים כדי להשמיץ את ועקנין.

    ועקנין לא קיבל כסף מאף אחד, הוא בסך הכול רוצה שהפעילות במקום תהיה מאושרת ע"י העירייה והתחייבות של המתפללים לשמור על הסדר במקום.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.