רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 31 ביולי 2013

מה המניע האמיתי לשינוי עמדתו של ר' לייבל מינצברג ויחסו לחב"ד

מאת ירושלמי

אמנם מרנין את הלב לשמוע דיבורים כאלו מאחד מגדולי המתנגדים לרבי מחב"ד, שדברי התנגדותו נטפו שנאה תהומית וליצנות יותר מכל המתנגדים שקמו אי פעם לחב"ד. ואין הקב"ה מקפח שכר שיחה נאה אפילו מן הרשעים.

אולם למרות זאת נראה לי שראוי לחשוף את המניע האמיתי שגרם להרב מינצברג לומר את הדברים הללו. כי כפי מה שאני שומע טמון מאחורי הראיון הזה הרבה לכלוכים ומאבקים סוערים פנימיים בקהילת המתמידים.

כמי שעומד בשער ומקיים כפשוטו את מאמר הכתוב 'לא תגורו מפני איש', מוטל עליך ר' חיים לגלות את האמת הכואבת בפרשה הזאת, שגם תגלה לכולם על סופו והסתאבותו של המתנגד הגדול ביותר לרבי, וכי אין זאת אלא שנקמת הרבי מתקיימת במלואה לנגד עינינו.

3 תגובות:

  1. מי שיתוודע לפרטים יווכח שהסיפור הזה מחזק את האמונה בכוחו של הרבי מחב"ד יותר מהרבה סיפורי מופתים על הרבי.
    אף אחד לא האמין שהרב מינצברג יתגלה כך במערומיו בסוף דרכו.

    השבמחק
  2. בואו ונהיה כנים, הרבה מלובבאוויטש ראה את עצמו מאז יום היותו לאדמו"ר כמנהיג-על, כזה שדעתו מחייבת יותר מדעתם של מנהיגי הדור ותלמידי חכמים אחרים שרבים מהם עוד היו עמנו, וזה לא מצא חן בעיני כולם.
    לאחרים לא נראו הנמקותיו החד משעיות בהרבה עניינים ובעיקר נטייתו לדרוש בדברי אבותיו אדמו"רי חב"ד כדרך שרבי עקיבא היה דורש באותיות המקרא וזה הרחיק מעליו המון מחובשי בתי המדרש וכל בחור וטוב כמו ר' לייבל מינצברג הדעתן והמפוכח.

    מאידך לזכותו ייאמר שהאדמו"רים שחיו בימיו היו כתינוקות והולכי בטל לעומתו, וגם עולם הישיבות השמים לימי זקנתו, בשעה שהוא יצק תכנים מרשימים למעמדו וחולל פלאות בהפצת חסידותו.

    אבל ליהודי כמוני שגדל בין תלמידי חכמים רציונליסטים יש בעיה עם התגייסותו הקיצונית לצד הלאומנות הקוקית. ואל יאמרו לי מי אתה חושב שאתה לשפוט את הנמקותיו של הרבה?! כי אומר להם שטוב אני ככל אלה ששמעו הדברים ואם הם נאמרו עליהם להיות מתקבלים על הדעת, ולצערי לא רק שבמציאות לא יעמדו דבריו במציאות החיים והנורמות הבינלאומיות כמו שהסכנות שבהמשך כיבוש ונישול הפלסטינאים הולכות ומתעצמות מיום ליום, גם הקטע שלו עם ה'עסקי קש ותבן..' קלעבט זיך נעביך ווי ארבעס צום וואנט..

    לסיכום: יש לי השגות פה ושם על עוד אישים שנתקדשו בקרבנו לאורך הדורות, אבל שגיאות מי יבין ויאמין בהם המאמין והחדל יחדל כי אין הדברים ביסודות האמונה אבל האמונה ברבי מליובאביטש באה עם 'חבילה' ולא סתם חבילה של קפידא חסידית אווילית כזו או אחרת, אלא פעקל פעקל.. חבילה לאומנית הרפתקנית חסרת תוחלת לכאורה שעלולה להתגלגל (והדעת נותנת שבדרכי הטבע היא אכן תתגלגל) לאסון קולוסאלי, לכן הייתי מתון מאוד קודם שאצטרף למקדשי הרבי החב"די האחרו.

    השבמחק
  3. שיש לך שפה מעניינת? רואים!
    שאתה יודע להתנסח? רואים!
    שיש משהו מציק לך? רואים!

    דבר אחד לא רואים! שכל ימיך הסתובבת בין תלמידי החכמים הרציונאליסטים. זה לא נראה כלל בדבריך. ומדוע? כי הרבי היה רחוק כרחוק מזרח ממערב מהלאומנית הקוקית!!! מלחמתו של הרבי כנגד החזרת שטחים עומדת על הרציונאליות ההלכתית!!! על בסיס דברי השו"ע בעניין עיר שצרו עליה נוכרים, הרבי כלל לא גרס את הגיגי המיזרוחניקעס בעניין קדושת הארץ!!!

    אז פעם הבאה תהיה קצת מעודכן יותר במקורות, כך שלהנמקותיך יהיה ולו בסיס קלוש!!!

    ובקשר ללייבל מינצברג עם המעטפה שהוא קיבל גם אתה היית צועק כל מה שיבקשו ממך....

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.