רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 25 ביולי 2013

הרב שטיינמן לא ניצח - נבחר חרד"ק ולא חרדי

מאת עקיבא וויינגרטן

לא הרב שטיינמן ניצח כלום, וגם לא הרב עובדיה, אצל משפחת יוסף לפחות אפשר להגיד שזה כן ניצחון שלהם מול הרב עמאר, בחצר חזו"א בס"ה נאלצו לבחור את הרע במיעוטו ממה שהיה בתפריט, הרי מי כבר נשאר? סתיו שהוא הרי מיזרוחניק ולא יעלה על הדעת לתמוך בו, וגם שפירא לא רחוק ממנו, ועל אף היותו יותר חרד"לניק סביר להניח שלא ישתף פעולה נגד ההיתר מכירה בשמיטה הקרובה, הקשר היחיד שיש לחרדים עם מוסד הרבנות הראשית פעם בשבע שנים, אז היחיד שנותר זה מגיש הטלביזיה לאו, אבל בינינו, במחוזות חרדיים הוא לא יותר מחרד"ק מצוי, משהו כמו מצגר, מיזרוחניק על גבול החרדיות שמבטיח להיות נאמן לגוש החרדי החזק.
ניצחון של הרב שטיינמן היה אם מישהו כמו הרב גרוסמן היה נבחר, או כל רב חרדי אמיתי, אשכנזי מקביל לרב יצחק יוסף, מישהו שעשה משהו בחייו, מעבר להיות רב עיר במקום נידח נטול חרדים, ובן של. מישהו שלא צריך לקושש קולות חילוניים ע"י אמירות שהוא אומר הלל ביום העצמאות, לאו הוא למעשה כפיל של מצגר, דהיינו 'דחליל בפראק', אבל החרדים אף פעם לא באמת ניסו להריץ רבנים אמיתיים, אחרת היינו רואים ברשימת המתמודדים איזה גאב"ד או פוסק הלכה גדול. זה היה נכון גם לגבי לאו האב, שהוא ללא ספק רחוק מלהיות דמות חרדית רבנית קלאסית. הוא מחייך ונואם יפה, ומבטיח להיות ממושמע, לא צריך מעבר לזה. הרי החרדים לא באמת מחוברים לרבנות, צריך רק מישהו שלא יעשה בעיות.
בציר הספרדי זה בהחלט מורכב יותר, כי הם כן ניסו להביא אנשים כבדי משקל, ראינו באיזו קלות הם וויתרו על רב העיר חולון בשביל להביא מועמד אמיתי מול הרב בוארון, והרב יצחק יוסף הוא בהחלט כזה.
אבל מי שבאמת ניצח אלו לא הרבנים, אלא פוליטיקאים המושכים בחוטים, מצד אחד אריה דרעי ומאידך הדסה רלב"ג (השוויגער של) שעבדו יפה, גייסו את הקולות, סגרו את כל הפינות, והביאו את הניצחון הגורף הזה, וכמה שאני מתעב את כל המושחתים סוגרי הדילים המטונפים, במיוחד אלו מרחוב הקבלן, אני חייב להסיר את הכובע בפניהם, הם הביאו משחק יפה, ויצאו גדולים. דרעי ידע שאם הוא לא מספק את הסחורה הוא יהיה בבעיה רצינית, והוא עשה הכל בכדי שזה יצליח. גם אם המלחמה עוד לא נגמרה, את הקרב הזה הם ניצחו ובגדול. בנט שיכל טכנית לעשות כמעט ככל העולה על רוחו בגוף הבוחר, להציף אותה באנשים משלו, אוכל עכשיו אל הכובע עם סכין ומזלג, כנראה שהטירון הפוליטי יש לו עוד מה ללמוד מהזקנים.
מי שיצא המפסיד הגדול הוא ללא ספק הרב עמאר, כי בלוויה של הרב עובדיה (שה' יאריך את ימיו ושנותיו בנעימים) יהיה לו בן שיעמוד שם עם גלימה ראשל"צית, אז אם הוא עוד חלם על שליטה בש"ס, הוא כמובן יכול לשכוח מזה, וספק רב אם הוא יתפוס מקום מכובד בהיסטוריה, יותר מאשר הרב בקשי דורון לדוגמה.

תגובה 1:

  1. שכחת שהגלימה היא לכל החיים,ע"ע עובדיה כך שבלוויה יוכל עמר להיות עם גלימה צריך רק לצאת ולעבוד עם הגלימה,גלימה לא מספיק!!!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.