רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 23 ביולי 2013

לשושלת המלוכה הבריטית מסורת למול כל זכר

מאת בריטני

בסימן חוב בן בא להם - לנסיך ויליאם ולנסיכה קייט, נכד ליורש העצר הבריטי, ונין ראשון למלכה אליזבת, שבאריכות ימיה וימי שלטונה, מתחרה רק שמעון פרס. השלום זוכר ייערך בקזבלנקה והברית בעיר ווארזאזאת. בסנדקאות יכובד אליעזר ברלנד ממרוקו. המלכה האם הודיע שתכבד את האירוע ותופיע עם שאל ורעלה.
 נשמע הזוי נכון?
אבל מה לעשות שלשושלת המלוכה הבריטית של בית וינדזור, יש מסורת של למעלה מ-150 שנה, למול כל תינוק זכר, ואפילו את התינוקות של בני האצילים הקרובים, על ידי מוהל יהודי מוסמך. המסורת החלה בזמנה של המלכה ויקטוריה (אלכסנדרינה ויקטוריה - 24 במאי 1819 – 22 בינואר 1901), שמלכה על בריטניה במשך 63 שנים ושבעה חודשים, יותר מכל מלך בריטי לפניה ואחריה, והייתה גם קיסרית הודו הראשונה, החל מ-1 במאי 1876.
ויקטוריה הייתה משוכנעת שמוצאה של משפחת המלוכה הבריטית הוא מדוד המלך, ולכן הורתה למול את ארבעת בניה – אלברט אדוארד, אלפרד, ארתור וליאופולד. מסורת זו נמשכה עד ימינו, וגם יורש העצר הבריטי הנוכחי, הנסיך צ'ארלס, ושני אחיו אנדרו ואדוארד, נימולו על ידי הרב ד"ר יעקב סנומן (בתרגום מילולי – איש השלג), שהיה בזמנו אחד המוהלים החשובים בלונדון והמוהל הרשמי של משפחת המלוכה.
בהתאם לאופנה הנוכחית המסורת נפסקה, ושני בניו של צ'ארלס - הנסיכים הצעירים וויליאם והנרי לא נימולו.
אגב, למלכה ויקטוריה ולבעלה אלברט, היו גם 5 בנות. הזוג המלכותי השיא את ילדיו בצורה מחושבת לבני משפחות אצולה ברחבי אירופה, וכך זכתה וויקטוריה בכינוי "הסבתא של אירופה", ועד היום רבים מבני משפחות המלוכה האירופיות הם צאצאים רחוקים שלה. עם צאצאיה שמלכו או מולכים עדיין במדינות אירופה נמנים אליזבת השנייה, מלכת הממלכה המאוחדת ובעלה פיליפ, דוכס אדינבורו (שניהם חימשים של ויקטוריה); האראלד החמישי, מלך נורבגיה; קארל השישה עשר גוסטב, מלך שבדיה; מרגרטה השנייה, מלכת דנמרק; קונסטנטינוס השני, מלך יוון (ואחותו סופיה, מלכת ספרד); חואן קרלוס הראשון, מלך ספרד; ומיכאי הראשון, מלך רומניה. גם הטוענים לכתר של סרביה, רוסיה, פרוסיה, גרמניה וצרפת הם צאצאיה של ויקטוריה.
זה לא בדיחה של בעולמם של חרדים, וניתן למצוא כתבות על הנושא בעיתון הארץ, באתר של אש התורה, ובאתרים בריטיים רבים.

2 תגובות:

  1. טוב שבעצמך נתת את היחס המדויק לכותרות הרעשניות חדשות לבקרים של בעולמם של חרדים -"בדיחות", אשמים רק המכורים בשקיקה שאינם עומדים על חוש ההומור שלך

    השבמחק
  2. מציצה בפה הם עושים גם?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.