רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 29 ביולי 2013

פראוועט גלות - ר' מנדלי בגלותו בשווייץ

בשביל זה צריכים להיות בעל מדריגה להבין מה זה 'גלות' לאו כל אדם זוכה לגלות שכזו, ר' מנדלי מויזניץ מידי שנה נוהג לנסוע לשווייץ 'פראווען גלות' הוא מכין את עצמו לימים הנוראים דרך 'גלות קשה ומרה' כשווייץ שם הוא משקיע זמן בעבודה הגדולה שרק יחידי סגולה מסוגלים לה

כאשר הזמינו את ר' מנדלי שיבא לישיבת מועצת גדולי התורה בארץ אמר, כי בארץ מרגישים תענוג וכבוד והרגשה מצויינת וככה לא מתכוננים לימים הגדולים והנוראים, הוא מעדיף את 'גלות' שווייץ כאן הוא מתייסר בתענוגי המדינה שדרכה הוא מזכך את נפשו ומכין עצמו להתעלות שרק מי שעבר את 'גלות שווייץ' זוכה לה

2 תגובות:

  1. ר' מנדלי מקפיד לנהוג כמנהג אביו בכל דבר. אביו אכל בשניים תותבות אז גם מנדלי קנה לו שניים תותבות. אביו נהג להישען על משמשיו בעת הליכתו אז גם מנדלי נוהג כך.

    בסערט-ויז'ניץ נושמים לרווחה בימים אלה, מאחר ור' ברוך, הבן של ר' מנדלי הנראה בתמונה לצד אביו, נמצא עם אביו בשוויץ אין מי שיעשה שם מחלוקתים.

    השבמחק
  2. האיש הוא נין ונכד ליהודים 'מתייסרים'. והוא מזכיר את האדמו"ר שסיפר כי ביום שנתמנה רבי באה לפניו אלמנה אביונה על דבר ישועה ורחמים ונתנה לו בידיים מרתתות את רובל הזהב כל רכושה שחסכה מנוצות האווזים שמרטה למחייתה, הרענדיל הזה שניתן לי בבתום אמונת הצדיקים של אותה עלובה קרע חור בלבבי סיפר הרבי: חור עמוק ומדמם שרבבות הרובלים שקיבלתי מאז לא הצליחו לסתום..

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.