רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 16 ביולי 2013

ערוץ 2: דרישה לפסילת מינוי הקצין אפרים ברכה שהתלונן על הרב פינטו: "הקצין בעל בעיות אמון, רשלן ומניפולטיבי"

 מבוכה במשטרה: שלושה עורכי דין בכירים שיגרו מכתב למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו והשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', בבקשה לפסול את מינויו של תת-ניצב אפרים ברכה למפקד יאח"ה. "מדובר במינוי שלוקה בחוסר סבירות קיצוני", נכתב. "מכל קצין בכיר במשטרת ישראל נדרש יושר אישי, מקצוענות חסרת דופי ורבב".
ברכה זה אותו קצין שהתלונן אז נגד הרב יאשיהו פינטו וטען שניסה להשפיע על חקירה. הרב פינטו טען בחקירה שלא היו דברים מעולם ושברכה היה מגיע שנים אליו להתייעץ כמו אנשים רבים. כעת הפרקליטות צריכה להכריע והנה מכיוון בלתי צפוי מתפתחת פרשיה חדשה שערוץ 2 חשף אותה אתמול בלילה שעלולה להכריע את גורל התיק כולו.
המפכ"ל והשר לביטחון הפנים הודיעו לאחרונה שברכה, ימונה למפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה . אך כעת נראה כי המינוי הזה צפוי להיתקל בקשיים.
מכתב שעליו חתומים שלושה עורכי דין בכירים וביניהם פרופ' אריאל בנדור וד"ר ישגב נקדימון, בשמה של עורכת הדין הפלילית אורית חיון, נשלח לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'. "מינויו של תת-ניצב ברכה הוא מינוי שלוקה בחוסר סבירות קיצוני. מדובר בקצין בעל בעיות אמון, רשלן ומניפולטיבי".
"מכל קצין בכיר במשטרת ישראל נדרש יושר אישי, מקצוענות חסרת דופי ורבב", לשון המכתב. "קל וחומר כשהדברים נוגעים לראש יאח"ה, שהוא כנראה התפקיד הרגיש ביותר בראש מערך החקירות של משטרת ישראל. על רקע זה - בחירתו של תת-ניצב ברכה תהא בלתי סבירה בעליל ויש לבטלה לאלתר". השלושה הוסיפו, כי במידה המכתב לא ייענה בתוך חמישה ימים - הם יעתרו לבג"ץ.
נראה שהם מגלים טפח ומכסים טפחים. מדובר בפרשייה חדשה שהתקשורת עדיין מנועה מלעסוק בכל והיא עוסקת בעדויות שקר וטיוח של קציני משטרה שגרמו לפגיעה קשה בסוכנים משטרתיים. הכתב הפלילי של הערוץ גיא פלג יותר מרמז שהמינוי של ברכה לא יצא לפועל.
במצב שכזה, ברור גם שהפרקליטות לא תוכל לבסס על הקצין אישום כלשהו. נמשיך ונעקוב

תגובה 1:

  1. התלונה נגד אפרים ברכה היגיעה מאנשי פינטו המנסים לנקום בברכה בשל החשיפה של פרשת השוחד. מצד שני... ברור שברכה היה קרוב לפינטו ואדם שהיה קרוב לפינטו מסוכן למנות אותו לכל תפקיד שהוא.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.