רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 10 ביולי 2013

היהדות החרדית תמורת 290 מיליון נתנה יד לגירוש גוש קטיף עתה משלמים על כך

מאת חסיד גור

לפני שמונה שנים יענקל ליצמן ברח לים המלח כדי להעביר את חוק פינוי פיצוי. שרון נתן ל"יהדות התורה והברקת" 290 מיליון שקל לישיבות, תמורת זה גוטרמן ממודיעין יענקל ליצמן והחצר של הרב אלישיב נתנו לאולמרט ושרון אור ירוק לעלות עם הבולדוזרים על בתי התושבים מגוש קטיף. ליצמן חייך מבעד לשפם דפקנו את המתנחלים. משה גפני צהל בכנסת חיסלנו את המיזרוחניקים שנואי נפשנו. 

גם כשהטילים הגיעו אלינו לאשדוד לא היה אכפת להם. העיקר שהם קבלו את המאות מיליונים לישיבות. היה רק את ר' איצ'ה ויינברג מטולנא ששאל אותם רק בגלל שאין קוצקה שטיבל בגוש קטיף מותר להחריב את עשרות היישובים שם? אבל מי שם עליו? הם כל כך נהנו לראות את הבולדוזרים מחריבים את הבתים שהכל התגמד לידם. שרון הבין את השפה וכאשר הוא ראה את ליצמן מתנדנד באי נוחות הוא הוסיף עוד כמה מיליונים וקול המחאה לא נשמע. המודיע שמר על דממת אלחוט עד שאחרון המתנחלים נזרק לרחוב. רק אז ראית אותם צוהלים.

אני יודע שאנחנו מאד לא אוהבים חשבונות שמים, אבל אולי מה שקורה לנו היום כי ראינו אותם בצרה הצרורה שלהם וצחקנו להם בפנים? הרי גם רש"י אומר שלא נחתם גזר דינם אלא על הגזל?  אולי הישיבות סובלים היום מתקציבים ומסכנת גיוס כי הבכי של הילדים והסבל שהם עוברים עד היום הגיע מתחת כסא הכבוד? אולי הפחד של כל תושבי הדרום מהטילים שנופלים מעזה על תושבים שלווים ואמהות הפילו את עובריהן ואנשים יצאו משפיות דעתם, הקב"ה לא סולח לכם על מה שעשיתם?

לא חשוד הקב"ה שיעשה דין לחינם. גם ר' זירא שהחמיצו לו ארבע מאות כדי היין אמרו לו חבריו החכמים שיבדוק במה הוא חטא בין אדם לחבירו. ואז הוא גילה שלא שילם לאריס שעבד אצלו מה שמגיע, וכאן גנבתם וחמסתם נפשות וממון של יהודים תמימים. אמנם עם כיפות סרוגות אבל הם יהודים שנחרב עליהם עולמם הרוחני והפיזי. 

האם זעקת מתנחלי גוש קטיף לא מעוררת עלינו קטרוג גדול בשמים? 

12 תגובות:

  1. אתה כותב : "אני יודע שאנחנו מאד לא אוהבים חשבונות שמים,.."

    ומיד עובר לעשייתן של חשבונות שמים?

    השבמחק
    תשובות
    1. שוטה שבעולם, את עיקר העיקרים לא הבנת - זה מה שבדיוק כתב בעל המאמר: אינכם אוהבים זאת, אך הנה לכם חשבון שמיים...

      מחק
  2. אם אכן כך היה שהשתיקו את החרדים על ההתנתקות בעבור חופן דולרים זו אכן בושה וחרפה שאין כדוגמתה.

    השבמחק
  3. ההתנתקות הצילה חיים של אלפי יהודים שגרו שם ועוד אלפי חיילים ששמרו עליהם. תגיד מה שתגיד ההתנתקות הייתה הדבר הנכון במקום הנכון. וזה בלי קשר לליצמן שתמך רק בגלל כסף כך שמהשמים לא מענישים בנאדם על דבר טוב שעשה גם אם זה לא היה לשם שמים

    השבמחק
    תשובות
    1. הצילה אלפי יהודים... וסכנה עשרות אלפים בכל מחצית ארץ ישראל, מאילת ועד ראשל"צ.

      מחק
  4. הדברים מדברים בעד עצמם!

    השבמחק
  5. זעקת גוש קטיף עולה וזועקת,
    עשרות משפחות ללא קורת גג.
    ואתם ללא פקפוק ובשקט,
    שתקתם. כמעט כמו דג.

    וגם אם טוענים שזה לטובה,
    בשביל להגן על תושבים,
    נניח. כך מגרשים? באלימות?
    למה לא דאגו לבתים ולעבודה,
    למה חלקם עוד מתניידים?
    מילא התנתקות. אבל הדרך,
    גם הדרך בסדר?

    השבמחק
  6. אין שום קשר בין השניים מי שיודע קצת היסטוריה מפד"ל היא זו שחברה לשינוי תוך פגיעה חמורה בחרדים. ואחר כך ישבה בממשלה עד שכבר היה מאוחר מידי למנוע את הפינוי בזמן הדנו והצביעו על פינוי גוש קטיף מפלגתם של המפונים ישבה בממשלה! החרדים לא צריכים להיות צדיקים יותר מהאפיפיור אם הד"ל לא דואגים לעצמם אין זה תפקידם של החרדים לדאוג להם וודאי שאינם צריכים לשכב על הגדר עבורם אאחר הבגידה בחרדים. וכאז כן היום הבית "היהודי" מוכיחים פעם אחר פעם שבעבור נזיד עדשים מוכרים את כל הדת (למרות מחאות רבניהם) ופוגעים בחרדים. אז שלא יבואו בטענות כשהמצב יתהפך ולחרדים לא יהיה אכפת מהם.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין קשר בין השניים.

      בחבירת הסרוגים לשינוי - הם לא פגעו בחרדים, ובוודאי שלא סיכנו את קיומם הפיזי. בפוליטיקה הארורה, הזריז מקבל את הנתח השמן; ובלבד שבינינו, הדתיים, לא נפגע זה בזה.

      החבירה הזמנו לשינוי מצד הסרוגים, כמו שעשו זאת הש"סניקים בנסיבות פוליטיות אחרות, היה בה תובנה פוליטית מסויימת לשעתה, אך אכן גבתה מחיר נורא מידי שמים. זהו חשבון שמים הראשון.

      הגירוש הפוליטי מהממשלה של הסרוגים נכרך אפוא בגירוש פיזי מהבתים הפרטיים שלהם בדרום ורמיסתם כמוכי צרעת.

      עם זאת, עם הבנת המגמה הזדונית, הוספת הבנזין למדורה באמצעות אנ"ש - הייתה יותר מעמידה על הדם. וד"ל.


      מחק
    2. הם פגעו ועוד איך, בדיוק כמו היום הם החזיקו את הממשלה שנלחמה נגד הדת וקיצצה דרסטית בקצבאות הילדים מה זה אם לא פגיעה?! והחרדים חברו לממשלה רק לאחר שההצבעה על ההתנתקות עברה בכנסת והצביעו (חלקם) רק על חוק פינוי-פיצוי. ולאור כל זאת כאמור לא ניתן לצפות מהם לשכב על הגדר עבור הסרוגים שבוגדים בהם פעם אחר פעם (למרות שבשנים האחרונות החרדים תמכו בימין כמעט בכל הצבעה). יתנו-יקבלו לא יתנו-לא יקבלו. ככה פשוט.

      מחק
  7. וואו איך אני מחכה לפנות את ביתר

    השבמחק
  8. מילא שתקו כמו דג.
    שתקו כמו דג שמן
    כמו שמאלץ הערינג והשמן נטף על שפם כל חבר כנסת חרדי וכשאזל השמן הלכו לשמן (אריק) וקיבלו עוד שמן.
    אך שמן הוא שמן וישאר שמן
    יכול להועיל אך צריך להזהר לא להחליק עליו

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.