רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 30 ביוני 2013

עמיעד טאוב מסביר למה הרב דוד לאו הוא ציוני לעילא ולעילא

מאת עמיעד טאוב
 
הנני הקטן (לא פיסית) נרעש ונפחד להגן על כבודו של מרא ‫דאתרא דמודיעין הרב דוד לאו, שמאז נודע כי יתמודד על ‫משרת הרב הראשי לישראל, מצוייר בחלק מכלי התקשורת ‫המיגזריים, כאילו מדובר במארגן ההפגנות בחניון קרתא, אם ‫לא במנהיג נטורי קרתא.
 
מועמד ראוי. הרב דוד לאו (ויקימדיה)‫מי שמכיר מקצת שבחו של הרב לאו, יודע עד כמה הדבר ‫חוטא לאמת של מי שמנהל בתבונה וברגישות את תפקיד ‫הרב הראשי של העיר המעורבת מודיעין. בימים בהם נושא ‫השוויון בנטל כובש את הכותרות, והמאבק על דמותה של ‫הרבנות הראשית הופך לפומבי, טוב שידעו כל אותם מלעיזים ‫כי הרב דוד לאו הינו אחד המועמדים הציוניים הטובים, אם לא ‫הטוב שבהם, לחבוש את כס הרבנות.
 
המדובר בדמות רבנית ‫שנוכל כולנו להתפאר בה. רב ציוני יהודי תורני וישראלי (כל ‫אחד יכול לבחור את הסדר) מכיל ומאחד, הפונה ונותן מענה ‫לכל המגזרים בחברה הישראלית.
 
‫לא מעט נושאים יעמדו לפתחו של הרב הראשי הבא, החל ‫מתחום הגיור, דרך תחום הכשרות וכלה במינוי דיינים, ואת ‫המלאכה כבדת המשקל יש להטיל על כתפיו של מי שיכול ‫הן לבצע רפורמות והן לשמש כדמות לחיקוי. המוטו שצריך ‫לעמוד אל מול עיניו של הרב הנבחר, טמון בגישה שהציג ‫השבוע הרב לאו, לרגל יום פטירתו של האדמו"ר מגור.
 
‫האדמו"ר נשאל מדוע נענשו הזקנים והורחקו ממעמד הר ‫סיני, והשיב כי מדובר במענה של אותם מכובדים יהודים ‫למשה, שנתבקשו ע"י משה להגיע עימו אל פרעה, אבל הם ‫טענו כי עליהם להתמקד בלימוד תורה. לטעמו של הרב לאו, ‫תורה ללא מידת החסד והראייה של כלל ישראל, אינה תורה, ‫ומי שנשאר בד' אמותיו חוטא לעיקר. לטעמי אין גישה טובה ‫מזו למי שמיועד לתפקיד הרם.
 
‫להתמקד בעיקר ולא בטפל
‫אני יכול רק לקוות כי המרוץ לכס הרבנות יתמקד בעיקר ‫ולא בטפל. וכי הרב לאו או הרב סתיו שיכולים שניהם לשנות ‫את ההגמוניה המתנוונת של הרבנות ולהקנות לה רלוונטיות, ‫יבחרו לתפקיד הרם. נקודת זכות אחת יכול לרשום לזכותו ‫מי שייסד את ארגון צהר, על מאבקו כנגד הפיכת הקמפיין ‫לרבנות לפומבי, ובקשתו מ'המטה החילוני לבחירתו' להפסיק ‫לפרסם מודעות תמיכה בו. אבוי לנו אם גם העמדה הרוחנית ‫הגבוהה ביותר בעם תוכרע ע"י יחצ"נים, אנשי פירסום ‫ופוליטיקאים.
 
‫מה הוא לובש או מה הוא חושב?
‫הניסיון לפסול מועמדים לרבנות בשל מלבושם הנותן ‫ביטוי לעולמם הפנימי הינו בבחינת עוול בעיניי. השיקול האם ‫לבחור ברב בעל חליפה שחורה, מגבעת, סנדלי שורש או ‫שמלה, אסור שייכנס במכלול השיקולים לבחירת רב ראשי.
 
‫גם הרב קוק זצ"ל, אבי תורת הציונות הדתית, לא חבש כיפה ‫סרוגה או לבש מכנסי ג'ינס, ועדיין הצליח להתוות השקפת ‫עולם ציונית דתית לעילא. אינני יודע אם הרב דוד לאו ייבחר ‫לתפקיד. מה שכן, אני בטוח שהרב דוד לאו, או אם תרצו קצין ‫צה"ל ורב סרן במילואים דוד לאו מספר אישי 9366074, או ‫אם תרצו בנו של ניצול השואה 'לולק' מפיוטרקוב שבפולין, ‫שהפך ב-93' לרב ישראל מאיר לאו שליט"א, הוא מועמד ‫ציוני ראוי לעילא ולעילא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.