רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 30 ביוני 2013

מדוע ברחה הלבנה מהרבי מויזניץ והתגלתה רק לאחר שבירך על חצי לבנה?

כך מספרים בויזניץ

הסיפור המדהים שקרה בחודש זה אצל כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א:
במוצאי שבת קודש פרשת חקת, תחילת זמן קידוש לבנה, אחר תפילת ערבית פנה האדמו"ר שליט"א ואמר: נצא לקדש את הלבנה. המזכיר הרב משה לבין ניגש ואמר שהלבנה מכוסה בעננים. החסידים לא האמינו למשמע אזנם, הלבנה מכוסה מעננים בחודש תמוז?? הלכו ובדקו, ואכן, הלבנה מכוסה בעננים.
בחמישי בלילה הגיע כ"ק האדמו"ר שליט"א לתפילה בכותל המערבי לקראת נסיעתו לחו"ל לחודשיים. בכניסתו אמר: עדיין לא קדשנו את הלבנה, אי"ה אחר תפילת ערבית ואמירת תהילים נקדש את הלבנה ברחבת הכותל המערבי. אחר התפילה ופרקי התהילים כבר היה אחרי השעה שתיים וממש כמה דקות לפני צאת האדמו"ר לרחבה בכדי לקדש את הלבנה, נכנסה הלבנה אל מאחורי הבניינים הגבוהים שמול הכותל. האדמו"ר יצא ושאל מה עם קידוש לבנה, הודיעו לו שהיא נכנסה מאחורי הבניינים, נענה ואמר, בעז"ה נקדש במוצאי שבת קודש. שבת קודש שבתו רוב חסידי ויז'ניץ במחיצת הקודש לרגל השבת שלפני נסיעתו למנוחה בשווייץ, במוצאי שבת הודיעו בבית המדרש כי לאחר תפילת ערבית והבדלה יזכו כולם לעבור ולהיפרד מן הקודש. אחר תפילת ערבית אמר האדמו"ר כי היות ורוב הציבור כבר קידש את הלבנה, מפני טורח הציבור יקדש אחר שיעברו כולם להיפרד ולא אחר התפילה כנהוג ומיד הבדיל על הכוס והציבור עברו להיפרד. במשך השעות שהציבור עבר, יצא אחד האברכים מדי פעם לבדוק האם הלבנה זורחת בלי מניעות וכדו', ואכן הכל היה נראה כשורה. בשעה שתיים ורבע סיימו הציבור לעבור ולהיפרד מהאדמו"ר, האדמו"ר יצא לרחבת בית המדרש בכדי לקדש את הלבנה, והנה רגע לפני שיצא נכנסה הלבנה לענן כבד, האדמו"ר נשאר לעמוד כמה דקות לחכות שיהיה אפשר לקדש את הלבנה, אולם הענן היה גדול מאוד והאדמו"ר נכנס לחדרו, כעבור זמן רב הודיעו שרואים את הלבנה, האדמו"ר יצא הלבנה היתה בתוך ענן קל אבל ראו אותה בבירור, האדמו"ר התחיל לקדש את הלבנה, ועוד באמצע הברכה התכסתה הלבנה בחציה, האדמו"ר נאנח כמה פעמים כבדות בראותו את הלבנה שהתכסתה. המדהים הוא שכעבור כמה דקות אחרי קידוש הלבנה, נראתה הלבנה במלוא יופיה בלי שום ענן ברקע.


7 תגובות:

  1. מעשה נורא עוד יותר אירע אצל אביו הקדוש כו"כ פעמים במוצאי שבת מברכין כאשר ברירך על מאורי האש ברח לו הבשמים ויהי לנס..

    השבמחק
  2. אתה מבלבל את הקוראים כשאתה מספר על ויזניץ הקטן ושם תמונה {מאוד נדירה ויפה...} של ויזניץ הגדול...!!!
    אגב; אם אתה אתה עובר על כל תגובה איזה צורך יש בטירחה הגדולה שנצרכת עם כל תגובה, זה מקשה מאוד על הבעת דעה, אני אישית מנעתי את עצמי הרבה פעמים מלפרסם תגובות היות ולא הצלחתי לעבור את ההוכחה שאיני רובוט.... אודה לך מאוד על תיקון הדבר לטובת כל קוראיך הנכבדים.

    השבמחק
  3. יש לציין שמדובר ככל הנראה במנדל'ה ולא כפי המופיע בתמונה כי ככל הידוע האדמו"ר מויז'ניץ לא נוסע לשוויץ אלא לאנגליה

    השבמחק
  4. חיימקה שאולזון הי"ו, מבולבל על כל הראש,
    מרוב התלהבות שמקבל איזה לשון הרע, מילדון,
    שם תמונה של ישראלצ'ה, והסיפור אצל מנדל'ה...

    השבמחק
  5. אפילו הירח מתבייש להסתכל בפרצופו הדוחה.

    השבמחק
  6. מעניין מאוד ! נוסע לנוח בשוויץ , ממה? עובד במאפייה, סנדלר, מתנדב בבתי חולים, מרפא חולים, מתנדב בהצלה ? אפשר להסביר לי ממה לנוח ועוד בשוויץ, אי אפשר לשכור חדר בצפת, ומדי פעם לקבל חסידים הזקוקים לברכות, והצלה

    השבמחק
  7. יהודי קדוש

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.