רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 26 במאי 2013

אליכם רבני חב"ד אקרא - עשו הכל לאחדות המחנה

איני נוהג להתערב בעניינים כאלו, אבל כמי שבמשך חדשיים מקבל מאות מיילים ומסרים מכל הצדדים, מהצד המשיחיסטי ומהשפויים וגם מהרבנים, אני רואה צורך וחובה לפנות בקריאה אישית לרבני חב"ד ולכל העסקנים שבוחשים בקדירה לקראת ההכרעה מי יכהן כיו"ר אגודת חסידי חב"ד בישראל
 
אינני יודע מה בדיוק המשמעות של התפקיד הזה והאם באמת הוא משהו ביצועי או יותר עניין של כבוד. אבל אם יש בחב"ד אנשים עם טיפת אחריות וכבוד, ומבינים את המשמעות של המחלוקת ההורסת כל חלקה טובה ומה תהיה חלילה המשמעות של חרב איש באחיו. אני קורא רגע לפני ההכרעה לרבני חב"ד שהרבי מינה שיש להם אחריות ציבורית (בכוונה אני לא מפנה את קריאתי לכל מיני צעירים ואנשים הזויים שתפסו טרמפ על חב"ד שאין להם מינימום של אחריות) אל תביאו את חב"ד חלילה לידי פירוד. רוב רובם של חב"ד רוצים בהנהגה אחראית. אל תתנו לקבוצות הקיצוניות להכתיב את דרכה של חב"ד, ולכן אני קורא מכאן לעשות הכל לנטרל את הקיצוניים משני הצדדים, לנהוג בהגיון ולא לשלוף החלטות מהבטן כפי שהיה לפני 9 שנים. אם בויז'ניץ ובנדבורנא יכלו אז גם בחב"ד זה אפשרי, ועוד יותר קל מהאחרים
הפזיזות היא מהשטן, אל תלכו שבי אחרי אמירות קיצוניות לכאן ולכאן. כמי שרואה את התמונה בכללה, יש בהחלט מקום לכולם. הפערים בחב"ד לא גדולים, ולכן מצפים מבית הדין של רבני חב"ד לנהוג באחריות כבדה. זוהי שעתכם הגדולה ואני מקווה שתשכילו לעשות הכל לרצון קודשו של הרבי. כל חסידי חב"ד חייבים לקבל את הכרעת בית הדין שהרבי הקים ומי שלא מקבל את הכרעת בית הדין בוגד ברבי, מנגד בית הדין צריך להיות מאוזן ולהכריע לאחר שיראת את התמונה כולה ויבין את משמעות הההחלטה

7 תגובות:

  1. אליכם רבני חב"ד אקרא, עשו הכל שלא יהיה חוטא נשכר, עשו הכל שמי שמצפצף עליכם ומורד בכם, לא יהיה נשכר ולא יקבל פרס על הליכתו לערכאות...
    גם אם אותו טרוריסט מאיים עליכם שיפתח בית דין חדש, הגיע הזמן שניפרד לשלום, הם לא חב"ד ואפילו לא משל לחב"ד...
    אתם חייבים לעשות כמו בכל מחסידות יש תקנון יש מס חבר, מי שיחתום על התחייבות לשמוע בקול רבני חב"ד, אזי יכנס לרשימה וכו' ומי שלא יחתום אז שימצא לו חסידות אחרת ואולי יצטרף לחצירו של האדמו"ר מבת ים שליט"א...
    רבני חב"ד זכרו את ציווי התורה "לא תגורו מפני איש" הרוב המכריע של חסידי חב"ד נאמן לכם ונשמע לכם...אל תיכנעו לטרוריסטיים שעושים מיכם לעג וקלס כל השנה וכשמגיע רגע האמת, הם פתאום מחפשים אחדות ...

    השבמחק
    תשובות
    1. ומי הם אותם אלו שלא נשמעים לרבני חב"ד????????????

      מה שווילשאנסקי ולפניו הרב משה אשכנזי ביקשו כל הזמן זה שיהיה דיון מסודר בבית דין רבני חב"ד כפי שהרבי רוצה ודורש ולא שבית דין רבני חב"ד ינוהל על ידי הבריון אהרונוב שברצותו מכנס וברצותו מפזר.

      אולי בכלל אתה מתכוון לאהרונוב שאינו נשמע לבית הדין בכך שהוא עד היום ממשיך להעסיק אדם שמכונה בתואר דובר חב"ד בזמן שהרבי אסר שימוש בתואר זה????

      או אולי בגלל שהוא לא מקיים את פסק בית הדין מלפני כמה חודשים בדין תורה שהתקיים בינו לבין יוסקה לבנהרץ????

      מחק
    2. מי שהתגלה כבריון. זה אלה שהלשינו עליו בדברים שהם דשו בעקביהם כל השנים, רק שעליהם לא היה מי שילשין ויעשה מסירה...
      מי שהלך לערכאות הוא מצפצף על בי"ד רבני חב"ד.ההתנהגות של י.ב. ושל וילשנסקי ושות', מזכיר את מי שרצח את הוריו ולאחר מיכן ביקש רחמים מהשופט, כי הוא יתום...מצפצפים ומשמיצים את בית דין רבני חב"ד וכשמגיע רגע האמת , מבקשים אחדות.
      אהרונוב סובל בגלל קנאה ושנאה, הוא בכלל לא בריון, הוא איש נרדף ומסכן שאין לו לא יום ולא לילה...לפי גודל ההתנגדות שלכם שהוא יבחר, אני מבין שהוא חייב להיבחר, כל אדם אחר היה מתאבד מול ההלשנות שלכם...
      ובנוגע ליוסקה, אין לאהרונוב כסף כרגע הוא לא שילם במשך כמה חודשים שכר לעובדיו...אז יוסקה שבמשך שנים חלב את ה"פרה" בחביות והרויח כמו מנהל חברת היי טק מצליחה...שיחכה קצת בסבלנות...הוא יקבל כל מה שמגיע לו...עד הגרוש האחרון... הוא יחכה בסבלנות כמו כל עובדי צא"ח...ולבסוף ישלמו לו ...אבל איפה הבור ששתית מימנו מים אל תזרוק בו אבן? כל זמן שהמחלבה עבדה הכל היה בסדר, פתאום שהמחלבה הפסיקה לספק את החלב הוא נזכר שמשהו לא בסדר...אתם לא יכולים לדרוש מבית הדין שיתחשב בכם מצד אחד ומצד שני ללעוג לאנטליגנציה שלהם שאהרונוב מנהל אותם, אתם יודעים שהטענה הזו לא מחזיקה מים...והיא שקרית לגמרי זה רק תירוץ בשביל לסחוט את בית הדין...

      מחק
  2. "אני זכיתי לשמש כדיין, אני ישבתי בדיונים, אבל לא בהכרח אני תמיד חתמתי ואז בחלק מהרכבים האלה, שהיה חלק בעצם מסיפורי מה שנקרא זיופים של הרב דרוקמן קשורים בי.
    הכניסה בגיור לעם ישראל מורכבת משני רכיבים. היא מורכבת מהכניסה לעם והיא מורכבת מהכניסה לדת. הזהות הדתית והלאומית לעם ישראל, הזהות הזאת במשך אלפי שנים היתה זהות מחוברת. לא היתה הפרדה כזו.
    אבל, אנחנו חיים מאתים שנה שבתקופה הזאת, הזהות הדתית והזהות הלאומית היא לא בהכרח אותה זהות. ולכן, השאלה שעולה היום היא מה המשמעות של להכנס לעם ישראל. להצטרף לגיור. ויש אסכולה שאומרת הכל דתי. הכל מתחיל בקבלת עול מצוות והקפדה על קלה כבחמורה, ויש כאלה שמבקשים. אני אמרתי, יש כאלה ובציונות הדתית יש לא מעטים ואולי רבים, ואולי אפילו היה אפשר לסגור על הדבר הזה, שאפשר היה להינעל על איזשהי השקפה, שמקבלת בעקרון את ההצטרפות הלאומית + האמונה בא-ל אחד + עוד כמה עקרונות בסיסיים שאפשר היה לסגור עליהם כקבלה לעם ישראל.
    דא עקא המדיניות של בתי דין לגיור היא היתה מדיניות שבגדול ביקשה לרמות את כולם – היא רימתה את עצמה, היא רימתה את הצבור ולמעשה היא יצרה מצב שבו כולם חובטים במדיניות הזאת. והם אומרים אנחנו לא אשמים – אבל בעצם כולם מרגישים שיש כאן משהו לא הגון ולא ראוי כל בתי הדינים לגיור, רשמית טוענים שהם דורשים גיור שמשמעותו קבלת עול מצוות לכולם. וכל ההבדל בינם לבין נקרא לזה העולם החרדי הוא במידת החשדנות, במידת החקירות והדרישות אחרי. אין אנחנו דורשים וחוקרים. זאת המדיניות הרשמית.
    דא עקא יש בעיה – רוב המתגיירים אינם שומרים תורה ומצוות. כשאתה רואה את התוצאה הזאת במבחן הסטטיסטיקה יש ויכוח אם זה 60% או 70% או 80% זה לא כל כך משנה. ובגיורים הצבאיים אני חושב ש… אני מקווה שאני לא פוגע באף אחד. אני מוכן להמר שזה לא 60% ולא 70% אלא 90% שאינם שומרים תורה ומצוות. זאת אומרת את מי אתה מרמה? או אתה דורש או שאתה לא דורש. ואם אתה רואה שבמבחן התוצאה רובם אינם שומרי תורה ומצוות, זאת אומרת שכנראה או שאתה מרמה אותנו או שאתה מרמה אותם או שהם מרמים אותך. ואז מגיע מאמר לפני שבוע של הרב א. ל. ובצדק מבחינתו, צריך שדיינים יהיו תמימים…
    איך יכול להיות? האלף-בית של דיין זה שבן-אדם לא יהיה תמים. אם דיין אין בו פקחות ו70% 80% מהגרים עובדים עליו – אז אחד מהשנים – או שבאמת הוא לא ראוי להיות דיין כי הוא זה, או שבאמת הוא מרמה – ואז החרדים צודקים.
    ואם כך הדבר, ראש מערך הגיור: אמנם, צריך לדעת, זה מה שאמרתי, שכשאתה בא להתגייר, יש הבדל בין קצה אחד שבו אתה אומר "אני מצטרף להיות אדם דתי", לבין אדם שאומר "אני מצטרף לעם ישראל".
    מה זה עם ישראל? המושג עם ישראל, לבדו, היום יש בו הרבה מאוד הגדרות. מה הם ההגדרות ההלכתיות המחייבות שמאחוריהם יש לעמוד ועליהם אין להתפשר לא במבחן הלפני ולא במבחן האחרי…
    אם בן-אדם יגיד "אני מוכן להיות מסורתי", אבל הוא באמת מוכן להיות מסורתי, אני מקבל. כמו החבר. החבר מסורתי, בא לבית-כנסת, עושה קידוש בשבת … בדיעבד גם אם לא קיבל עול מצוות בכלל, זה בסדר".
    (תימלול דבריו במכון הישראלי לדמוקרטיה כ"ב סיון תשס"ח)

    השבמחק
    תשובות
    1. שיבינו על מה מדובר:

      איך חסיד של הרבי ועוד שליח! מעיז לשווק את הרב סתיו לרבנות? תגובה עם ציטוט
      הרבי על גזירת מיהו יהודי:

      http://youtu.be/sf_ntyg2b3Q

      הרב סתיו על צווי דינים בגיור ר"ל :

      חלק א':
      http://youtu.be/zc1EOXIB45Y

      חלק ב':
      http://youtu.be/SKA2PKWZ7FQ

      תימלול חלקי של דברי הרב סתיו:

      "אני זכיתי לשמש כדיין, אני ישבתי בדיונים, אבל לא בהכרח אני תמיד חתמתי ואז בחלק מהרכבים האלה, שהיה חלק בעצם מסיפורי מה שנקרא זיופים של הרב דרוקמן קשורים בי.
      הכניסה בגיור לעם ישראל מורכבת משני רכיבים. היא מורכבת מהכניסה לעם והיא מורכבת מהכניסה לדת. הזהות הדתית והלאומית לעם ישראל, הזהות הזאת במשך אלפי שנים היתה זהות מחוברת. לא היתה הפרדה כזו.
      אבל, אנחנו חיים מאתים שנה שבתקופה הזאת, הזהות הדתית והזהות הלאומית היא לא בהכרח אותה זהות. ולכן, השאלה שעולה היום היא מה המשמעות של להכנס לעם ישראל. להצטרף לגיור. ויש אסכולה שאומרת הכל דתי. הכל מתחיל בקבלת עול מצוות והקפדה על קלה כבחמורה, ויש כאלה שמבקשים. אני אמרתי, יש כאלה ובציונות הדתית יש לא מעטים ואולי רבים, ואולי אפילו היה אפשר לסגור על הדבר הזה, שאפשר היה להינעל על איזשהי השקפה, שמקבלת בעקרון את ההצטרפות הלאומית + האמונה בא-ל אחד + עוד כמה עקרונות בסיסיים שאפשר היה לסגור עליהם כקבלה לעם ישראל.
      דא עקא המדיניות של בתי דין לגיור היא היתה מדיניות שבגדול ביקשה לרמות את כולם – היא רימתה את עצמה, היא רימתה את הצבור ולמעשה היא יצרה מצב שבו כולם חובטים במדיניות הזאת. והם אומרים אנחנו לא אשמים – אבל בעצם כולם מרגישים שיש כאן משהו לא הגון ולא ראוי כל בתי הדינים לגיור, רשמית טוענים שהם דורשים גיור שמשמעותו קבלת עול מצוות לכולם. וכל ההבדל בינם לבין נקרא לזה העולם החרדי הוא במידת החשדנות, במידת החקירות והדרישות אחרי. אין אנחנו דורשים וחוקרים. זאת המדיניות הרשמית.
      דא עקא יש בעיה – רוב המתגיירים אינם שומרים תורה ומצוות. כשאתה רואה את התוצאה הזאת במבחן הסטטיסטיקה יש ויכוח אם זה 60% או 70% או 80% זה לא כל כך משנה. ובגיורים הצבאיים אני חושב ש… אני מקווה שאני לא פוגע באף אחד. אני מוכן להמר שזה לא 60% ולא 70% אלא 90% שאינם שומרים תורה ומצוות. זאת אומרת את מי אתה מרמה? או אתה דורש או שאתה לא דורש. ואם אתה רואה שבמבחן התוצאה רובם אינם שומרי תורה ומצוות, זאת אומרת שכנראה או שאתה מרמה אותנו או שאתה מרמה אותם או שהם מרמים אותך. ואז מגיע מאמר לפני שבוע של הרב א. ל. ובצדק מבחינתו, צריך שדיינים יהיו תמימים…
      איך יכול להיות? האלף-בית של דיין זה שבן-אדם לא יהיה תמים. אם דיין אין בו פקחות ו70% 80% מהגרים עובדים עליו – אז אחד מהשנים – או שבאמת הוא לא ראוי להיות דיין כי הוא זה, או שבאמת הוא מרמה – ואז החרדים צודקים.
      ואם כך הדבר, ראש מערך הגיור: אמנם, צריך לדעת, זה מה שאמרתי, שכשאתה בא להתגייר, יש הבדל בין קצה אחד שבו אתה אומר "אני מצטרף להיות אדם דתי", לבין אדם שאומר "אני מצטרף לעם ישראל".
      מה זה עם ישראל? המושג עם ישראל, לבדו, היום יש בו הרבה מאוד הגדרות. מה הם ההגדרות ההלכתיות המחייבות שמאחוריהם יש לעמוד ועליהם אין להתפשר לא במבחן הלפני ולא במבחן האחרי…
      אם בן-אדם יגיד "אני מוכן להיות מסורתי", אבל הוא באמת מוכן להיות מסורתי, אני מקבל. כמו החבר. החבר מסורתי, בא לבית-כנסת, עושה קידוש בשבת … בדיעבד גם אם לא קיבל עול מצוות בכלל, זה בסדר".

      מחק
  3. ר' חיים קראתי את מאמרך ואני מזדהה איתו, רק ברצוני לומר לך נקודה בכדי לתקן עוול נוראי שנעשה לאדם יקר והוא הרב וילשאנסקי שליט"א. מדובר באדם רך כקנה, טוב לב ופשרן מאד. הרב וילשאנסקי שליט"א נכנס לתוך המקום האפל הזה שלא ברצונו. הוא פשוט מובל על ידי כמה צעירים בעלי מחלוקת חסרי אחריות ששמחים לרוס את תנועת ליובאוויטש היקרה.

    והם אלו שמסתתרים מאחוריו והוא מקבל את כל החיצים.

    אני מתפלא שעדיין לא קלטת אחרי מאות מיילים שבעצם אחד הצעירים המסוכנים הוא אברך ידוע ומוכר בשם שמעון פיזם בנו של יגאל פיזם הקרוי שימעלה.

    מדובר בבחור עם כשרון של חנפנות יוצא דופן שיודע במתק שפתיו לרמות רבנים תמימים העוסקים בתורה ובקהילתם ובכך לספר להם שקרים ולרכל איתם על הכל.

    תשאל כדוגמא את הרב הרצל שליט"א מנצרת כמה פעמים ביום מתקשר אליו בשפת חלקלקות אותו שימעלה פיזם כדי לספר לו על המתרחש כביכול תוך השמצת אנשים והעברת מסרים איומים הכל במסווה חסידי.

    הרב וילשאנסקי מחמת חששו מכוחו הדומיננטי נתן לשימעלה פיזם משרה של 'משפיע' בישיבה והוא למעשה - כך שמעתי את אחד מבניו של הרב וילשאנסקי אומר - הוא מהווה בתוך הישיבה גייס חמישי נגד הרב וילשאנסקי!

    אני פונה בתגובה זו לשלשה אנשים

    קודם כל אליך ר' חיים: אנא תציל את הרב וילשאנסקי שליט"א איש של שלום ויושר מפני קבוצת צעירים רכלניים חסרי אחריות.

    אני פונה להרב וילשאנסקי שליט"א ולבניו היקרים והמסורים: תצילו את הרב מפני שימעלה וחבורתו שמחפשים ת רעתו!

    והעיקר אני פונה לשימעלה פיזם: הזהר והשמר! אל תהרוס את צפת ותפיל את הרב וילשאנסקי בגלל תיסכולים אישיים שלך וכד'. אנו יודעים שאתה גייס חמישי נגד הרב!

    השבמחק
  4. אני יודע שהרב וילשנסקי רוצה ללכת יחד עם הרב אהרונוב לבנות את חב"ד ולא להרוס. כל הספינים שיביאו לבית דין חדש ולהרוס את המוסדות של הרבי אינם מבית מדרשו של הרב וילשנסקי. אני פונה לרב ארונוב ולרב ברוד ולרבנים לקרוא לרב וילשנסקי ולסגור איתו את הדברים יחד עם הרב יוסי גינזבורג. הרב וילשנסקי הוא איש של אחדות ולא של מחלוקת. אל תייצרו לרב וילשנסקי דימוי לא נכון. בבקשה תקראו לרב וילשנסקי לדיון המכריע ותיווכחו לדעת שיש עם מי לדבר והכל יבוא על מקומו בשלום ונעיף יחד את כל הקיצוניים המשחיתים.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.