רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 20 במאי 2013

הצד השני במטבע - איך להתייחס להפגנה

מאת: בינוני

הציבור החרדי בארץ ישראל מוטרד כולו מנושא הגיוס, כל אדמו"ר וראש ישיבה, כל הורה ובחור, לצערינו הציבור לא מקבל הוראות ברורות בנוגע לצו ההתייצבות בגיל ההתייצבות, והציבור מתוסכל מאוד.
יתכן מאוד ואני גם בטוח ומשוכנע שמרן ראש הישיבה הרב שטיינמן שליט"א עוסק רבות בתחום ולא יושן בלילות מזה, אך יש כאן כשלון מוחץ בתחום ההסברה, הציבור מרגיש שמפקירים אותו, בשעה קריטי וגורלי זו.
במקום לפתוח מוקד 24 שעות, לאלו שקיבלו צו התייצבות שידעו מה לעשות, או פעילות אחרת שהציבור ירגיש שחושבים עליו, ולא שכל הורה שילדו מתקרב לגיל ה17 שיתחיל להיות מסוייט ולא ישן בלילות כי אולי מחר הוא הולך לקבל צו התייצבות.
אני מבין שאין פתרון אמיתי, ואף אחד לא יכול להבטיח מה יהיה, אך גם אם לא, להפקיר זה לא פתרון.
לא פלא שלעת כזאת כשר' שמואל אויערבך ואנשי הפלס מארגנים עצרת, באים לשם אלפים או עשרות אלפים, בתוך עמי אנוכי יושבת, הוא פשוט דורך במקום שכואב, ולא צריך לשכנע את האנשים להגיע, לדעתי אם הוא יעשה עצרות בבני ברק באלעד או בקרית ספר, גם יצאו אלפים לעצרות, - גם לא צריך להיות אויערבך בשביל זה, גם אם דמות אחרת תארגן את זה, בלי שום ספק שאלפים יצאו.
ולמה, כי הציבור מוטרד מזה מאוד, ולא יודע מה ילד יום.
אז במקום שתעבדו קשה לשכנע שהעצרת היתה כשלון, עדיף לעשות חושבים מה כן לעשות.
חבל, שר' שמואל יגדל ויקנה נקודות מהנושא הזה, כשזה ממש לא צריך לקרוא, אך אם אף אחד לא יעשה כלום, זה לא יעשה טוב למערכת הכללית בציבור הליטאי, הם מכשירים בידיים את ר' שמואל, והם נותנים לו לגדול.
בו בזמן שאנו חוגגים את הניצחון הגדול של שנה ל'יתד נאמן', צריך להיות קצת מציאותי בנוגע לר' שמואל, שעם כל גדולתו בתורה כנראה, אך לפני שנה אף אחד לא שם עליו, והוא לא היה רלוונטי, אך אם יתנו לו ככה להשתולל בתחום הגיוס, המניות שלו יעלו ויעלו.
אל תחשוד בי, אינני שונא, ואינני מחבל, אני חסיד, ואצלי ברור שמרן הרב שטיינמן שליט"א הוא המנהיג הבלתי מעורר לפחות של הציבור הליטאי, אך אני מרגיש שמשחקים כאן לידיו של ר' שמואל ואנשי הפלס, וחבל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.