רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 23 במאי 2013

בין ביקורת בונה למציצנות ורכילות

ר' חיים שלו' רב.
ראשית רציתי להודות לך על המאבק החשוב שאתה מנהל כנגד הבריונות וההשתררות וסתימת הפיות במגזר החרדי. אולם, רציתי לחדד נקודה שיש הבדל מהותי בין עיתונות חוקרת ודעתנית,לבין נושאים צהובים ומציצנים.
לענ"ד ישנו ערבוב בין נושאים אלו אשר אינו מוסיף כבוד למאבקך האמיתי ולמטרה אשר נרתמת אליה.
לדוגמא : ביקורת על ראשי ישיבת חדרה לגבי התנהלותם מול הרב שטיינמן ודאי לגיטימית ונכונה,ביקורת על נהנתנות אישית ורמה רוחנית נמוכה –מציצנות.
ביקורת על האדמו"ר מבלז על ניפוח הוצאות חתונה מוגזמות ונסיעה ברכב פאר בזמן חירום כלכלי-ביקורת נכונה, דיווח על שיקולים קטנוניים את מי מזמינים לחתונה ולמה-מדור רכילות.
ניתן להוסיף דוגמאות רבות על עירוב תחומים אשר ניתן לזקקו ולצרפו.
העיסוק בנושאים  הצהובים גורם לתחושת חוסר נחת שלי (גילוי נאות: אני משתייך לציבור החרדי-לאומי),היות ואני מצפה שמנהיגי הציבור החרדי למחנותיהם יהוו דמויות מופת,והוויכוח עימם במקומות שיש ויכוח,יתרכז רק בנושאים אידיאולוגיים וערכיים.
בכל מקרה,
לא באתי להחליש אלא לחזק.
בברכה.

הערתך לכאורה במקומה, אבל צד שני למטבע, הבדל תהומי בין בלוג לעיתון שבו יש מדורים, אתה יודע היכן חדשות, היכן פובליציסטיקה, והיכן צימוקים, דברים כאלו משבצים כל דבר במקומו. בבלוג בעיה, אין דבר כזה מדורים ולכן אם שמת לב מידי יום אני מרכז את החומר ומעלה אותם עם סדר, את החם והכי חשוב תמצא למעלה, באמצע פובליציסטיקה ולמטה מילתא דבדיחותא תמונות מעניינות ודומיהם

ועתה לענין מה שאתה קורה מציצנות או רכילות. אני מבין מדבריך כי אינך מהעולם החרדי-ליטאי ובודאי שלא החסידי, שם נושאים אלו הם הכי חמים בשוק, את מי כן הזמינו מי בא ומי לא בא ומדוע, התנהגות אחים אדמורי"ם, בני דודים דוגמת מכנובקה ובעלזא, אחד כן הזמין השני לא הזמין או שהזמין בדרך שרצה שיבין כי אינו רוצה שיבא, זו לא רכילות, זו פוליטיקה

ובאשר להתנהגות אותו ראש ישיבה, זו לא מציצנות, דברים כאלו צריך לדעת. לא יתכן שההוא ישחק 'גדול' יקבלו את דבריו מפני שהוא משכמו ומעלה כשלמעשה מדובר בבעל תאוה קרייריסט שאינו שונה מדייקן באוניברסיטה. אנו מצפים להתנהגות אחרת ממי שמכונים 'גדולים', אל תשכח שאחד כזה בעשור הבא יהיו מי שידחפו אותו ל'מועצת גדולי התורה' האם אתה רוצה לחיות בחושך, וכאלו יהיו מנהיגיך?

אנו שבעים מצבועים ושקרנים, אנו מחפשים ורוצים מנהיגי אמת, מי שלא רק חזותם הוא של 'גדול' אלא מציאותם כזה
חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.