רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 24 במאי 2013

מהיכן לוקחים המשיחיסטים את גישתם ותורתם?

לבקשת רבים המבקשים להבין על סמך מה הם נוהגים כפי שהם נוהגים מביא אני את דבריהם וכתביהם ותכריעו אתם אם יש צדק או שהם טועים
האם הרבי חי בגוף גשמי?
 בגמרא במסכת תענית עמוד ה' כתוב: "יעקב אבינו לא מת" ושואלת הגמרא בהמשך: אם יעקב אבינו לא מת, אז את מי ספדו, את מי חנטו, ואת מי קברו? ועונה הגמרא: "מה זרעו בחיים, אף הוא בחיים" - מי שהותיר אחריו ילדים ויש לו דור המשך - כאילו הוא חי, כי ילדיו ממשיכים את מורשתו. באותה גמרא רש"י אומר: איזו מן תשובה זו? כל אדם שיש לו ילדים שממשיכים במורשתו יגידו שהוא חי, אז מה התשובה פה? ורש"י ממשיך ועונה: נדמה היה להם שהוא מת. כל האנשים סביב מיתתו של יעקב דימיינו אותו מת ולכן ספדו, חנטו, וקברו וכו'. אבל בתכל'ס יעקב חי בגוף גשמי. אבל המהרש"א חולק על רש"י ואומר: יעקב אבינו חי בנפש ולא בגוף גשמי. מי שרוצה יכול ללכת לפי שיטת המהרש"א, ומי שרוצה יכול ללכת לפי שיטתו של רש"י. ומי שפוסק לפי רש"י - זו זכותו, שרש"י קדם למהרש"א ב-500 שנה. הרבי הוא נשיא הדור. "נשיא" - ראשי תיבות: ניצוצו של יעקב אבינו.

בגמרא במסכת סנהדרין צ"ח כתוב: "אמר רב אם מן חייא, כגון רבינו הקדוש, אם מן מתייא הוא, כגון דניאל איש חמודות". פירוש הדבר הוא: אם המשיח יבוא מאנשים שחיים כאן איתנו בעולם הזה כמו רבינו הקדוש שזה רבי יהודה הנשיא שחי באותה תקופה. ואם הוא יהיה מן המתים, כמו דניאל איש חמודות שחי בתקופת חורבן בית ראשון. ורש"י באותו מקום בגמרא מפרש: לא מחייב שזה דוקא דניאל מן המתים, אלא כל צדיק שנפטר בכל דור שהוא יכול להיות המשיח. במסכת פסחים יש תוספות שמסביר כך: בביאת המשיח כשעם ישראל יביא קרבן פסח, משה ואהרון יהיו עמהם עוד לפני תחית המתים הכללית.

מכאן לומדים שבעתיד לבוא קודם תהיה תחית המתים לצדיקים, ולאחר מכן יבוא המשיח, והצדיקים שקמו לתחיה יקבלו את פניו. ולאחר בא המשיח שאז כבר לא תהיה שנאה, קנאה, תחרות, ומעדנים יהיו כעפר הארץ - אז תהיה תחית המתים הכללית, שכל מתי ישראל יחיו בחזרה. הרמב"ם כותב בהלכות מלכים סימנים לזהות מלך המשיח. והסימנים הם: בן אחרי בן לדוד המלך. עוסק בתורה ובמצוות כדוד אביו. יכוף כל ישראל ללכת בדרכי התורה. וילחם מלחמות ה'. זאת אומרת מלך המשיח צריך להיות צאצא לדוד המלך, ולהתנהג כמו דוד, ולגרום לעם ישראל לקיים תורה ומצוות. הרבי הוא בן אחרי בן לדוד המלך וכמובן הנהגתו כמו של דוד המלך. הרבי היה הראשון בעולם ששלח שלוחים לכל מקום בעולם, והראשון שייסד את 10 המבצעים - המצוות העיקריות ביהדות. ועל ידי כך יהודים רבים התקרבו לתורה ומצוות עוד לפני שקמו תנועות התשובה למינהם. הרבי הוא הראשון שלחם מלחמות ה', כבר לפני עשרים שנה הרבי התריע על ארץ ישראל השלימה - שאסור לוותר לגויים ולחלק חבלי ארץ. וכיום אנו רואים כמה צדק. כי כמה שנותנים יותר תאבונם גדל ורוצים עוד וכו'. דבר שני שהרבי מאוד נלחם בזמנו, זהו על חוק מיהו יהודי. וכשהרבי זעק על כך, אפילו החכי"ם החרדים לא הבינו על מה המהומה, והיום כבר הם מבינים ומכים על חטא. שדרך הפירצה בחוק נכנסו הרבה גויים לארץ בזהות "יהודית". היות שאנו נמצאים בדור שהוא אחרון לגלות, וראשון לגאולה, וכל הפרמטרים שהזכרנו לעיל נמצאים ברבי, לכן הרבי הוא מלך המשיח ויוליכנו מהרה לגאולה האמיתית והשלימה

3 תגובות:

  1. אבל הרבי נפטר והרמב"ם פוסק במפורש שמי שנפטר לא יכול להיות יותר המשיח זהו נגמר הסיפור כל כך קשה לקלוט את זה!?

    השבמחק
  2. בס''ד
    א)כל הגמ' על יעקב אבינו ע''ה ודוד מלך ישראל שחי וקים ונפטר בשבועות בגיל 70 וכ'ו אינם דומים כלל להנ''ל
    ב)עיין בלקו''ש חל''ה עמ' 207 הע' 6 למט בענין הגמ' ''אם מן חייא הוא '' והבן ש''משיח שבדור'' חייב להיות מלובש בגוף בעוה''ז הגשמי וכך בשד''ח פאת השדה ח''א כלל ע' ובשו''ת חת''ס חו''מ סצ''ח
    ג)הרמב''ם מדבר בשפה הלכתית פשוטה והרבי זי''ע לא נעמד כמלך ואין הפי' בזה'' מאן מלכי?-רבנן'' כ''א מלך כפשוטו כבר כוזיבאוכ'ו
    ומלחמת ה' א''ז ''מלחמת הדת'' שזה הרי כבר כלול במילים ''יחזק בדקה''
    לסיכום הרבי זי''ע לא שונה בכל הנ''ל מהרבי הריי''צ זי''ע ושאר רבותינו נשיאינו שהסתלקו
    ''דוב השלום''

    השבמחק
  3. הרמבם מדבר על משיח חי בגוף גשמי שהיה מלך לפני שהוכרז משיח!!! וגם אח"כ ה"ה רק "בחזקת שהוא משיח" עד שיקבץ נדחי ישראל ויבנה בית ה' בירושלים.... שאז הוא וודאי משיח....
    ליובאוויטשע אייניקעל

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.