רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 19 במאי 2013

מלחמת גרביים (לבנות ושחורות) בין בעלזא למכנובקה בשבת בבורו פארק

השבת בבורו פארק היתה מטושטשת, בדרך כלל אתה מסתכל על מישהו אתה יודע על פי הלבוש מי הוא וויזניצער או בעלזער. אבל השבת הגיעו לבורו פארק איזה מאה מכנובקערס על מנת לשבש את שמחת בעלזא, הם החליטו להפגין עם גרביים שחורות

ובואו תשמעו סיפור

חסידי בעלזא בבארא פארק לבשו השבת גרביים לבנות לכבוד שבת אויפרוף של הנכד שלום (כידוע בבעלזא לובשים גרביים לבנות רק בחג). כ-70 חסידי מאחנובקא מוויליאמסבורג עשו את השבת בבארא פארק והסתובבו ברחובות ובבתי כנסיות עם גרביים שחורות דוקא להפגין כוחם. זו הפעם הראשונה שחסידי מחנובקא יכלו להפגין מפגן של כח אדם נגד בעלזא,

נכון שחסידי בעלזא מונים כ-600 משפחות בבארא פארק וחסידי מחנובקא הם פחות או יותר רק מאה, אבל הגרביים שלהם השבת היו בולטים בהיותם היחידים עם הלבוש הבעלזאי. חסידי בעלזא שהיו בשבת בבורו פארק נראו כמו כל החסידים  האחרים וויזניץ ובאבוב הלובשים כל שבת גרביים לבנות, חסידי מחנובקא כבשו השבת את  הלבוש הבעלזאי הם היו היחידים עם הלבוש הזה

8 תגובות:

  1. חיים איר רעדט שטותים והבלים
    אני גר בבורו פרק, הייתי פה בשבת, הלכתי לכמה קידושים ושולעם זכר'ס ולא ראיתי אף אחד "ממאה השווארצע זוקן" שכ"כ שמחת איתם
    פשוט לא היו ולא נבראו
    אתה חי בחלום בהלות
    תתעורר

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני הייתי השבת בבורו פארק לרגל שלום זכר וברית אצל נכדי, ושלשה מכנובקערס עם גרביים שחורות מווילימסבורג סיפרו לי כי הם באו להפגין גרביים שחורות

      מחק
    2. 1) אתה מודה שראית רק שלושה, אז איך זה הולך ממספר 3 למאה? איזה זכוכית מגדלת יש לך, גם אני רוצה המגדלת הזאת בארנקי, יש רק שלוש דולרים, עם המגדלת שלך יהיה לי מאה! וואלה איזה כיף!!
      2) "הם סיפרו"! ממש! הם סיפרו! ואתה מאמין להם? אתה חושב שאברכים ממחנוקבקה הם כ"כ טיפשים לעזוב המשפחה והדירה ונסעו לשבות בבורו פרק רק בגלל להראות שווארצע זוקאלאך ברחוב???!!!
      3) בבית מדרש של מחנובקה בורו פרק אין אפילו 50 מתפללים, ומתוכם יש רק רבע של הציבור שהולך עם שווארצע זוקאלאך, חלק הגדול הולך עם לאנגע הויזן, וחל עם ווייסע בכל שבת, והאדוקים הקנאים שיש היתה להם שמחה משפחתית, כנראה איזה אופריף בבורו פרק, ואתה מצאת בדיוק אותם, והם עשו מזה בדיחה שהגיעו "לסדר" היותר "מאלף, אברכי בעלזא שגרים בבורו פרק, ע"י השטיקל הנוראי והחכם "עם גבריים שחורים" וואה! איזה "פליק"!
      חיים יקירי, בדרך כלל אני קונה הסיפורים שלך אבל אם ככה הולך הסיפורים שלך, אז יש לי הירהורים על כל ה"ידיעות" שאתה מוכר לנו...
      תפסיק עם "קינדערישע" ידיעות, ותתחיל לדווח רק "צימעס"
      בכל זאת ר' חיים, אני אוהב אותך!

      מחק
  2. מענין לראות עד היכן הידרדרה היהדות החרדית . אירועים כמו חתונה משפחתית נעשו להתגוששויות על כוח והצגת עוצמה. מחרחרי ריב כמו שאולזון מוצאים "קרובים" ו"מקורבים" שלא הוזמנו, או לא הוזמנו מספיק, או לא הוזמנו יפה...אנחנו עוסקים בשטויות ושוכחים את העיקר. שאולזון מלבה את האש הזרה ומוסיף לה מפנטזיותיו והמצאותיו.

    השבמחק
  3. הם לא לבשו לבוש בשלזא כי בשבת זו לבוש בעלזא היה גרביים לבנים.
    אולי הם לבשו בגדי חול כי בשבת זו כל העולם לבשו גרביים לבנים, ושחורים הוא רק בגד חול

    השבמחק
  4. קשה לי להבין איך זה קשור ליהדות בכלל.
    דומה יותר ויותר לכת הזויה

    השבמחק
  5. נו כולם בהיסטריה האם היו או לא היו וכבר שואלים תמיד היינו מאמינים לחיים וגם היום אני מאמין לו ולמה ? כי הוא מביא את הידיעות הכי חמות והכי אמינות בניגוד לשאר העיתונים והשבעונים ובזכותו בערלע גולש כמה פעמים ביום באתר הזה והוא פשוט יוצא מדעתו והוא לא מבין איך דברים בחדרי חדריו מיד מפורסמים אצל שאולזון .כנ"ל אצל הסטמרים והגרעס ואצל המתנגדים ואפילו אצל חב"ד נגמרו הימים שמשתיקים באיומיים והפחדות :
    שאולזון בשטח כולם במתח
    ועל פי רוב יש לא מעט מהעסקנים בעולם החרדי כל בוקר מבררים מה קורה אצל שאולזון

    השבמחק
  6. חיים, תשאל סוכני הנסיעות בבורו פארק כמה אנשים נסעו מבורו פארק לשמחת בית בעלזא. יותר מאלפיים..

    כנראה שיש לך משקפת שיכול להגדיל ולהקטין את האפקט של הסיפור.

    אגב, אני גר בבורו פארק ולפני זמן מה קראו לי ברחוב 14 לצרף למנין בשבת בבוקר וזה היה המנין הגדול של מאכניווקא.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.