רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 20 במאי 2013

בעקבות הפרסום ב'בעולמם של חרדים' על מעשיו של ר' אהרן קוטלר החליטה משפחת קוטלר להתפייס עם חב"ד ומשפחת אשכנזי

מאת: איש ירושלים

הסערה סביב הפגישה ההיסטורית של הגאון החסיד רבי מרדכי שמואל אשכנזי רבה של כפר חב"ד נכדו של הרב מאיר אשכנזי רבה של שנחאי מי שסבל יותר מכל מנחת זרועו של ר' אהרן קוטלר, עם בני משפת קוטלר, הוא בזכות הפרסום הבלעדי שהופיע בחודש האחרון ב'בעולמם של חרדים' על התנהגות חמורה ביותר של הרב אהרן קוטלר נגד אנשי חב"ד ואמשינוב, ובעקבות הפרסום זרמו למערכת עשרות עדויות כולל מליטאים שאישרו את הדברים.

במשפחת קוטלר הבינו שכעת זה הזמן להביא לפיוס דווקא עם גדול רבני חב"ד בארץ ישראל מי שגם נכדו של הרב מאיר אשכנזי הנפגע הגדול מר' אהרן קוטלר. הפגישה הייתה מרגשת מאד והיה ניכר שנשבר הקרח בין הצדדים שהחליטו לשים את הדברים מאחורה ולפתוח דף חדש.

אם אכן לייקווד תוכיח ששנאת החסידים מאחוריה וכי הגיע הזמן לשנות כיוון ולהבין שחייבים לחיות בשלום ובאחדות ליטאים וחסידים והיה זה שכרנו. אין לנו עניין חלילה להשמיץ ולהכפיש מטרתנו לשבור את נגע המחלוקת והשנאה שהנחיל הרב שך בניגוד לדעתם של גדולי הדור האמיתיים שראו במעשיו של הרב שך חורבן ליהדות החרדית וכיום רואים עד כמה הם צדקו.

כמה נלחם הגאון ר' דוד פוברסקי והגאון ר' דב לנדו נגד הרב שך והזהירו אותו שיפסיק עם המחלוקת שלו נגד חב"ד והחסידים וכי דרכם של בני התורה לא בפוליטיקה אלא בתורה בלבד אבל הרב שך העדיף מחלוקות עיתונים ומפלגות ולבסוף יצא מזה העגל ששמו נתי גרוסמן וביזוי גדולי הדור ובראשם מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א. נקווה שאנו בפתח עידן חדש שיביא גם את הגאולה ומשיח צדקנו במהרה בימינו. 

5 תגובות:

  1. גדולי ישראל אמיתיים ?
    ומי קובע הרב שאולזון או העיתונאי שאולזון?

    וגם נניח שהרב שאולזון הוא המדבר - האם מתניו

    מגיעים לאצבע קטנה של הרב שך ?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני ליטאי אבל המחלוקת שהייתה הביאה נזק גדול לנוער שלנו. הגיע הזמן להפסיק עם זה אחת ולתמיד. ולכן אני חושב שהפגישה בליקווד היא חשובה מאד. אנחנו אמנם לא חב"ד אבל צריך להפסיק עם השנאה הזאת ולהבין שיש בעם ישראל כמה שבטים.

      מחק
    2. בהחלט מגיע. גם סבתא שלך מגיע. ( אם היא יהודיה)

      מחק
    3. חסידה על שתי רגלים20 במאי 2013 בשעה 6:01

      בלי להכנס להתלהמות (שאולזון כבר נכנס...)
      נדהמתי לקרוא את הידיעה.
      שאולזון או מישהו - אפשר להפנות אותי למקורות הסטוריים אמינים?

      מחק
  2. קשקוש.

    הרב אשכנזי נסע לשם כי בן דודו הליטאי חיתן בן עם משפחת קוטלר וביקש ממנו לבוא לחתונה מאחר והיה בין כך בארה"ב לחג השבועות.

    הרב אשכנזי הרי אינו מפספס אף הזדמנות לקבל קצת כבוד וכותרות, ולכן רץ לשם מבלי לבקש כל מחילה אל סיפורי שנחאיי

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.