רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 13 במאי 2013

אלי ישי! איך תוכל להסתכל למצביעים שלך בעיניים?

מאת עקיבא וויינגרטן



לכבוד השר לשעבר ח"כ אלי ישי.
אני פונה אליך לאחר שקראתי שחזרת להרב עובדיה לאחר ה10 ימים שניתנו לך להחליט עם חוו"ד היועה"מ שאוסר עליך לנהל את רשת החינוך בו בזמן שאתה מכהן כחבר כנסת, ואז אני חושב לעצמי, נו באמת אלי, לא מתאים לך לרדת לרמה הזו, אתה חושב את כולנו אהבלים?
כולנו זוכרים שכשדרעי נכנס לכלא נאמר במפורש שהיו"רות ניתנת לך כפיקדון, שאתה תשמור על זה עד שהוא יחזור, ככה זה עובד כשמקבלים פיקדון, כשבא בעל הבית צריכים להחזיר לו את זה, אבל מה לעשות, אתה למדת במהלך השנים את מה שדרעי כבר הספיק לשכוח, איך מנווטים דברים בבית ברחוב הקבלן, הצלחת לדחוק את הקץ בעוד כמה שנים, אולם כעת זה הגיע לך בהפתעה, ועל אף כל סימני ההזהרה, התעלמת. כעת לא נותר אלא לרדת מהעץ הזה בצורה יפה ככל שניתן.
תגיד לי אתה ותסתכל לי בעיניים, מה נראה לך? אלו שמנהלים את העניינים שם אצל הרב עובדיה הם ילדי גן? הם לא יודעים שאסור לח"כ לעבוד בעבודה נוספת? זה בדיוק מה שהם אומרים לך, לך הביתה אלי! נותנים לך סולם יפה לרדת, תוכל להגיד שאתה עושה את ציוו מרנך בעיניים עצומות, לא שואל שאלות, מתפטר מהכנסת ומחזיר עטרה ליושנה, אל תבוא עכשיו עם התירוץ הדבילי שהיועה"מ לא מרשה לך, זה לא תופס, שנינו יודעים שאתה משחק אותה טמבל, ולא רק אנחנו, כל מי שקורא את הידיעה.
אני גם לא רוצה להיכנס למדד המוסרי בינך לבין דרעי, ייתכן מאוד ואתה מתאים הרבה יותר להמשיך לכהן כיו"ר מאשר דרעי, אבל הוא זה שהקים את התנועה הזו, הוא הבעל הבית הטבעי, וכמה ששאולזון ימשיך לחבוט בו על כל השחיתוית שעשה או לא עשה, עדיין הוא בעל הבית, וכעת כולנו רואים זאת שוב, לא יעזור לך אלי, היו שתמהו למה דרעי הסכים לחזור מבלי לעמוד בראש, אבל כל מי שמכיר איך הוא עובד ידע מיד להגיד - 'אל תדאגו לאריה, הוא יאכל את אלי בלי מלח'... ואכן זה מה שהוא עושה לך, עם מזלג וסכין.
בתור שומר הפיקדון היה הכי יפה אם היית עושה זאת לבד, ברגע שתמה תקופת הקלון, היית מניח את המפתחות בכבוד ואומר תודה ולהתראות, אנשים היו מכבדים אותך הרבה יותר, הסיבה שלא עשית את זה, כי כנראה קראת טוב את המפה בתוך הבית פנימה, והבנת שלא רוצים אותו, מה קרה לך עכשיו? התעוורת?
עכשיו אתה אומר שאתה שוקל לרוץ לראשות העיר בירושלים? הרי גם בשביל זה תצטרך להתפטר מהכנסת, אז מאי שני ראשות העיר ממנכ"לות רשת החינוך של ש"ס? מה תגיד כשתרוץ לעירייה? 'מרן בוכה'? תקשיבו למרן בו בזמן שאתה צוחק לו בפנים? איך תוכל להסתכל למצביעים שלך בעיניים?
אתה עשית רושם חביב במהלך השנים, לא הכי חכם אבל גם לא רשע ומושחת, אל תתלכלך כעת, אתה שיכור אלי, שיכור פוליטי, לך לישון! מי כמוך יודע מה קורה כשמעצבנים את בני הבית יתר על המידה, אתה תפסיד הן את עוה"ז (ר"ע י-ם) והן את עוה"ב (מנכ"ל החינוך התורני). לא חראם?

3 תגובות:

  1. כל מילה בסלע. הבעיה שאלי ישי רואה מדי הרבה כתבות... ואנשים כמוך עושים סוויץ׳ במוח ומחר כותבים עם כל ההיגיון לטובת ישי.

    השבמחק
  2. שטויות מי זה הכותב העילג?

    השבמחק
  3. שמתי לב שיש שקר שחוזר על עצמו שוב ושוב, ויש כאלה שכבר משוכנעים שזה אמת. השקר הוא שדרעי הקים את ש"ס (ולכן היא שייכת אליו).

    האמת היא שאריה דרעי לא הקים את ש"ס. נקודה.

    הוא השתלט על המפלגה לאחר שהרב פרץ הקים אותה (ולאחר שהריח את הפוטנציאל הגלום בה).

    נקודה נוספת שראוי לזכור: אריה דרעי גורש מש"ס לא בגלל האולטימטום של אהוד ברק (זה היה רק אמתלא, ואילו רצו היו עומדים על שלהם) - הסיבה שהוא גורש היתה הבנת אנשי בית הרב יוסף כי דרעי משתמש ברב כבובה וחותמת גומי, ולכן ראוי להיפטר ממנו ולמנות תחתיו איש נאמן. (וגם אם היו כאלה שסברו כי דרעי שווה אלקטורלית יותר מישי (מה שהתברר כלא נכון) - אמרו "אדם רוצה בקב שלו מתשעה של חברו" עדיף פחות מנדטים אבל שהרב יהיה בעל הבית).

    דרעי, כך נראה, הפנים את המסר בעשור פלוס שבהן היה מנודה מן המפלגה. (ואולי ימים יגידו אחרת)

    בכל אופן, לא יאומן לאיזה שפל הגיע דרעי ואנשיו שמטפטפים (ע"י שכירי החרב והעט) כזה ארס כנגד אלי ישי.

    כל ניסיון להשוות בין מצבו של דרעי אז לשל ישי כיום הוא דמגוגיה זולה. ולדברי הכותב מר ויינגרטן, גם אילו היו דבריך נכונים שדרעי הקים את ש"ס, עדיין אין שום סיבה שאלי ישי יעזוב את הכנסת (בניגוד למצב המשפטי הסבוך שבו היה נתון דרעי בימים ההם). כל הניסיונות האלה לאלצו לעשות כן היא רדיפה אישית ואכזרית.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.