רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 12 במאי 2013

סערט ויז'ניץ: הזדמנות היסטורית לשלום בין הגיסים הוחמצה

הממשיך של הממשיך בסרט ויזניץ
מאת חסיד סרט ויזניץ:

בטרם המריא בן האדמו"ר לקהילה בב"פ לרגל הרחבת בית המדרש הוזהרו חברי המשלחת שהצטרפו אליו לבל יעזו להגיב לפרובוקציות אם יהיו מברי הפלוגתא וק''ו שלא ליצור מהומות כנגדם, ההנחיה היתה ברורה לשחק עסקים (שלא) כרגיל. ואכן בעת שהרב היה בדרכו לבית המדרש ארב לו אחד ממתפללי בית המדרש של גיסו והגיש ידו לשלום, לא היו נפגעים באירוע הזה.

כמו"כ בתפילות השבת השתתפו חלק ממתפללי בית המדרש של הגיס והתקבלו באיפוק. כבר בימים הראשונים לביקור החלו נסיונות מטעם בני משפחת הרב להניע מהלכים לחזור לשולחן המו"מ ואולי אף לשוב ארצה עם הסכם שלום.

אך הסכת ושמע ר' חיים על מה נכשל המו"מ: אחד מבני משפחת הרב התקשר עם ראשי קהילת הגיס ואמר להם שנמאס להם ממריבות ומעוניינים לסגור את הסיפור ראשי הקהילה שמחו על הרעיון ואמרו לו שמבחינתם מוכנים לדרישות שלהם גם בעניין השם 'סערט ויז'ניץ' שזה סלע המחלוקת, אבל שיעלה הרב לבית אחותו להגיד לה שלום או לפחות לבית ר' דוד רוט מבני קהילת הגיס ששפך על המוסדות בחיפה כסף לרוב ושהרבי היה מתארח בביתו כשהיה מגיע לב"פ בעבר,  יצוין כי גם לבני קהילת הגיס נמאס מהרב שלהם ומשפחתו, אין זה סוד שבית המדרש לא נפתח מ'ברוך מרדכי' זו היתה הזדמנות לפרוש מן הקהילה שהיתה בגלל השליטה שהיתה לחיפה שם ע"י מספר אנשים שלא מקובלים על כל בני הקהילה, מה שחשוב להם זה הקשר עם הרבי שליט"א והחגים בחיפה.

לאחר זמן מה התקשר חזרה אחד מבני משפחת הרב לנציג קהילת הגיס ואמר שהתנאי הראשוני שלהם זה רק אם יבואו לאביו, הוא לא יוצא ממעונו לפגוש אותם. ובכן, הוחמצה ההזדמנות ההסטורית בגלל משחק הכבוד של מי יבוא למי

6 תגובות:

  1. אין סיכוי שהרב שליט"א היה מעורב במשחקי כבוד,
    אם כבר זה בנו ברוך שעושה הכל.... וד"ל

    השבמחק
  2. אלמלא הממשיך של הממשיך, יתכן ואפשר היה לאחות את הקרעים ולעשות שלום בתוך המשפחה, ולגרום קצת נחת רוח לרבי שליט"א. אבל הפגע הרע הזה לא נותן לזה לקרות. הוא ואמא שלו הכלבתא מסכלים כל אפשרות כזו.

    הרוע, הגאווה ויצר ההשתלטות שלהם אין להם שיעור. שניים אלה, אין להם מושג עד כמה הם שנואים בתוך קהילתם.

    השבמחק
  3. האדמו״ר שליט״א בדביקות אחרי המקוה השבועית

    השבמחק
  4. אז הסבתא של הדודה צריכה קודם לבקר את הנין של הגיס או הנין של הגיס צריך קודם לבקר את הסבתא של הדודה? במילים אחרות - מדוע חשוב לדווח על קבוצה שולית זו של "מנהיגים" עצלים, חסרי השראה וחסרי שכל? איזו חכמה, איזו תבונה יצאו בדור האחרון מאוסף הנודניקים של סערט ויז'ניץ? הם עשו משהו חשוב חוץ מללכת לחגיגות בר מצוה? הם השפיעו באיזה אופן על ההתנהגות הציבורית? על החינוך? על הרווחה? ברור שלא. אין זה אלא אוסף עצוב של אפסים רוחניים.

    השבמחק
    תשובות
    1. החסידות הזאת מאבדת את עצמה לדעת. את המלחמה הפנימית שלהם הם לא עושים ח"ו באלימות, אלא בדרכי נועם... בליווי שיריו היפים של חיים בנט... בדרך מסורת בית ויז'ניץ = אהבת ישראל...

      מחק
  5. מתחילים לשכוח את האמת שקרה פה ומה הוא הסיפור האמיתי מאחורי המחלוקת הזו אני אשתדל בקרוב לעלות על הכתב הכל למען יזכרו את האמת מי עשה מה

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.