רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 24 במאי 2013

כיצד נוצרה המחלוקת באגודת חסידי חב"ד - פרק ב'

במסגרת סידרה

פרק ב' - הליכה לבוררות.
 
לפני כשנה מיד לאחר הפסח פנה אהרונוב לבית משפט בבקשה למתן צו מניעה דחוף לקיום אסיפת עמותה שתוכננה על ידי הקבוצה השניה.
 
בדיון שנערך בבית המשפט בפתח תקווה במשך שעות ארוכות החליט השופט כי נמאס לו מכך שהעמותה מתנהלת כבר שמונה שנים בבתי משפט והודיע כי נמאס לו מזה והוא רוצה לסגור את הסיפור פעם אחת ולתמיד.
לאחר שעבר על החומר וראה שבעבר כבר הוצעו כמה הצעות פשרה על ידי אנשים שונים ועל ידי בוררים שונים (כולל בורר שמונה מטעם בית משפט העליון) ובכל המקרים אהרונוב לא הסכים להצעות שהוצעו הוא החליט שהוא מחייב את הצדדים על פי פסק של בית משפט ללכת לבוררות שדי דומה לזבל"א.
דהיינו: כל צד יבחר עו"ד שייצג אותו ובית המשפט יבחר שופט בדימוס וכך יחד הם יהיו שלושה שישבו בראש הרכב שידון בעניין ויגיע להחלטות שיקבלו פסק של בית משפט.
שעות ארוכות נערך אותו דיון בפתח תקווה כאשר עורכת דינו של אהרונוב מבינה שהשופט לא מוכן לקבל את בקשתם הפשוטה למתן צו מניעה (ובעצם כך להמשיך לסחוב את הסיפור בבתי משפט עוד כמה שנים כאשר לבנתיים העמותה נמצאת בידי אהרונוב והוא עושה מה שהוא רוצה) אלא הוא הולך לעשות לזה סוף והיא נסיתה פשוט להתחנן בפני השופט ולבקש ממנו שלא יעשה זאת ועד כדי שהיא טענה שאין לו סמכות לעשות זאת מאחר וזה לא הבקשה המונחת בפניו.
אחרי שהבינה שאין לה ברירה וכלתה אליה הרעה מאת השופט התחילה לטעון כי אין זה בסמכותה להסכים לדבר כזה מאחר ומדובר לא רק באהרונוב אלא בעוד שישה חברים שבית דין רבני חב"ד הוסיף לעמותה וגם בהם הולכים לדון הבוררים ואשר על כן הם צריכים להסכים גם הם לכך.
לאחר שגם זה לא הצליח היא ניסתה להלחם בהיקף הסמכות שתינתן לבוררים במה הם ידונו ויקבעו ובמה לא.
 
בסיומו של יום, הוציא השופט פסק שבו הוא מודיע על הקמת גוף בורר כנ"ל שישב וידון בעניין ויקבע וכל מה שיקבעו הבוררים יקבל תוקף של פסק דין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.