רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 12 במאי 2013

מס על בתי הקברות - לא מה שחשבתם

מאת עקיבא וויינגרטן


כולם זועמים על החלטת האוצר - לפיד לגבות מיסים על בתי הקברות, וזוהי בעצם מטרה קלה מאוד, הרשת כבר מוצפת בממים, מדי חנייה בבתי הקברות, צבע כחול לבן מסביב לקבר, פנגו ומה לא, אחרי שהעלו את המיסים על הסיגריות גם למות אי אפשר כבר במדינה הזאת צועקים אנשים, יצירתיים יותר כבר החלו לעשות חשבון כמה דורות אחורה יצטרכו לשלם על יקיריהם, ויש מי שמתבדח שהחרדים לא יוכללו בגזירה החדשה, כל עוד שהמתים ימשיכו להצביע לאגודת ישראל בבחירות.
אבל משיחה שערכתי עם רו"ח של אחת מח"ק הגדולים בארץ שמעתי טון אחר, אין באמת היגיון שהעירייה תמשיך לממן עבור בתי הקברות את הניקיון, כבישי הגעה, תאורה וכו' בזמן שהח"ק מפוצצים בכסף הוא טוען, ואת זה אומר לי מישהו שמכיר את המספרים ואת סדר הדברים מבפנים.
כמובן שהחשש העיקרי זה שהם (=החברא קדישא) ינסו לגלגל את ההוצאות עלינו האזרח הקטן, אבל אם הממשלה תמצא את הדרך להוציא מהח"ק ישירות את כל ההוצאות מבלי לפגוע באזרחים, בהחלט שזה יהיה דבר מבורך. אלו המילים שלו.
אז אולי בעצם מה שנתקלנו פה זה בעצם מלחמת הון בין האוצר לחברא קדישא לאחר שהראשונים בדקו את המספרים בחשבונות הבנק שלהם, והמשכורות שבכיריהם מושכים לעצמם, ואף אחד לא באמת מתכוון לקחת מאיתנו כסף. אני כמובן לא בא להגן על אף אחד כאן, ובוודאי לא על לפיד שהתגלה כטירון חסר ניסיון, שקרן ורמאי, אלא להביא את הדברים כהווייתם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.